1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهای لوکس تسلا در امارات تاکسی می‌شوند

خودروهای لوکس تسلا در امارات تاکسی می‌شوند

7 مهر 1396
  • 1

امارات متحده عربی با هدف ارتقای سطح حمل و نقل عمومی ۲۰۰ دستگاه خودروی لوکس برقی تسلا ۳ و تسلا ایکس را وارد ناوگان تاکسیرانی شهر دوبی خواهد کرد.

 درامارات خودروهای لوکس تسلا تاکسی می‌شوند

به نقل از وب سایت تاپ اسپید، کشور امارات متحده عربی قرار است برای بهبود ناوگان تاکسیرانی شهر دوبی، از شرکت خودروساز آمریکایی تسلا که خودروهای برقی لوکس و فوق لوکس با توان پیمایش مسافتهای نسبتا طولانی را تولید می کند ۲۰۰ دستگاه خودروی برقی تسلا ۳ و تسلا ایکس خریداری کند.

 درامارات خودروهای لوکس تسلا تاکسی می‌شوند

این کشور عربی واقع در خاورمیانه که از لحاظ منابع نفت و گاز، کشوری غنی و ثروتمند به شمار می رود هم‌راستا با بسیاری از کشورهای پیشرفته و پیشگام جهان با هدف حفظ محیط زیست و همچنین ارتقای سطح ناوگان حمل و نقل عمومی شهر دوبی، در اقدامی جدید قصد دارد تاکسی های این شهر را به خودروهای برقی لوکس تجهیز کند.

قرار است ۵۰ دستگاه از این ۲۰۰ خودروی برقی تسلا که توسط این کشور سفارش داده شده است، تا پایان سال جاری میلادی، ۷۵ دستگاه آن در سال ۲۰۱۸ و ۷۵ دستگاه آن نیز در سال ۲۰۱۹ وارد ناوگان تاکسیرانی شهر دوبی شود.

چند ماه پیش بود که شرکت خودروسازی تسلا با اداره تاکسیرانی دوبی این توافقنامه را به امضا رساند.

 درامارات خودروهای لوکس تسلا تاکسی می‌شوند

الون ماسک – مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلا – خاطرنشان کرد :" ممکن است این رویداد برای بسیاری تعجب آور و شگفت انگیز باشد اما ما چند ماه پیش با طرف اماراتی خود ( مقامات حمل و نقل جاده ای این کشور) به چنین توافقنامه ای رسیده بودیم و اکنون نیز در حال اجرای آن هستیم".

لازم به ذکر است که امارات در راستای هدف خود که می خواهد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، حداقل ۲۵ درصد از کل خودروهای در حال تردد در کشور خود را تبدیل به خودروهای خودران کند، اقدام به خریداری این خودروهای برقی کرده است که تمامی آنها به فناوری رانندگی اتوماتیک و خودران مجهز هستند.

منبع ایسنا


نظرات

  • فرزاد فرزاد (7 مهر 1396 ساعت 09:11)

    خدا کنه قیمت دلار و میزان تعرفه،ی واردات اونجا ده برابر نشه تا بتونن مثل ما از خودروهای بروز و لوکس با قیمت بازار جهانی استفاده کنند! همیشه آرزو داشتم که همه،ی مردم کشورهای اطرافمون مثل ما از خودروهای مناسب با قیمت مناسب بهره‌مند شوند!!! آرزو بر جوانان عیب نیست؟!؟