1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عرضه مدل قدیمی پژو 508 در ایران همزمان با آزمایش نسل جدید در اروپا

عرضه مدل قدیمی پژو 508 در ایران همزمان با آزمایش نسل جدید در اروپا

28 خرداد 1396
  • 3

در حالی که این روزها مدل های قدیمی پژو 508 در گمرکات ایران انتظار ترخیص و عرضه به بازار خودرو کشورمان توسط ایران خودرو را می کشند، نسل بعدی 508 با پلتفرمی جدیدتر، سیستم ii-Cockpit جدید، پیشرانه های هیبریدی و بسیاری بروز رسانی های دیگر در حال تست و بررسی توسط عکاسان اتو اکسپرس شکار شد.

 آغاز واردات انبوه پژو ۵۰۸ به کشور

پژو با عرضه مدل 508 در سال آینده به حضور در بخش سدان های D-Segment (کلاس بندی اروپایی بر اساس اندازه و امکانات اتومبیل) باقی خواهد ماند.

تصاویر جاسوسی پژو 508 برای اولین بار منتشر شد

تصاویر جاسوسی پژو 508 برای اولین بار منتشر شد

508 مدل 2018 برای اولین بار در حین آزمایش رانندگی توسط عکاسان auto express دیده شده است. این عکس ها نشان می دهند که پژو چگونه بر روی ساخت یک سدان جذاب نسل جدید برای رقابت با BMW سری 3 و فولکس واگن Arteon تمرکز کرده است.

مانند مدل اخیر فولکس واگن، تصاویر جاسوسی نشان می دهند که پژو در حال طراحی یک چهره جذاب و ملایم برای این سدان جدید کلاس D-Segment می باشد؛ کلاسی که در آن ظاهر خیره کننده یک امر الزامی می باشد چرا که این روزها خریدان به کراس اوورها و SUV رغبت بیشتری نشان می دهند. اتومبیل هایی مانند 508، Vauxhall Insignia و Ford Mondeo توسط رقبایی مانند مرسدس، آئودی و BMW که قیمت رقابتی تری دارند، احاطه شده اند؛ بنابراین باید از نظر کیفیت یک پله بالاتر قرار بگیرند.

تصاویر جاسوسی پژو 508 برای اولین بار منتشر شد

این بخشی است که برادر کوچکتر یعنی سیتروئن قصد دارد در آن – حداقل در اروپا- حرفی برای گفتن داشته باشد. عرضه اتومبیل جدید سیتروئن یعنی C5 Aircross نشان می دهد که این شرکت به سرعت نام سدان های خود را به SUV ها متصل می کند.

پژو اصرار دارد در کنار مدل 5008 که یک SUV است، یک مدل سدان هم داشته باشد. Laurent Blanchet مدیر تولید پژو در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2017 گفت: "جایگاه سازی برند ما این است که در جریان ارزش بهترین باشیم. این به چه معنا است ؟

تصاویر جاسوسی پژو 508 برای اولین بار منتشر شد

به این معنی است که ما نمی خواهیم درجه یک باشیم؛ برای این کار برندهای دیگری هستند؛ مانند DS. چیزی که می خواهیم این است که بهترین برند چندمنظوره باشیم و برای تحقق این قضیه باید در کلاس D-Segment حضور داشته باشیم." منابع موثق به auto express گفته اند که باید انتظار اتومبیلی با ظاهر جذاب تر را به جای یک شکل معمولی سه وجهی (مدل طراحی که بر روی موتور، فضای سرنشین و فضای بار تمرکز دارد) داشته باشیم. مدیر طراحی پژو، Gilles Vidal می گوید: "الزامات این بخش از بازار بسته به این که در کجای دنیا قرار دارید متفاوت است. در اروپا کلاس D-Segment در حال مرگ است؛ پویایی بیشتر و اندازه کوچک تر محبوب تر است."

انتظار می رود که مدل مفهومی Instinct پژو در طراحی 508 جدید تاثیرگذار باشد. به این صورت که سقف کوپه مانند و با شیب زیاد نسبت به وجود فضا در قسمت عقب اولویت دارد.

