1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خسارت 4.3 میلیارد دلاری فولکس واگن در آمریکا

خسارت 4.3 میلیارد دلاری فولکس واگن در آمریکا

29 دی 1395
  • 0

خبر پرداخت جریمه از سوی شرکت فولکس واگن در آمریکا قطعی شده است. این جریمه بر 4.3 میلیارد دلار بالغ می‌شود. موضوع پرداخت جریمه از سوی این شرکت خودروسازی در ارتباط با رسوایی تقلب در تست آلودگی اما تمامی ندارد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شرکت فولکس واگن باید 4 میلیارد و 300 میلیون دلار در ارتباط با رسوایی تقلب در تست آلودگی هوا توسط خودروهای دیزلی این شرکت جریمه پرداخت کند. از آن گذشته پرونده‌هایی علیه شش مدیر شرکت فولکس واگن نیز به جریان افتاده است. این همه جریمه‌ای نیست که شرکت فولکس واگن در ارتباط با پرونده رسوایی تقلب در تست آلودگی خودروهای دیزلی موظف به پرداخت آن شده است.

پرداخت خسارت به مشتریان

شکایت بسیاری از مشتریان شرکت خودروسازی فولکس واگن در آمریکا در دست بررسی است. پیش‌بینی می‌شود که پرداخت جریمه به افرادی که خودروهای دیزلی این شرکت را خریداری کرده‌اند، بیش از 17 میلیارد دلار دیگر هزینه به فولکس واگن تحمیل کند.

شرکت فولکس واگن ابتدا همه اتهامات مربوط به دست‌کاری در تست آلودگی هوای خودروهای دیزلی خود را رد کرده بود.

در سپتامبر سال 2015 میلادی شرکت فولکس واگن به تقلب در تست آلودگی خودروهای گازوئیلی خود اعتراف کرد؛ اعترافی که شکایات بسیاری را از سوی دادستانی کل آمریکا و بسیاری از مشتریان این شرکت در پی داشت. حال شرکت فولکس واگن باید به صدها هزار نفر در آمریکا خسارت پرداخت کند.

از آن گذشته، شرکت فولکس واگن متهم شده که قانون هوای پاکیزه ایالات متحده آمریکا را نقض کرده است. دادستان کل آمریکا، لورتا لینچ درباره تعیین این جریمه برای شرکت فولکس واگن گفته است که این اقدامات نشان از حمایت ما از مصرف‌کنندگان در آمریکا دارد. او تاکید کرده که کار بررسی پرونده تقلب تست آلودگی شرکت فولکس واگن با پرداخت این جریمه به پایان نمی‌رسد.

منبع:ایران جیب



نظرات