1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از خودروی جدید سوبارو

رونمایی از خودروی جدید سوبارو

12 تیر 1395
  • 2

مدل سیاحتی اسپورت "لورج" سوبارو برای اولین بار درسال 2015 در نمایشگاه خودرویی ژنو در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدل "لورج" فعلی جانشین مناسبی برای نسل چهارم و دوست‌داشتنی مدل سیاحتی "لجسی" سوبارو (2003- 2008) محسوب می‌شود. این مدل یک خودروی غیر آفرودیست که براساس وعده‌های شرکت سوبارو فضای داخلی بزرگتری را نسبت به نیاکانش به مشتریان ارائه می‌دهد.

"لورج" تنها در یک تریم با نام GT طراحی شده که به شکل سخاوت‌مندانه‌ای به تجهیزات استاندارد مجهز شده است و از قابلیت حرکت تمام چرخ بهره می‌برد.

سوبارو از خودروی جدیدش رونمایی کرد

سوبارو از خودروی جدیدش رونمایی کرد

سوبارو از خودروی جدیدش رونمایی کرد

بزرگترین اصلاحات داخلی سوبارو

طراحان و مهندسان سوبارو وعده داده‌اند که کابین درونی این خودرو یکی از اصلاح شده‌ترین فضاهایی به شمار می‌آید که تا کنون ساخته شده است. البته در مدل جدید استفاده از مواد با کیفیت‌تر کاملا ملموس است.

مدل استاندارد این خودرو با صندلی‌های چرمی و دوخت‌های آبی ارائه می‌شود و یک صفحه اطلاعاتی و سرگرم‌کننده 7 اینچی از طرف کارخانه سازنده با قابلیت ناوبری در وسط داشبورد آن قرار گرفته است.

سوبارو از خودروی جدیدش رونمایی کرد

سوبارو از خودروی جدیدش رونمایی کرد

چرم به صورت سخاوت‌مندانه روی بدنه داخلی درها، بخش‌هایی از داشبورد، بخش بالای نمایشگر چند منظوره و کنسول مرکزی استفاده شده است.

فضای داخلی خودروی جدید "لورج" از مدل سیاحتی گذشته سوبارو کمی بزرگتر بوده و از آن کاربردی‌تر است. فضای بین سرنشینان عقب و صندلی‌های روبه‌روی آنها کمی افزایش یافته است.

محفظه 522 لیتری بار با تا شدن صندلی‌های ردیف دوم به یک هزار و 446 لیتر می‌رسد و فضای بسیار زیادی را برای تجهیزات یک سفر سیاحتی، تجهیزات کمپینگ، دوچرخه، چمدان و حیوانات خانگی ایجاد می‌کند.

مدل‌های "لورج" در انگلیس به پیشرانه‌های (موتور) جدید 1.6 لیتری توربوی تزریق مستقیم بنزینی "باکستر"مجهز شده‌اند که امضاء ژاپنی‌ها روی آن خودنمایی می‌کند.

این موتور همان قدرتی را ارائه می‌دهد که یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی باکستر می‌تواند ایجاد کند. با این وجود مدل فعلی 36 درصد کوچکتر از مدل‌های قبلی است.

موتور 4 سیلندر جدید به شکل ویژه برای "لورج" سوبارو ساخته شده و قدرتی برابر 167 اسب بخار با گشتاور 250 نیوتن متر دارد. تمام موتورهای جدید نرم و یکپارچه طراحی شده اند و از مدل‌های قبلی اقتصادی‌تر هستند. "انعطاف" از ویژگی اصلی این موتورهاست که می‌تواند شرایط عمومی خودرو را با محدوده وسیعی از سرعت موتور هماهنگ سازد.

سوبارو از خودروی جدیدش رونمایی کرد

سوبارو از خودروی جدیدش رونمایی کرد

این اتومبیل در 8.9 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. میزان آلایندگی "لورج" نیز 164 گرم در هر کیلومتر است.

این مدل به دلیل قابلیت حرکت تمام چرخ، کنترل دینامیکی مناسب، قدرت گشتاور و ثبات بی‌نظیر سامانه مولد نیرو محبوب است.

"لورج" به عنوان یکی از امن‌ترین خودروهای جاده ضامن اعتبار این شرکت است. بدنه سبک و مستحکم در کنار تعداد زیادی از فناوری‌های فعال و غیرفعال امنیتی، "لورج" را به یکی از خودروهای امن جهان تبدیل کرده‌اند.

در این مدل بیش از دیگر خودروهای سوبارو از فولاد با کشش بالا استفاده شده و 50 درصد بدنه از دیگر آلیاژهای فولاد ساخته شده است که بالاترین عملکرد را در برابر تست ایمنی از خود ثبت می‌کند.


منبع:عصرایران



نظرات

  • احمد احمد (13 تیر 1395 ساعت 13:49)

    این همه توضیح یه عکس از فضای داخلی ماشین نذاشتید

  • علی علی (12 تیر 1395 ساعت 17:34)

    من یه جا شنیدم که گارانتی موتور سوبارو پلمپ بودن اونه . یعنی اصلا" خراب نمی شه که نیاز به بازکردن اون بشه . آیا این موضوع درسته ؟