1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. میتسوبیشی لنسر با چه مشخصاتی به ایران می‌آید ؟

میتسوبیشی لنسر با چه مشخصاتی به ایران می‌آید ؟

17 دی 1392
  • 4

شرکت آرین‌ موتور نماینده انحصاری محصولات میتسوبیشی ژاپن در ایران روز دوشنبه از ساعت 15 الی 18 در هتل المپیک تهران از میتسوبیشی لنسر به عنوان دومین محصولش در ایران رونمایی کرد .

این مراسم در حضور جمعی از اصحاب رسانه ، نمایندگان آرین‌موتور در سراسر کشور و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد . پیش از رونمایی از خودرو داریوش بی‌ریا مدیر‌عامل شرکت آرین‌موتور در اولین بخش سخنرانی پس از پخش فیلم‌هایی از این سدان شهری با استناد به آمار و نمودار‌ها وضعیت اقتصادی ایران و تولید و واردات خودرو را بررسی کرد و از فروش نزدیک به 1000 دستگاه خودرو میتسوبیشی ASX ( شاسی‌ بلند شهری) تا کنون توسط این شرکت خبر داد . وی همچنین از فعالیت 16 نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش و 12 نمایندگی فروش محصولات میتسوبیشی در ایران به عنوان یکی از نقاط قوت شرکت آرین‌موتور سخن گفت و این وعده را به مشتریان داد تا در آینده نزدیک علی‌رغم مشکلات در مسیر واردات تحویل خودرو‌های به 20 تا 22 روز کاهش پیدا کند . بی‌ریا همچنین از همکاری شرکت آرین‌موتور با کمپانی Global Auto Parts در جهات تامین قطعات برای شبکه خدمات پس از فروش با گارانتی خبر داد و اعلام کرد که این شرکت هم‌اکنون توانایی تامین قطعات بسیاری دیگر از خودرو‌های بازار را نیز دارد . وی همچنین در بررسی آمار واردات طی 8 ماه نخست سال جاری از رشد 32 درصدی این امار خبر داد .

در ادامه مزینانی مدیر فروش شرکت آرین‌موتور و صباحی مدیر شبکه خدمات پس از فروش ضمن ایراد سخنرانی به بررسی جایگاه لنسر در بازار خودرو ایران پرداختند.مزینانی از ورود لنسر در سه مدل با دو پیشرانه به بازار ایران خبر داد .

تیپ پایه ؛ 80 میلیون‌ تومان

تیپ پایه این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری 115 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 154 نیوتون‌متر بهره می‌برد و گیربکس آن 5 سرعته دستی است . بنا به گفته مزینانی مصرف سوخت این مدل تنها 5.7 لیتر در 100 کیلومتر است و اصلی‌ترین رقبای آن خودرو‌هایی نظیر هیوندای اکسنت ، ام‌جی 350 ، تویوتا یاریس و ... خواهند بود که در این بین لنسر 1.6 لیتری با گیربکس دستی هم از مزیت قیمت و هم از مزیت مشخصات فنی بهره می‌برد .

تیپ دو ؛ 90 میلیون‌ تومان

شرکت آرین‌موتور تمام تلاش خود را روی این موضوع متمرکز کرده بود تا لنسر با گیربکس اتوماتیک با قیمتی کمتر از 100 میلیون‌توما نروانه بازار شود . تیپ 2 این خودرو نیز از پیشرانه مشابه تیپ پایه بهره می‌گیرد با این تفاوت که گیربکس این مدل 4 سرعته اتوماتیک است و قیمت 90 میلیونی آن ، لنسر 1.6 لیتری را جلوتر از رقبایی نظیر کیا سراتو ، هیوندای الانترا ، ام‌جی 6 و ... قرار می‌دهد . رینگ این مدل 16 اینچی اسپرت است.

