1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نکاتی درباره پورشه 718 باکستر S

نکاتی درباره پورشه 718 باکستر S

5 فروردین 1396
  • 0

ما اخیراً زمان مناسبی را برای بررسی بهترین کانورتیبل های بازار سپری نموده‌ایم. در سال‌های گذشته قابل‌ابتیاع‌ترین خودروی اسپورت پورشه به صورت کوپه و کانورتیبل شگفت‌انگیز بوده است. نسخه‌ای که همه‌ی نیازهای شخصی را پوشش می‌دهد. اما در اینجا به بیان نقاط قوت و ضعف پورشه 718 باکستر S می‌پردازیم.

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

نقاط قوت

پیشرانه‌های پورشه در زمینه‌ی قدرت خروجی اشک آدم را درنمی‌آورند. قدرت 350 اسب بخاری و گشتاور 410 نیوتون متری پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو به اندازه‌ی قدرت 460 اسب بخاری کوروت 60 هزار دلاری کم به نظر می‌آید؛ اما حقیقت این است که این پیشرانه قدرت مؤثری تولید می‌کند. خودرو در 4 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما باکستر سریع‌تر حس شده و خوردن باد به موها و شنیدن صدای اگزوز شما را به فشردن بیشتر پدال گاز ترغیب می‌کند. ما با گشتاور در دسترس این خودرو در موقعیت‌های مختلف تحت تأثیر قرار گرفتیم. حتی وقتی در دنده‌ی آخر و با سرعت 110 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنید، با فشردن پدال گاز خودرو واکنش نشان داده و نیازی به معکوس نیست. گیربکس سفارشی 3200 دلاری PDK عملکرد بسیار خوبی دارد اما اگر هدف شما پیست نباشد اصلاً نیازی به آن ندارید. گیربکس 6 سرعته ی دستی استاندارد خودرو تعویض‌های سریع و دقیقی دارد و همچنین به تجربه‌ی یک رانندگی هیجانی و درگیر کننده کمک می‌کند. 718 باکستر محدودیت‌های بالاتر و هندلینگ بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد؛ اما خوشحالیم بگوییم که خودرو هنوز هم در بحث سواری جذاب و خوش‌دست بوده و چالش زیادی را به وجود نمی‌آورد. فرمان خودرو بسیار مستقیم بوده و احساس بسیار زیادی دارد. خودروهای معدودی هستند که هندلینگ خالص این پورشه را دارند و حتی تعداد کمتری از نظر هندلینگ و قیمت و کارایی می‌توانند با باکستر رقابت کنند. اگرچه که این بحث شخصی‌تر از تجربه‌ی رانندگی است اما ما به چشم آمدن 718 در جاده را دوست داریم. خصوصاً از نمای عقب این خودرو حسی منحصربه‌فرد دارد. چراغ‌های برجسته و به‌هم‌پیوسته ارتفاع خودرو را کم نشان داده و نمایی هدفمند را برای آن به ارمغان آورده‌اند.

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

نقاط ضعف

همین موضوع درباره‌ی کیمن نیز صدق می‌کند، به این معنی که کابین باکستر به اندازه‌ی پولی که می‌پردازید احساس‌برانگیز نیست. کیفیت کابین بالا به نظر می‌رسد اما طراحی آن حس عاطفی زیبای کابین‌های ساخت مرسدس یا آئودی را به انسان منتقل نمی‌کند. – نکته‌ی دیگر به لیست آپشن های این خودرو مربوط می‌شود که همانند هر پورشه‌ی دیگری بسیار گران‌بها است. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو بسته به نوع تجهیزات می‌تواند به حدود 80 تا 90 هزار دلار نیز برسد. بله درست است. فضای ذخیره‌ای زیادی وجود ندارد. بله شما نمی‌توانید اشیای زیادی را با خود حمل کنید. اگر به همین دلیل نمی‌خواهید که 718 باکستر را بخرید ما به شما ماکان را توصیه می‌کنیم.

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

مشخصات پورشه 18 باکستر S

پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو

قدرت/گشتاور: 350 اسب بخار/410 نیوتون متر

گیربکس: 6 سرعته ی دستی

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه (تخمینی)

حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 11.8/9/10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

 نکاتی در باب پورشه 718 باکستر S

منبع:پدال



نظرات