1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عذرخواهی تویوتا از آمریکا به‌خاطر فروش خودرو به ایران!

عذرخواهی تویوتا از آمریکا به‌خاطر فروش خودرو به ایران!

5 آبان 1396
  • 5

شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند توسط شعبه هندی این شرکت عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تلگراف، شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند توسط شعبه هندی این شرکت عذرخواهی کرد.

 عذرخواهی تویوتا از آمریکا به‌دلیل فروش خودرو به ایران!

این خودرو توسط شرکت تویوتا کرلوسکار، موتور، شعبه شرکت تویوتا در هند، در سال مالی منتهی به 31 مارس 2017 فروخته شده است.

از فوریه 2013، دولت آمریکا شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در این کشور را از هرگونه معامله با ایران منع می‌کند. این تحریم‌های اقتصادی حتی بعد از تأیید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ در ماه جولای تداوم یافته است.

بر اساس قوانین آمریکا، شرکت‌هایی که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همکاری دارند، باید هرگونه قرارداد و معامله‌ای را که بعد از 6 فوریه 2013 با نهادهای ایرانی منعقد کرده‌اند اعلام کنند.

تویوتا در اظهاریه تقدیمی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده که فروش این خودروی تویوتا به سفارت ایران توسط شرکت هندی وابسته به تویوتا «حدود 2 میلیون ین، معادل تقریباً یک میلیون و 140 هزار روپیه درآمد ناخالص عاید این شرکت کرده و میزان سود خالص تویوتا از این معامله ناچیز بوده است. تویوتا معتقد است این معامله شرکت تویوتا و شرکت‌های تابعه آن را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌دهد».

در این اظهاریه تأکید شده که تویوتا کرلوسکار قصد دارد فروش خودرو به سفارت ایران را متوقف کند.

مشخص نیست که آیا شرکت ژاپنی مادر این دستور را به شرکت تویوتا کرلوسکار داده یا نه. این شرکت هندی دو کارخانه تولید خودروهای تویوتا با ظرفیت تولید بیش از 4 هزار دستگاه خودرو در سال دارد.



نظرات

  • Salan Salan (11 دی 1396 ساعت 05:41)

    آقا، فناوری و محصول و دست رنج خودشون، بخواند می فروشند، نخواند نمی فروشند،،، ما باید زورشون کنیم که به ما ماشین بفروشید؟ چون نمی فروشید بد هستید؟ اگر تویوتا تحریم بشه بدبخت میشه. ما گاهی کمی پرتوقع میشیم. صنعت خودرومون هم که...

  • بهنام بهنام (2 آذر 1396 ساعت 06:30)

    به خاطر بیغیرتی مدیران و مسئولان صنعت خودرو خارجیها اینقد دور برمیدارن بر میگردن این حرفو میزنن. ژاپن که از قرن هیجده به اینور کم کم دارای صنعت شده به ایرانی که سابقه صنعتش چند هزار ساله اینطوری تیکه میندازه

  • aydin aydin (7 آبان 1396 ساعت 01:44)

    آخه وقتی مافیای خودرو داریم و از درون فاسدیم چرا ب تویوتا گیر میدیم؟؟؟؟ شما چاره ای جز خودروهای تحمیلی خاص با قیمت های جدا ال اموی وار جز نگاه کردن کار دیگه ای هم میتونین انجام بدین؟؟؟

  • فرزاد فرزاد (6 آبان 1396 ساعت 07:41)

    وقتیکه دلسوزان کشور برای مردم و پرچم و پول ملی ارزش و احترامی قائل نیستند دیگه چه حاجتی به اجنبی، هرچه کنی به خود کنی---- گر همه شر و بد کنی!

  • ناشناس ناشناس (5 آبان 1396 ساعت 17:55)

    خداییش اگه یه کشور دیگه جای ایران بود با این برخورد شرکت ژاپنی چیکار میکرد...بعضی مواقغ چقدر ما بی غیرت میشیم...