1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار آمریکا

گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار آمریکا

25 فروردین 1396
  • 0

فعالیت گروه خودروسازی فرانسوی پژو-سیتروئن یا به‌صورت مخفف PSA در دههٔ 60 میلادی با معرفی پژو 404 و بعداً 504 در ایالات‌متحده آغاز شد اما پس از گذراندن 30 سال سخت در این بازار، PSA سرانجام در سال 1991 از بازار پررقابت ایالات‌متحده خارج شد؛ اما حالا این گروه خودروسازی قصد دارد مجدداً به این بازار برگردد و در این رابطه فرایند گام‌به‌گامی را دنبال می‌کند به‌گونه‌ای که PSA می‌گوید بازگشت به بازار آمریکا یک برنامهٔ 10 ساله است.

 گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده

اما بازگشت پژو-سیتروئن به ایالات‌متحده فقط یک حدس یا احتمال ضعیف نیست و این شرکت در این کار کاملاً جدی است زیرا PSA اخیراً با انتساب مدیر اجرایی سابق نیسان، آقای «لَری دومینیک» به‌عنوان رهبر پروژهٔ بازگشت به آمریکا، نخستین گام مهم و بزرگ را به سمت این هدف برداشته است. لری دومینیک که به‌عنوان مدیر ارشد پژو-سیتروئن آمریکای شمالی انتخاب شده است، مسئول بازگرداندن PSA برای اولین بار از سال 1991 به بازار ایالات‌متحده است.

 گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده

استراتژی بازگشت PSA به بازار ایالات‌متحده اواخر سال گذشته توسط مدیرعامل این شرکت «کارلوس تاوارس» مطرح شد و حالا مأموریت دومینیک این است که ابتدا PSA را به‌عنوان یک شرکت فعال در ایالات‌متحده مطرح کند. سپس شبکهٔ خدمات پس از فروش این شرکت در آمریکا تأسیس شده و دومینیک و تیمش به ترویج برندهای گروه PSA در این کشور خواهند پرداخت. پس از انجام این مراحل، درنهایت پژو-سیتروئن کانال فروش خود در ایالات‌متحده را راه‌اندازی خواهد کرد.

 گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده

دومینیک گفته است که PSA هنوز تصمیم نگرفته که کدام‌یک از سه برند خود شامل پژو، سیتروئن و DS را در آمریکا عرضه کند. همچنین هنوز مشخص نیست که عرضهٔ محصولات این گروه فرانسوی در آمریکا از طریق یک شبکهٔ سنتی مبتنی بر نمایندگی‌های توزیع مستقل صورت خواهد گرفت یا روش دیگری برای این کار بکار گرفته می‌شود. وی دراین‌باره گفته است:

«اگر ما بتوانیم راه‌های کارآمدتری برای فروش محصولات خود در ایالات‌متحده پیدا کنیم، به‌شدت می‌تواند هزینه‌های آیندهٔ ما برای ورود به این بازار را تحت تأثیر قرار دهد».

 گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده

لری دومینیک پیش‌ازاین به‌عنوان یک مهندس در جنرال موتورز کار می‌کرد و سپس به نیسان پیوست. او در این شرکت مسئولیت توسعهٔ وانت فول سایز تایتان را بر عهده داشت. وی همچنین به توسعهٔ محصولات دیگر نیسان برای بازار ایالات‌متحده پرداخت و حالا توسط تاوارس برای مدیریت PSA آمریکای شمالی استخدام شده است. در همین حال، کارلوس تاوارس نیز هم‌اکنون گروه خودروسازی نزدیک به ورشکستگی پژو-سیتروئن را با کمک دولت فرانسه به بالاترین میزان سوددهی خود در 14 سال گذشته رسانده است.

 گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده

از نشانه‌های مهم تولد دوباره PSA این است که این گروه فرانسوی ماه گذشته شعبهٔ اروپایی جنرال موتورز شامل شرکت‌های اوپل و واکسهال را خریداری نمود. همچنین در حال حاضر PSA تنها خودروسازی در دنیا است که برای خرید شرکت‌های پروتون و لوتوس علاقه نشان داده است. اگر این معامله انجام گیرد، درهای بسیاری را برای این شرکت فرانسوی در بازار جنوب شرقی آسیا بازخواهد کرد.

 گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده

اما دومینیک در پاسخ به این سؤال که آیا PSA از شکست‌های گذشتهٔ خود در آمریکا درس گرفته است یا نه گفته که این سؤالی نامربوط است. وی ادامه داده است:

«واقعیت این است که پژو-سیتروئن 26 سال پیش بازار ایالات‌متحده را ترک کرد و بازار امروز خیلی متفاوت است. اینکه قبلاً چه اتفاقی افتاد و دلایل خروج این شرکت از آمریکا چه بوده است در حال حاضر نامربوط هستند. PSA هم‌اکنون به تولید محصولاتی بسیار متفاوت از گذشته می‌پردازد. در سوی دیگر ما در حال مطالعهٔ یک برنامهٔ 10 ساله برای بازگشت به ایالات‌متحده هستیم و باید بررسی کنیم که مردم این کشور چه خودروهایی را دوست دارند و چه خودروهایی را دوست ندارند. به همین دلیل تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها زمان‌بر است و باید صبور باشیم. بازار ایالات‌متحده امروزه بسیار شلوغ و رقابتی است و به همین خاطر ما باعجله به آن وارد نمی‌شویم».

 گام مهم پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده

منبع:پدال



نظرات