1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پرشیا خودرو سری یک را این بار با پیشرانه قوی وارد بازار کرد

پرشیا خودرو سری یک را این بار با پیشرانه قوی وارد بازار کرد

2 خرداد 1396
  • 0

در حالی که برخی معتقدند سری یک ب‌ام‌و با مدل ۱۲۰ آی قدرت چندانی ندارد اما اخیرا خبر رسیده که پرشیا خودرو نسخه پرقدرت این سری را با یکی از بهترین و قوی‌ترین پیشرانه‌ها وارد کشور کرده است که در صورت سفارش مشتری به این شرکت حاشیه سود مناسبی نیز نصیب او خواهد شد.

 پرشیا خودرو سری یک را این بار با پیشرانه قوی وارد بازار کرد

وقتی دوباره ب‌ام‌و سری۱ به بازار ایران بازگشت، پیش‌بینی می‌شد این خودرو بتواند بازار خوبی به‌عنوان یک هاچ‌بک اسپرت برای خود دست‌و‌پا کند. ولی چیزی که امروز واضح است، این خودروی آلمانی نتوانسته چندان در بازار ایران موفق باشد و فروش آن محدود است. البته در شرایط فعلی بازار، سری۱ ب‌ام‌و، رقیب خاصی ندارد و نمی‌توان شرایط آن را نسبت به رقبا سنجید.

ولی از نگاه دیگر، نبود رقیب برای این خودرو می‌توانست با قیمت‌گذاری مناسب، فروش بالایی را برای این خودروی دو در فراهم کند. اغلب ب‌ام‌و‌های سری۱ در نسخه ۱۲۰i به بازار کشور آمده‌اند. این خودرو ظاهر اسپرتی دارد و با پیشرانه ۶/۱ لیتری به جاده‌های کشور آمده است. همین پیشرانه نه‌چندان قوی و جذاب باعث شد در نگاه بسیاری از خریداران، آن‌چنان ارزنده نباشد و کمتر کسی برای خرید آن مراجعه کند. ولی ب‌ام‌و سری۱ در نسخه دیگری نیز اجازه ورود به بازار کشور دارد؛ نسخه‌ای که پیشرانه‌ای قوی در زیر کاپوت خود جای داده است و قوانین واردات خودروی کشور را نقض نمی‌کند. این نسخه که ۱۲۵i نام دارد به پیشرانه دولیتری تویین‌پاور مجهز است که قدرتی حدود ۲۱۵ تا ۲۲۱ اسب بخار را با گشتاور ۳۱۰ نیوتون‌متری تحویل راننده می‌دهد. این خودرو در اینجا به یک هاچ‌بک اسپرت جذاب تبدیل می‌شود که رانندگی با آن هیجان خاصی را به دنبال دارد.

در حال حاضر شرکت پرشیا خودرو این خودرو را به صورت تعداد محدود به بازار کشور عرضه کرده است و هفته گذشته یکی از خریداران این خودرو خبر تحویل خودرویش را به خبرنگاران روزنامه «دنیای خودرو» داد. نسخه ۱۲۰i ب‌ام‌و قیمتی حدود ۲۵۳میلیون تومان در بازار آزاد دارد و برخی نسخه ۱۲۵i را تا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود اگر پرشیا خودرو معرفی صحیحی از این نسخه به مشتریان ارائه دهد، می‌تواند فروش خوبی را برای آن رقم بزند و در بازار ‌هاچ‌بک‌های اسپرت یکه‌تازی کند.

منبع : دنیای خودرو



نظرات