1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جدیدترین خبرها از ب‌ام‌و M5 جدید

جدیدترین خبرها از ب‌ام‌و M5 جدید

31 فروردین 1396
  • 0

علیرغم وجود پوشش‌های استتاری فراوان، خطوط زیبا و دینامیک ب‌ام‌و F90 M5 را به آسانی می‌توان در جدیدترین تصاویر جاسوسی درک کرد. اولین ب‌ام‌و M5 چهار چرخ محرک که بر پایه‌ی سری 5 جدید شکل گرفته ترکیبی منحصربه‌فرد از شخصیت طراحی بخش M و اشرافیت و کلاس یک سدان تجاری را ارائه خواهد کرد.

 جدیدترین خبرها از ب‌ام‌و M5 جدید

اما طراحی تنها نیمی از داستان M5 جدید است. گفته شده که نسل جدید این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی بازنگری شده سود خواهد برد و خروجی آن حول و حوش 600 اسب بخار تخمین زده می‌شود.

 جدیدترین خبرها از ب‌ام‌و M5 جدید

به منظور انتقال این قدرت به چرخ‌ها، نسل جدید M5 در واقع بجای نسخه‌ی DCT که در اغلب خودروهای M دیده می‌شود، از گیربکس 8 سرعته ی ساخت ZF سود خواهد برد. دلیل این کار عدم کارایی گیربکس DCT برای سیستم چهار چرخ محرک بوده و احتمالاً نمی‌تواند گشتاور زیاد پیشرانه‌ی 8 سیلندر را که بنا به شنیده‌ها در حدود 700 نیوتون متر خواهد بود تحمل کند.

 جدیدترین خبرها از ب‌ام‌و M5 جدید

طبق گفته‌های منابع نزدیک به ب‌ام‌و، نسل جدید M5 قدرتمندترین و پرشتاب‌ترین خودروی M تاریخ خواهد بود. البته صادقانه بگوییم که این موضوع چندان جای تعجب ندارد. M550i که یک خودروی M کامل نیست سریع‌تر از M5 F10 بوده و به اندازه‌ی M4 با پکیج مسابقه‌ای سریع است. M550i تنها قدرت 456 اسب بخاری دارد. اگر M5 جدید خروجی 600 اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک داشته باشد پس باید انتظار یک راکت را بکشیم.

 جدیدترین خبرها از ب‌ام‌و M5 جدید

منابع داخلی شرکت گفته‌اند که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت M5 جدید 3.5 ثانیه خواهد بود. ب‌ام‌و از F90 M5 تا پایان سال رونمایی خواهد کرد و از اوایل سال 2018 نیز شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود.

منبع : پدال



نظرات