تیپ فول ؛ 108 میلیون‌تومان

لنسر با یک تیر سه نشان را در بازار ایران هدف قرار داده است . تیپ فول این خودرو از موتور 1.8 لیتری استفاده می‌کند . این پیشرانه توانایی تولید حداکثر قدرت 143 اسب بخار را داراست و این قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک CVT ساخت میتسوبیشی به محور جلو منتقل می‌شود . مصرف سوخت این مدل در سیکل ترکیبی به 7.9 لیتر می‌رسد و صفر تا صد کیلومتر را در مدت زمان 11 ثانیه می‌پیماید . از جمله مهم‌ترین امکانات این مدل می‌توان به سیستم روشنایی اتوماتیک چراغ‌ها ، چراغ ترمز LED ، سیستم صوتی مجهز به 4 بلند‌گو و 2 تیوتر به همراه قابلیت کنترل از روی فرمان ، پورت AUX ، صندلی‌ای تاشو عقب ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، کنسول وسط و جالیوانی و فرمان با روکش چرم ، تنظیم برقی آینه ها با گرم‌کن ، ترمز ضد قفل ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، کنترل فعال پایداری ASC، کنترل کشش TCL ، فرمان الکتریکی EPS و 7 کیسه هوای ایمنی ( 2 عدد جلو ، 2 عدد جانبی ، 2 عدد پرده ای و 1 ایربگ زانویی راننده ) در کنار سیستم ایموبیلایزر اشاره کرد .

فروش از چه زمانی آغاز می شود ؟

بن ابه گفته مسئولان شرکت آرین‌موتور پیش فروش دو تیپ نخست یعنی لنسر‌های 1.6 لیتری با گیربکس دستی و اتوماتیک از فردا 17 دی‌ماه در شبکه گسترده فروش این شرکت آغاز خواهد شد دسته نخست مشتریان تا پیش از سال 93 خودرو خود را دریافت خواهند کرد که تعداد این خودرو ها رقمی حدود 200 دستگاه است . در ادامه سال آینده مدل 1.8 لیتری با گیربکس CVT نیز به سبد فروش میتسوبیشی در ایران اضافه می‌شود و زمان و شرایط فروش آن با مبلغ نقدی 108 میلیون‌تومان نیز متعاقبا اعلام خواهد شد .

کدام خودرو‌های میتسوبیشی در آینده به ایران می‌آیند ؟

شرکت آرین‌ موتور پس از فروش لنسر در مراحل بعد خودرو‌های میراژ ، اوت لندر و پیکاپ L200 را به عنوان گزینه‌ا بعدی برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته‌اند . خودرو نخست یعنی میراژ در دسته خودرو‌های کوچک شهری قرار می‌گیرد و از جمله رقبای آن می‌توان به آلفارومئو میتو اشاره کرد . اوت لندر نیز شاسی‌بلند متوسطی است که به جنگ پرادو ، سورنتو ، سانتافه و کایرون می‌رود . پیکاپ L200 نیز جنگ تمام عیارش با تویوتا هایلوکس را به ایران می‌آورد تا ثابت کند برتر یفروشش در برخی بازار های آریکای جنوبی و جهان نسبت به هایلوکس اتفاقی نیست .

میتسوبیشی لنسر




نظرات

  • پویا پویا (7 بهمن 1392 ساعت 11:53)

    هیوندایی و کیا که هیچ اما بین سیویک و لنسر فول قیمت سال دیگه مشخص میکنه

  • سالار سالار (19 دی 1392 ساعت 09:12)

    به نظر من اگه لنسر GT عرضه بشه محشره

  • Yas Yas (18 دی 1392 ساعت 07:21)

    این ماشین یه چیز دیگسسسسسسس... قیمتشم واقعا عالیه با 80 ملیون رقیب شاخ به شاخ مزدا 3 با موتور 1600 هست.فولشم با هوندا سیویک و هیوندایی النترا و کیا سراتو 2014 رقابت خواهد کرد.من عاشق میتسوبیشی و مخصوصا لنسسسر هستم.ازت ممونم "آرین موتور پویا"

  • میثم میثم (17 دی 1392 ساعت 18:38)

    سلام ماشین خوبه ولی گران شد فقط 50 میلیون تومان موتور1800 دنده اتوماتیک میگه 108 میلیون نمیشه؟بعداز عید شاید ارزان میباشد