1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جزئیات تویوتا سوپرای جدید فاش شد

جزئیات تویوتا سوپرای جدید فاش شد

1 اسفند 1396
  • 0

تویوتا سوپرا جدید دوباره در ژنو به نمایش در می آید و اطلاعات فاش شده از وجود موتور 6 سیلندر 330 اسب بخاری حکایت دارد.

اطلاعات فاش شده تویوتا سوپرا جدید

امسال تویوتا در نمایشگاه خودرو ژنو طرفداران خودرو را هیجان زده می کند و سوپرا جدید را با نسخه "کانسپت مسابقه ای مدرن" به نمایش می گذارد. اما پیش از این، به نظر می رسد که اطلاعاتی در مورد موتور این خودرو فاش شده است.

یک کپی اسکن شده از نسخه ماه مارس مجله ژاپنی Best cars در فروم فولکس واگن Vortex پست شده است که نشان می دهد سوپرا جدید دارای موتور 3 لیتری 6 سیلندر تخت توربوشارژ با 330 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است (50 نیوتن متر دیگر در زمان نیاز اضافه می شود). گفته می شود که شتاب صفر تا 100 این خودرو 3.8 ثانیه است. همچنین قدرت موتور به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و هنوز مشخص نیست که گیربکس دستی برای این مدل موجود باشد.

گزارش فاش شده نشان می دهد که ابعاد سوپرا جدید به این شرح است: 4.38 متر طول، 1.86 متر عرض، 1.29 متر ارتفاع و 2.47 متر فاصله بین محورها. ظاهراً این مدل 6 سیلندر 1500 کیلوگرم وزن دارد. گزارش های قبلی به امکان ارائه یک نسخه دیگر با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ اشاره کرده بودند که با بی ام و Z4 جدید مشترک خواهد بود. عکس های معرفی این مدل با عنوان "بازگشت افسانه"، نشان می دهند که این مدل یک کانسپت کوپه دارای بال بزرگ در قسمت عقب است که به منظور "نمایش تعهد تویوتا به بازگرداندن بهترین خودروهای اسپرت شرکت به بازار" طراحی شده است. در ابتدا انتظار می رفت که نسخه نهایی سوپرا در نمایشگاه خودرو سوئیس رونمایی شود، اما هنوز مشخص نیست که بتوانیم نسخه نهایی را در کنار مدل مسابقه ای مشاهده کنیم.

اطلاعات فاش شده تویوتا سوپرا جدید

طی سال گذشته، مدیران تویوتا اطلاعات کمی در مورد این خودرو مسابقه ای جدید که با همکاری بی ام و ساخته می شود، ارائه کردند.گفته شده است که این مدل با آرم تویوتا فروخته نمی شود و با برند Gazoo Racing به بازار می آید.

سوپرا در 4 نسخه عرضه می شود: سوپرا معمولی، سوپرا GR، سوپرا GR اسپرت و در آخر سوپرا GRMN. انتظار داریم که فاصله قابل توجهی از نظر عملکرد و قیمت بین سوپرا معمولی و GR اسپرت وجود داشته باشد. همچنین احتمال استفاده از سیستم تعلیق متفاوت وجود دارد.
رئیس بخش پرفورمنس شرکت، Shigeki Tomoyama سال گذشته گفته بود که "سوپرا توسط Gazoo ساخته می شود". این خبر زمانی اعلام شد که تیم Gazoo Racing به صورت جدی مشغول ساخت این خودرو شد؛ چرا که مدیر تویوتا Akio Toyoda این خودرو را آزمایش کرده بود و گفته بود که باید "پویا تر" باشد. خواهر سوپرا یعنی بی ام و Z4 نیز در سال آینده به بازار می آید، اما Tomoyama می گوید که نسخه Gazoo تا نیمه دوم سال 2019 عرضه خواهد شد.

اطلاعات فاش شده تویوتا سوپرا جدید

در حالی که بی ام و فقط به صورت نسخه کانورتیبل عرضه می شود، سوپرا یک کوپه با سقف ثابت خواهد بود. چرا که Tomoyama (مدیر Gazoo) به عنوان یکی از دارندگان سوپرا 600 اسب بخاری نسل قبل، می گوید که خودرو جدید قصد دارد که طرفداران مدل های کلاسیک را به خود جلب کند. وی در این زمینه می گوید: "خودرو جدید در ابتدا برای مالکان فعلی ارائه می شود. مدل های قدیمی دارای موتور 6 سیلندر تخت، توربو دوگانه و دیفرانسیل عقب هستند و مدل جدید نیز از همین فلسفه پیروی می کند."

این امکان وجود دارد که تویوتا و Gazoo به مدل های مسابقه ای Le Mans توجه کنند و در آینده از تکنولوژی هیبرید استفاده کنند. گفته می شود که وزن مدل جدید بین 1200 تا 1500 کیلوگرم است و Gazoo از بی ام و M4 کوپه و پورشه 911 به عنوان الگو استفاده می کند.

همچون مدل های GR دیگر - مانند یاریس GRMN - شرکت تجهیزات تیونینگ متعددی را برای خودروهای اسپرت خود ارائه می کند. قیمت سوپرا نیز قبل از ورود به بازار اعلام می شود.

اطلاعات فاش شده تویوتا سوپرا جدید

اطلاعات فاش شده تویوتا سوپرا جدید

اطلاعات فاش شده تویوتا سوپرا جدید

اطلاعات فاش شده تویوتا سوپرا جدید



نظرات