1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نقد و بررسی رنجروور اووک 2014

نقد و بررسی رنجروور اووک 2014

25 خرداد 1393
  • 0

با وجودی که مجموعه لندروور-رنجروور و جگوار به تاتای هندوستان فروخته شده است اما برخلاف انتظار، دوران شکوفایی این برندها دوباره آغاز شده و آفتاب اقبال آن‌ها دوباره طلوع کرده است. یکی از محصولاتی که در خیزش مجدد برند لندروور-رنجروور نقش پررنگی داشته اووک است. خودرویی که با ظاهر متشخص و اسپرت خود یکی از چشم‌نوازترین SUV های بازار محسوب می‌شود.

نقد و بررسی رنجروور اووک 2014

رنجروور اووک 2014 همچنان یک خودروی جسور و جذاب است. آینه‌های جانبی جدید در بیرون اتاق و زیرآرنجی کشویی و صندلی‌های گرم شونده عقب به صورت اختیاری، از تغییراتی است که در مدل امسال دیده می‌شوند. اما شیرین‌ترین خبر برای سال 2014، استفاده از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک بجای گیربکس شش سرعته اتوماتیک سال گذشته است. همچنین سیستم پارک خودکار، می‌تواند برای پارک دوبل مخصوصاً در حداقل فضا، کمک بسیار مؤثری باشد.

طراحی ظاهری اووک، آنقدر جذاب است که نیازی به تغییر در آن احساس نشده است. یکی از شکایت‌های معول خریداران این خودرو استفاده بیش از حد از پلاستیک خشک در جعبه دستکش است اما خوشبختانه برای داشبورد، پانل‌های درب‌ها، دسته صندلی‌ها و بیشتر نقاط کابین از مواد نرم و با کیفیت بالا استفاده شده است.

اووک پنج در برای پنج سرنشین بزرگ‌سال، جای کافی دارد. اما قاعدتاً چهار سرنشین را باید حالت ایده آل دانست و در عوض زیر آرنجی عقب را می‌توان مورد استفاده قرار داد. کابین بسیار راحت و لوکس به نظر می‌رسد. ظرفیت بار در حالتی که صندلی‌های عقب بالا باشند، 575 لیتر است و اگر صندلی‌های پشت را بخوابانید تا 1444 لیتر نیز گنجایش خواهد یافت. همچنین برای بارگذاری آسان بار در فضای پشت از یک بالابر لیفت گیت استفاده شده است.

نقد و بررسی رنجروور اووک 2014

با پرداخت 14 هزار دلار، یک پکیج کامل از آپشنها را می‌توان دریافت کرد. این مجموعه شامل روکش چرمی، صندلی‌های جلو و عقب مجهز به گرم‌کن و خنک‌کن، سقف پانوراما، دوربین عقب، هشدار دهنده نقاط کور، سیستم ناوبری، چرخهای آلیاژی 19 اینچی و سیستم دستیار پیشرفته پارک می‌شود.

پیشرانه جدید اووک، یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر است که از سیستم پرخوران توربوشارژر با تأخیر کم استفاده می‌کند. نیازی نیست برای قدرت این پیشرانه نگران باشید زیرا با 240 اسب بخار نیرو و 250 پوند فوت گشتاور، روسفید بیرون می‌آید. در ترکیب این پیشرانه با گیربکس فوق‌العاده با 9 سرعته خودکار که امکان تعویض و شیفت دستی دنده‌ها را نیز دارد، سواری تند و تیز و چالاکی را می‌توان انتظار داشت. با وجودی که صحبت از یک شاسی بلند است که ویژگی‌های اسپرت نیز دارد، مصرف سوخت 11.2 لیتر در شهر و 7.84 لیتر در جاده، مطلوب به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی رنجروور اووک 2014

شتاب صفر تا صد این مدل، 6.9 ثانیه است و در 19 ثانیه هم سرعت آن به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت هم 216 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

درخشش واقعی اووک در حرکت در جاده است. البته طبق سنت لندروور، در نگرش و شعار " برو، به هرجا" و با وجود فاصله خوب کف از زمین، سیستم انتقال نیروی تمام‌وقت چهار چرخ، فاصله بین دو محور کوتاه و پیش‌آمدگی اندک سپرها نسبت به محور چرخ‌ها، در خارج از جاده نیز از توانایی‌های فوق‌العاده این خودرو شگفت‌زده خواهید شد.

شاید تنها شکایت، سیستم الکتریکی فرمان سریع و البته با حداقل احساس است.

قیمت مدل‌های پنج در رنجروور اووک از 41 هزار دلار آغاز می‌شود و گران‌ترین مدل آن نیز 63 هزار دلار قیمت دارد.

مزایا: طراحی داخلی و خارجی، امکانات متنوع و استاندارد، هندلینگ، مصرف سوخت اقتصادی

معایب: موتور چهار سیلندر پرسروصدا، عدم امکان انتخاب پیشرانه‌های متنوع، اتاق با فضای کمتر نسبت به رقبا

نقد و بررسی رنجروور اووک 2014

منبع edmunds.com


نظرات