1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10 برند برتر سال 2016 در صنعت خودروسازی جهان را بشناسید

10 برند برتر سال 2016 در صنعت خودروسازی جهان را بشناسید

13 بهمن 1395
  • 2

1 - لکسوس

برند لکسوس که درواقع زیرمجموعه گروه خودروسازی تویوتا محسوب میشود موفق شد با عملکرد بینقص خود عنوان قابل اعتمادترین برند صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص دهد. این خودروساز ژاپنی - آمریکایی با معرفی 9 مدل جدید به بازار موفق شد 86 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را به خود اختصاص داده و رتبه نخست جدول را به تصرف خود درآورد.

2 - تویوتا

گروه خودروسازی تویوتای ژاپن با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول توانست بسیاری را غافلگیر کند. این خودروساز ژاپنی که بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان به شمار میرود، با تولید 12 مدل جدید موفق شد با کسب 78 امتیاز از 100 امتیاز موجود در مکان دوم جدول قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان قرار بگیرد.

3- بیوک

شرکت خودروسازی آمریکایی بیوک در سال های اخیر موفق شده است به نوعی به بلوغ در طراحی محصولات خود رسیده و با رفع نقص فنی موجود در برخی از مدل های تولید شده توسط این شرکت جایگاه خود را در صنعت خودروسازی جهان به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و رتبه سوم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان را تصاحب کند. گفتنی است شرکت بیوک در سال گذشته مدل های متعددی را روانه بازار کرده است.

4 - آئودی

شرکت خودروسازی آئودی آلمان که از جمله شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن محسوب میشود با معرفی و عرضه هفت مدل جدید به بازار و کسب 71 امتیاز و با یک پله نزول نسبت به سال گذشته موفق شد در رتبه چهارم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان قرار گیرد. هردو مدل Q3 و Q7 تولید شده توسط آئودی از جمله مدل هایی بودند که در سال 2016 میلادی در میان خودروهای جذاب و قابل اعتماد جهان قرار گرفتند.

5 - کیا

رتبه پنجم جدول، در اختیار یک برند آسیایی باکیفیت و ارزان قیمت قرار گرفته است. شرکت خودروسازی کیاموتورز کره ً با برطرف کردن ایرادات شایع در محصولاتش و با جنوبی اخیرا خلق یک زبان طراحی جدید موفق شده است با کسب 69 امتیاز رتبه پنجم را از آن خود کند. معرفی چهار مدل جدید به بازار از جمله دلایل کسب امتیاز یاد شده توسط کیاموتورز است.

6 - مزدا

در جدول مشابهی از برندهای خودروسازی معتبر که در سال 2015 میلادی منتشر شد شرکت خودروسازی مزدا در رتبه چهارم قرار داشت اما این خودروساز ژاپنی در سال 2016 با کسب 68 امتیاز و دو پله سقوط در رتبه ششم جدول قرار گرفت. گفتنی است شرکت خودروسازی مزدا به رغم عرضه شش مدل جدید به بازار موفق نشد هیچ کدام از مدل ها را در لیست مدل های محبوب و توصیه شده قرار دهد.

7 - هیوندای

خودروی SUV هیوندای سانتافه از محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار بوده ومعرفی مدل جدید آن در سال 2016 میلادی، رتبه هفتم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان را برای هیوندای به ارمغان آورد. این خودروساز کره ای در پی عملکرد خوب خود موفق شد با کسب امتیاز متوسط 66 در رده هفتم جدول قرار گیرد.

8 - اینفینیتی

شرکت خودروسازی اینفینیتی (برند لوکس نیسان) موفق شده است با کسب 62 امتیاز از 100 امتیاز ممکن رتبه هشتم جدول رده بندی قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان را از آن خود کند. این شرکت آمریکایی موفق شد با معرفی و عرضه مدل هایی نظیر Q7 به بازار، جایگاه خود را به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده و با 16 پله صعود رتبه هشتم را تصاحب کند.

9 - بی ام و

این برند محبوب و خوشنام آلمانی سال گذشته در رتبه یازدهم قابل اعتمادترین برندهای جهان قرار داشت اما در سال 2016 موفق شد با کسب 57 امتیاز از 100 امتیاز ممکن و با معرفی هشت مدل جدید به بازارهای جهانی رتبه نهم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان در سال 2016 میلادی را به خود اختصاص دهد.

10 - هوندا

شرکت خودروسازی هوندا موفق شد در سال 2016 میلادی در آزمون کیفیت محصولاتش از 100 امتیاز ممکن 57 امتیاز کسب کند که این میزان 2 امتیاز کمتر از سال گذشته بوده و این خودروساز ژاپنی را در رتبه دهم برترین برندهای خودروسازی جهان قرار میدهد. بروز ایراد در سیستم اطلاع رسانی و تعلیق محصولات هوندا ازجمله دلایل کاهش امتیاز این شرکت محسوب میشود. لازم به ذکر است که شرکت هوندا تنها هفت مدل در سال 2016 به بازار عرضه کرده و مدل سیویک این شرکت دیگر در لیست خودروهای محبوب خریداران قرار ندارد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • x x (13 بهمن 1395 ساعت 22:41)

    پس سایپا و ایران خودرو چی شد نامردا چه تبعیضی قایل میشن

  • اریا اریا (13 بهمن 1395 ساعت 18:18)

    ببخشید پس جایگاه برندهای معتبروخوشنام وبا کیفیت. برادرعزیز چینی کجاست یعنی اونا اندازه ما نمیفهمن خخهخه