Vidal می گوید: "Instinct یک اتومبیل کوچک است اما در آن جا می شوید." او همچنین تایید کرد که چراغ های Daylight LED عمودی در حال بررسی برای حضور در مدل های تولیدی در آینده نزدیک هستند.

تصاویر جاسوسی پژو 508 برای اولین بار منتشر شد

نظرات ایشان توسط مدیر ارشد اجرایی پژو، Jean-Philippe Imparato تایید شده است که می گوید:"ما هیچ وقت این نوع مدل مفهومی (Instinct) را بی دلیل طراحی نمی کنیم؛ در واقع به شما پیام هایی در مورد طراحی می فرستیم. چیزی که در قسمت جلوی این اتومبیل می بینید اطلاعاتی در مورد قدم بعدی ما به شما می دهد." "این طراحی (در Instinct) عناصری از استراتژی ما در مورد سدان ها را بازگو می کند، بنابراین جالب است که آن را در نسل بعدی 508 مشاهده کنید."

تصاویر جاسوسی پژو 508 برای اولین بار منتشر شد

در زیر ظاهر، نسل بعدی 508 از طراحی پلتفرم قدیمی EMP2 PSAگذر کرده است. از آن مهم تر، این اتومبیل دارای تکنولوژی هیبرید است که به پژو امکان می دهد مدل 508 الکتریکی را در برابر مدل های در حال سقوط دیزلی در اروپای غربی قرار دهد. همچنین 508 مجهز به نسخه به روز شده i-Cockpit است که پیشتر در مدل های 3008 و 5008 مشاهده شده بود.

Blanchet همچنین افزود که پژو قصد دارد در این بخش با مدل های SUV (مانند 5008) و مدل هایی مانند 508 - مخصوصاً در بازارهایی مانند چین – حضور داشته باشد و این که این شرکت قصد دارد که که فروش خود را در امریکا شروع کند. Blanchet می گوید: "بنابراین ما 508 را به روز می کنیم و به زودی اجتماعی برای آن خواهیم داشت" و احتمال دارد که یک مدل جدید برای فروش در سال 2018 آماده شود.

انتظار می رود که 508 بعدی تا انتهای امسال بازنگری شود و فروش آن در نیمه اول 2018 آغاز شود. هنگامی که در مورد عرضه این اتومبیل سوال شد، Blanchet در پاسخ گفت: "مدل کنونی 508 برای شش سال در بازار بوده است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که مدل جدید به زودی عرضه شود."

تصاویر جاسوسی پژو 508 برای اولین بار منتشر شد

حال این سوالات مطرح است که واردات پژو 508، درحالی که تا یکسال آینده نسل جدید این خودرو به بازار های جهانی معرفی و عرضه خواهد شد، توجیه پذیر است؟

پژو 508 نیز همانند پژو407 و سیتروئن C5 در ایران سرنوشت تلخی خواهد داشت؟

508 جدید سال آینده در ایران هم همزمان با دیگر کشور های جهان عرضه می شود، یا خیابان های ایران باید تا سالها شاهد مدل تاریخ گذشته 508 باشند؟

بهتر است ایران خودرویی ها در آینده با سرعت بیشتری اقدام به عرضه محصولات جدید کنند.



نظرات

  • محسن محسن (18 تیر 1396 ساعت 14:30)

    ساندرو اگه مدل جدیدشو میومد قیمتش ۸۰ می شد ولی شرکتهای خودروسازی ماهم دارن میبینن مردم میخرن با پرویی تمام مدل قدیمی رو مونتاژ می کنن

  • kiomars kiomars (28 خرداد 1396 ساعت 12:01)

    متاسفانه مشابه همین مطلب را در مورد ساندرو شاهد بودیم. در حالی که دیگر کشور ها از جدیدترین مدل ساندرو استفاده میکنند خودروساز ما مدل کهنه ساندرو را مونتاژ میکند و ملت هم مثل نقل و نبات میخرند. حکایت غریبی است.

  • 9090 9090 (28 خرداد 1396 ساعت 11:17)

    کسی اصلا فکر خرید این را هم نمی کند نیازی به این همه شرح و مستندات هم نبود هم وضع مالی خرابه هم چند گزینه دیگه که بازار بهتری دارن مثل سونوتا و اپتیما کسی را بفکر پژو نمی اندازه