1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017

بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017

8 شهریور 1396
  • 2

نسخه پلاگین هیبرید هیوندای یونیک هاچبک، یک خودرو اقتصادی به شمار می آید.

بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017

نظر کلی

هیوندای یونیک هیبرید به پای رقیب اصلی اش یعنی تویوتا پریوس نمی رسد، اما یک خودرو خانوادگی رقابتی، اقتصادی و فوق العاده کاربردی است و فصل جدیدی را در رانندگی با خودروهای الکتریکی باز کرده است. با توجه به قیمت مناسب تر نسبت به تویوتا، می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. هیوندای اولین تولیدکننده ای نیست که خودروهای تمام الکتریک و هیبرید را به بازار عرضه می کند، اما کاملاً مشخص است که این شرکت کره ای قصد دارد برای خود نامی در این بازار دست و پا کند. مدل یونیک بر روی اقتصادی بودن تمرکز دارد و شامل مدل های هیبرید و تمام الکتریک می شود. نسخه پلاگین می تواند به عنوان بهترین گزینه در بین این مدل ها قرار بگیرد. در ماه آوریل گذشته، آن را در ایتالیا آزمایش کردیم. اما اکنون می توانیم در بریتانیا پشت فرمان آن بنشینیم. نسخه پلاگین هیبرید الکتریک PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) فقط یک کپی از مدل های هیبرید معمولی به همراه سوکت شارژ نیست. با این که خروجی موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی آن مشابه مدل های غیر پلاگین است، موتور الکتریکی کمی تقویت شده است. در حالی که حداکثر قدرت ترکیبی آن 139 اسب بخار است، از نظر شتاب صفر تا 100 کیلومتر کمی سریع تر عمل می کند (20 درصد سریع تر از مدل هیبرید معمولی).

قابلیت شارژ باتری آن به وسیله سوکت (دو ساعت و نیم طول می کشد) کمک بسیاری به کاهش آلایندگی یونیک کرده است. این خودرو در هر 100 کیلومتر فقط 26 گرم دی اکسیدکربن تولید می کند که این رقم در مدل هیبرید معمولی 70 گرم در هر 100 کیلومتر است.

بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017

مانند دیگر خودروهای پلاگین هیبرید، عملکرد آرامی دارد. وقتی با آرامش گاز می دهید به آرامی سرعت می گیرد و موتور بنزینی خیلی درگیر نمی شود. اما وقتی پایتان را تا انتها روی پدال می فشارید وضعیت به سرعت تغییر می کند. گیربکس 6 سرعته دو کلاچه آن شاید سریع ترین و نرم ترین عملکرد را نداشته باشد(همینطور موتور بنزینی آن)، اما در دور موتورهای بالا کارایی خود را نشان می دهد.

یونیک پلاگین حالت های مختلفی دارد. اکثر مواقع در حالت هیبرید عمل می کند. یعنی سیستم با استفاده از موتور الکتریکی و بنزینی خودرو را به حرکت در می آورد. اما شایان ذکر است که مانند مدل های پریوس و پریوس پلاگین، یونیک پلاگین نیز نسبت به مدل هیبرید معمولی، تمایل بیشتری برای استفاده از حالت تمام الکتریک دارد. با این حال می توان ضربه های موتور را در حالت های رانندگی بی صدا حس کرد. با قرار دادن خودرو در حالت تمام الکتریک، استفاده از موتور بنزینی تا جایی که ممکن باشد متوقف می شود. در صورت استفاده از موتور بنزینی می توانید مسافت های طولانی تری را با آن طی کنید. در عمل خیلی خوب کار می کند. با این حال موتور الکتریکی 60 اسب بخاری قدرت مورد انتظار برای یک خودروی تمام الکتریک را ندارد.

بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017

هیوندای اعلام کرده است که این خودرو در حالت تمام الکتریک می تواند مسافت حدود 62 کیلومتر را طی کند، اما در عمل شما باید روی دو سوم این مقدار حساب کنید. مصرف سوخت اعلام شده نیز در حدود 1 لیتر در هر 100 کیلومتر است که کاملاً غیرواقعی به نظر می رسد. البته برای یک خودروی پلاگین معمولی این عدد بسیار خوبی به شمار می آید.

ساختار کلی یونیک به منظور تمرکز بر راحتی طراحی شده است. بنابراین در پیچ های تند، شاهد چرخش بدنه هستیم. با این که فرمان دقیق است، اما نمی تواند ارتباط مناسبی با چرخ ها داشته باشد و این به طور حتم باعث نارضایتی شما خواهد شد. پیاده سازی سیستم پدال ترمز (Brake Pedal Modulation) – شاید مشکل ترین بخش طراحی در یک خودروی هیبرید- این نارضایتی را تکمیل می کند و شما را با یک خودروی راحت اما نه با عملکرد مورد انتظار رها می کند.

داخل کابین تکنولوژی های مختلف به چشم می خورند که با سیستم انتقال قدرت هماهنگ هستند. سیستم اطلاعات-سرگرمی 8 اینچی می تواند داده های خودرو را نمایش بدهد اما آن قدر قابل توجه نیست که بتواند یکنواختی کابین را جبران کند. همچنین استفاده از پلاستیک زبر و سخت، حکایت از کیفیت پایین قسمت داخلی دارد.

تجهیزات متعددی در این خودرو به چشم می خورد. مدل پلاگین دارای نسخه های مشابه مدل تمام الکتریک یونیک می باشد (Premium و Premium SE به علاوه مدل SE برای یونیک پلاگین). تمامی نسخه ها دارای نویگیشن، شارژر بی سیم و سیستم بدون کلید می باشند. همچنین اپل کارپلی و اندروید اتو نیز موجود هستند. در مدل SE آپشن هایی از قبیل تهویه صندلی، برف پاک کن حساس به باران، سنسورهای نقطه کور و سنسورهای پارک قسمت جلو وجود دارد.
فضای داخلی برای 4 فرد بالغ و طی یک سفر راحت، مناسب است. همچنین 3 نفر می توانند به راحتی در قسمت عقب بنشینند. فضای بار به علت طراحی پلاگین هیبرید کمی کاهش پیدا کرده است، اما به هر حال 341 لیتر – به اندازه یک هاچبک خانوادگی - به نظر کافی می آید.

بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017

مشخصات فنی

مدل: هیوندای یونیک پلاگین هیبرید Premium SE
قیمت: 29.295 پوند (خدود 140 میلیون تومان)
موتور: موتور الکتریکی/1.6 لیتر 4 سیلندر بنزینی
سیستم تعویض دنده: 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
قدرت/گشتاور: 139 اسب بخار/265 نیوتن متر
صفر تا 100 کیلومتر: 10.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
خروجی دی اکسید کربن: 26 گرم در هر کیلومتر

بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017

بررسی هیوندای یونیک پلاگین هیبرید 2017



نظرات

  • A A (8 شهریور 1396 ساعت 23:48)

    هیچى مثله پریوس نمیشه قابل اعتماد ترین خودرو ى امریکاس، من مثه بقیه نمیگم اسباب بازیه کره اى ولى خیلى انصافا تا ژاپن فاصله دارن

  • ابوالفضل ابوالفضل (8 شهریور 1396 ساعت 10:33)

    طبق بررسی های اخیر آیونیک رقابت رو از حریف ژاپنیش برد و عنوان سبزترین خودرو رو گرفت....