1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه‌های گوشی همراه؛ جایگزینی برای سوئیچ خودروها؟

برنامه‌های گوشی همراه؛ جایگزینی برای سوئیچ خودروها؟

30 شهریور 1396
  • 0

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و (BMW) آلمان قصد دارد برنامه و اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی‌های هوشمند رانندگان خودرو نصب می‌شوند را جایگزین سوئیچ خودرو کند.

 برنامه‌های گوشی همراه؛ جایگزینی برای سوئیچ خودروها؟

این خودروساز آلمانی استفاده از سوئیچ خودرو به منظور باز و بسته کردن درهای خودرو را روشی قدیمی و منسوخ می‌داند و به گفته یان رابرتسون - عضو هیئت مدیره شرکت بی‌ام‌و، این خودروساز هم اکنون در حال بررسی ضرورت یا عدم ضرورت استفاده از سوئیچ در خودروهای تولیدی این شرکت در آینده است.

وی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در این باره اظهار کرده است:" از آنجا که تمام دارندگان خودروهای بی‌ام‌و، گوشی همراه هوشمند داشته و آن را در سفرهای شهری و برون شهری با خود به همراه دارند، می‌توان گفت که در اصل گوشی همراه لازمه زندگی امروزی است. بنابراین جایگزین کردن سوئیچ، با برنامه و اپلیکیشن هایی که روی گوشی هوشمند رانندگان نصب می شود، امکان پذیر خواهد بود".

او در ادامه افزود:" البته لازم به ذکر است که شرکت بی ام و در حال حاضر بر روی این مساله کار می کند و درحال بررسی همه جوانب این جایگزینی است".

 برنامه‌های گوشی همراه؛ جایگزینی برای سوئیچ خودروها؟

رابرتسون همچنین اظهار امیدواری کرده است که این خودروساز آلمانی در آینده ای نزدیک بدنبال جایگزینی سوئیچ خودروهای تولیدی خود بوده و خاطرنشان کرد که شرکت بی‌ام‌و، تنها شرکتی نیست که به این فکر افتاده است. خودروسازان بزرگ دیگری که در ژاپن، آمریکا و آلمان فعالیت می‌کنند نیز طرح های مشابهی را در سر دارند.

این طور که پیش می رود می توان انتظار داشت که بزودی باید با سوئیچ های خودرو خداحافظی کرده و به ازای آن برنامه های خاص خودرو را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کنیم.

منبع ایسنا


نظرات