1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سوپراسپرتی جدید ؛ گرن توریسموی ویژن زاگاتو

معرفی سوپراسپرتی جدید ؛ گرن توریسموی ویژن زاگاتو

31 شهریور 1396
  • 0

شرکت طراحی زاگاتو در حال طراحی نسخه دوم خودروی مفهومی سوپراسپرت زاگاتو ویژن گرن توریسمو است که از خودروی ایزو ریولتا الهام گرفته است. کمی قبل سازندگان بازی ویدئویی گرن توریسمو در نسخه بازی خود از خودرویی رونمایی کردند که متعلق به شرکت طراحی زاگاتو بود؛ آخرین خودروی مفهومی از این سری که ما شاهد آن بودیم، گرن توریسموی ویژن EF7 امرسون فیتی‌پالدی با ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷ کیلووات) قدرت بود و در حال حاضر شرکت طراحی ایتالیایی زاگاتو قصد دارد به‌زودی خودروی مفهومی دیگری را به نمایش بگذارد.

 معرفی سوپراسپرتی جدید ؛ گرن توریسموی ویژن زاگاتو

خودروی مفهومی گرن توریسموی ویژن ایزو ریولتا زاگاتو اخیرا تا حدی در چندین تصویر و یک ویدیو دیده شده است، که طی نمایشگاه خودروهای کلکسیونی گرند بازل سوئیس برگزار شد. مدیر عامل این شرکت، آندره زاگاتو به وب‌سایت MotorAuthority گفته است که نسخه دوم و هاردکور این خودرو به‌زودی منتشر خواهد شد.

زاگاتو در جریان این رویداد در بازل به خبرنگاران گفت:

گرن توریسموی ویژن، حتی اگر به نظر می‌رسد که برای بازی پلی استیشن سونی طراحی شده باشد، در حقیقت بر اساس تجربه ما در طراحی خودروهای واقعی شکل گرفته است. من رؤیای بازگشت به گرند بازل ۲۰۱۸ را با یک خودروی مفهومی Vmax ویژن ایزو ریولتا دارم.

خودروی مفهومی جدید زاگاتو از خودروی ریولتا الهام گرفته شده، که یک کوپه زیبای چهارسرنشین است و در اوایل دهه ۱۹۶۰ توسط شرکت ایزو تولید شد. ایزو همان شرکتی است که خودروی افسانه‌ای ایزتا را طراحی و تولید کرده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی کوچک خورچینی هشت سیلندر است که در سه کلاس مختلف ۳۰۰ اسب بخار (۲۲۱ کیلووات)، ۳۴۰ اسب بخار (۲۵۰ کیلووات) و ۳۵۰ اسب بخار (۲۵۷ کیلووات) ارائه می‌شود. در آن دوره، این خودرو با امکاناتی مانند چهار ترمز دیسکی و تعلیق چند میله‌ای یک وسیله‌ی نقلیه نسبتا پیشرفته بود که از مدل‌های بزرگ جگوار آن زمان گرفته شده است.

جزئیات مکانیکی خودروی مفهومی گرن توریسموی ویژن ایزو ریولتا، در طول نمایش آن در سوئیس مشخص نشد. با این حال، زاگاتو اشاره کرد که یک خودروی گرن‌توریسموی واقعی نیاز به یک پیشرانه قدرتمند دارد؛ بنابراین می‌توان تصور کرد که این خودرو چیزی خاص در زیر بدنه جذاب خود دارد. متأسفانه خودروی تولیدی مجوز تردد در جاده دریافت نخواهد کرد؛ اما از اوایل ماه اکتبر علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای همچنان می‌توانند با آن در بازی ویدیویی گرند توریسمو اسپرت رانندگی کنند.



نظرات