1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مازراتی و تولید وانت؟

مازراتی و تولید وانت؟

9 دی 1392
  • 4

وانت مازراتی

حدود بیش از دو سال پیش بود که مازراتی اعلام کرد که می‌خواهد در سال 2015 به فروش 50 هزار دستگاه برسد و با تولید خودروهایی نظیر Ghibli و کواتروپورته 2014 جدی بودن خود را در این تصمیم نشان داد. همچنین این کمپانی ایتالیایی قصد دارد با معرفی یک شاسی‌بلند در این بازار داغ نیز وارد شود و خود را در این سگمنت نیز مطرح کند.

اما شاید یکی از بازارهایی که مازراتی به هیچ عنوان حاضر نباشد وارد آن شود، بازار پیکاپ است. بازاری که در بسیاری از کشورها خواهان زیادی دارد و خودروسازان مطرح دنیا در آن رقابت سختی دارند. به طور مثال در آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای پیکاپ دنیا است، برندهایی مانند فورد، شورلت و دوج این بازار را در دست دارند و جالب است که به تازگی تسلا موتور اعلام کرده که می‌خواهد با تولید یک پیکاپ الکتریکی لوکس وارد رقابت شود.

حال که تسلا می‌خواهد یک پیکاپ لوکس تولید کند، چرا مازراتی نه؟ شرکت Theophilus Chin فرض کرده که اگر مازراتی قصد داشته باشد یک پیکاپ کوتاه را بر پایه Ghibli روانه بازار کند، چه خودرویی تولید خواهد شد. عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید حاصل این تفکر است و باید گفت که نتیجه آنچنان هم که تصور می‌شد، بد نیست! البته این یک شوخی است و به یقین مازراتی تا به حال چیزی در مورد تولید خودروهای پیکاپ به زبان نیاورده است اما به نظر می‌رسد با توجه به بازار بسیار داغ و هنر این شرکت، شاید ورود این کمپانی به بازار پیکاپ‌ها نه تنها با شکست مواجه نشود بلکه بتواند موفقیت‌هایی هم بدست آورد.




نظرات

  • مهدی جعفری مهدی جعفری (29 شهریور 1393 ساعت 19:26)

    وانت جالبی هست

  • علی علی (11 دی 1392 ساعت 08:49)

    حتمآ از نخبگان ایران خودرو و سایپا هم استفاده کنند چون استاد تغییرات در چراغ و سپرخودرو هستند ضمنآ ماشینهای پنجاه ساله رو به خوبی تغییر میدن، اینجوری هم هزینه کمتری داره هم یک برند جدید وارد بازار میشه.

  • سهراب سهراب (9 دی 1392 ساعت 20:45)

    قبلش باید بیان از سایپا و ایران خودرو یاد بگیرن که چه جوری سواری رو به وانت تبدیل کنند 

  • شنگول شنگول (9 دی 1392 ساعت 13:57)

    اونوقت اون عقب گوسفنداشو میذاره با 20 تا سرعت !!!!
    پرایدم ارزوست