1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اعلام نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

اعلام نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

30 شهریور 1396
  • 0

مؤسسه تضمین ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS) اخیرا طی ارزیابی بارکش‌های محبوب این کشور، به نتایج جالبی رسیده است. به گزارش پرشین خودرو، در این آزمایش‌ها،‌ مقاومت کابین تمام‌سایز و نیمه‌سایز بارکش‌های سایزمتوسط شورولت کولورادو، GMC کانیِن، نیسان فرانتیِر و تویوتا تاکوما ارزیابی شده است. هیچ یک از خودروها، موفق به کسب بالاترین امتیازهای مؤسسه IIHS، یعنی TOP SAFETY PICK و TOP SAFETY PICK PLUS نشده‌اند؛ چون در آن‌ها خبری از ترمز اضطراری خودکار نیست و چراغ‌های جلو هم عملکرد ضعیفی داشته‌اند. تعدادی از خودروها در ارزیابی چالش‌برانگیز برخورد لبه‌ جلوی خودرو به مانع، نمره خوب کسب کرده‌اند.

 اعلام نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

لازم است بدانید که بارکش‌های بازار آمریکا بر اساس نوع و ساختار کابین و بدنه تقسیم‌بندی مختلفی دارند؛ کابین‌ نیمه‌سایز یا گسترده (Extended Cab)، بارکش‌هایی دو ردیف صندلی در جلو و عقب هستند که دسترسی به صندلی‌های عقب را از طریق دو در کوچک پشتی فراهم می‌کنند، کابین تمام‌سایز یا گروهی (Crew Cab) نسبت به مورد قبل بزرگتر است و در‌های بزرگتری دارد و در نهایت کابین به اصطلاح پادشاهی (King Cab) به بارکش‌هایی با طول ۹۲ الی ۱۲۲ سانتی‌متر بیشتر از کابین گروهی مربوط است که اولین بار توسط شرکت نیسان استفاده شده است.

 اعلام نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

 اعلام نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

از آنجا که از خودروهایی در کلاس مشابه و بدنه‌های یکسانی مثل دو بارکش شورولت کولورادو و GMC کانین استفاده شده است، تعجبی ندارد که چرا این دو بارکش امتیاز برابری گرفته‌اند. نسخه‌هایی که کابین تمام‌سایز چهاردر دارند، تست تصادف لبه‌ جلو را با نمره خوب پشت سر گذاشته‌اند و نسخه‌هایی با کابین نیمه‌سایز چهاردر، نمره قابل قبول (یک درجه پایین‌تر از خوب) را به ثبت رسانده‌اند.

نیسان از سال ۲۰۰۵ برای خودروی فرانتیر قطعات ارتقاء ساختاری را عرضه نکرده است و تاثیر این امر در تست‌های تصادف کاملا مشهود است. نسخه‌های تمام‌سایز و پادشاهی این بارکش نتایج نزدیکی را رقم زده‌اند و یک درجه بالاتر از کمترین نمره (ضعیف) را به ثبت رسانده‌اند. طبق نظر کارشناسان IIHS، مدل‌های ۲۰۱۷ این خودرو کیسه‌های هوای جانبی (پرده‌ای) طویل‌تری دارند که به حفاظت از سر سرنشین‌ها هنگام برخورد، کمک زیادی می‌کند. به هر حال، برخورد به ترتیب باعث ایجاد فرورفتگی‌ای در حدود ۴۳ و ۳۶ سانتی‌متر در قسمت سرنشین نسخه تمام‌سایز و پادشاهی نیسان فرانتیر شد که در نتیجه‌ آن، آسیب جدی‌ای به پا و قسمت پایین‌تنه سرنشین‌ها وارد می‌شود.

 اعلام نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

 اعلام نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

نسخه‌های تمام‌سایز و گسترده تویوتا تاکوما، هر دو در تست برخورد لبه جلو، امتیاز خوب را کسب کردند. برای کسب جایزه TOP SAFETY PICK مؤسسه IIHS، در همه تست‌های سانحه باید نمره خوب، به علاوه نمره پیشرفته یا عالی برای سیستم پیشگیری از برخورد، رقم بخورد. همچنین کسب نمره قابل‌قبول یا خوب در تست چراغ‌های جلو برای کسب بالاترین جایزه IIHS یعنی TOP SAFETY PICK PlUS لازم است.

هیچ یک از بارکش‌های موجود به فناوری پیشگیری از برخورد مناسب برای کسب TOP SAFETY PICK نبوده‌اند. در این زمینه سیستم‌های دو بارکش شورولت کولورادو و GMC کانین، امتیاز ساده (Basic) گرفته‌اند. نیسان فرانتیر اصلا به چنین سیستمی مجهز نیست و طبق آمار IIHS مدل‌های ۲۰۱۸ تویوتا تاکوما، به ترمز اضطراری خودکار استاندارد و چراغ‌های جلو با قابلیت برجسته‌سازی و حفاظت از عابرین پیاده مجهز خواهند شد. تمام بارکش‌ها در تست چراغ‌های جلو نمره ضعیف کسب کردند.

منبع زومیت


نظرات