1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا ریشه‌های خود را فراموش نمی‌کند

تسلا ریشه‌های خود را فراموش نمی‌کند

26 اردیبهشت 1395
  • 0

مدل S جدید با بهینه‌سازی‌های ظاهری و فنی رونمایی شد

 تسلای جدید

ایلان ماسک مدیر خبرساز و مشهور کمپانی تسلا در برهه‌های زمانی مختلفی به این نکته اشاره کرده که طراحی و ساخت خودروهای سطح بالای این شرکت صرفا ابزاری برای رسیدن به مرحله تولید خودروهای نه‌چندان گران قیمت و قابل دسترس برای همگان است. خودرو مدل 3 تسلا که سدانی 35 هزار دلاری با پیشرانش برقی است، نتیجه این تلاش‌های تسلا بود که باتوجه به مشخصات فنی قابل توجه مانند شتاب صفرتاصد زیر 6 ثانیه و همچنین طول عمر 350 کیلومتری باتری‌ها، توانست برای مدتی قابل توجه نام این شرکت را در صدر اخبار خودرویی جهان قرار دهد.

هنور مدت زیادی از معرفی این مدل نگذشته بود که تسلا مدل نسبتا قدیمی‌تر خود یعنی مدل S را زیر تیغ جراحی برد و فیس‌لیفت آن را معرفی کرد. البته پیش از این شایعه‌هایی در این خصوص منتشر شده بود اما امروز تسلا بطور رسمی از آن پرده برداشت. چهره نمونه جدید تغییراتی به خود دیده است که آن را با زبان طراحی جدید تسلا هماهنگ‌ می‌کند و در عین‌ حال پلی است به المان‌های قدیمی تسلا.

در این مدل از نوعی خاص از فیلترهای هوا با نام اختصاری HEPA بهره‌گیری شده که به ادعای تسلا 100 بار بهتر از نمونه‌های متداول کار می‌کند. درکنار این سیستم، تسلا با انجام بهینه‌سازی‌هایی توانسته زمان مورد نیاز برای شارژ این مدل‌ را اندکی کوتاه‌تر کند. مشتریان مدل S جدید برای باید خرید آن 70 هزار دلار را کنار بگذارند که تقریبا دوبرابر یک نمونه مدل 3 است.

این خودرو درکنار ویژگی‌های گفته شده خود با دو تریم کابین جدید از ابتدای زمان اعلام آن درحال تولید در کارخانه‌های تسلا است و بزودی به مشتریان عرضه می‌شود.

تسلای جدید

منبع: اختصاصی car.ir



نظرات