1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. میتسوبیشی و نیسان به مشتریان خسارت می‌دهند.

میتسوبیشی و نیسان به مشتریان خسارت می‌دهند.

24 اردیبهشت 1395
  • 0

میتسوبیشی موتورز و نیسان موتور تایید کردند خسارت مشتریان را برای هزینه‌هایی که بابت اقتصاد سوخت کمتر از سطح اعلام شده برای بعضی از خودروها متحمل شده اند، جبران خواهند کرد.

نامه‌هایی که توسط روسای هر دو خودروساز به امضا رسیده است، به مشتریان ارسال می‌شود. در این نامه‌ها ضمن عذرخواهی برای رسوایی تقلب در اقتصاد سوخت، سیاست جبران خسارت برای مشتریان تشریح شده است.

بر اساس گزارش نیک‌کی، میزان خسارتی که به مشتریان پرداخت می‌شود، به نتایج تست اقتصاد سوخت بستگی دارد که وزارت حمل و نقل ژاپن از خودروهای این شرکتها انجام می‌دهد و احتمالا تا ماه آینده هم پایان نخواهد یافت.

میتسوبیشی که خودروی مینی مدل Days را برای نیسان موتور تولید کرده است، سهم نیسان برای پرداخت خسارت را بر عهده خواهد گرفت.

ارزش سهام میتسوبیشی موتورز در پی اعلام این خبر 3.6 درصد صعود کرد. سهام این شرکت از زمان افشای این رسوایی بیش از 50 درصد سقوط کرده است.

کلاهبرداری میتسوبیشی در تست اقتصاد سوخت خودروهایش و ریزش ارزش سهام این شرکت ممکن است 335 میلیارد ین (سه میلیارد دلار) به دومین سهامدار بزرگ این شرکت ضرر بزند.

شرکت میتسوبیشی که 10 درصد در میتسوبیشی موتورز سهم دارد نخستین سهامدار بزرگ این خودروساز است که ضرر احتمالی رسوایی مذکور را برآورد کرده است. این سهامدار هم مانند میتسوبیشی هوی اینداستریز که بزرگترین سهامدار میتسوبیشی موتور است اعلام کرده در حال حاضر نمی‌تواند درباره کمک بیشتر به این خودروساز اظهارنظر کند.

تاکهیکو کاکیوچی، رییس میتسوبیشی هوی اینداستریز در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اظهار کرد: ما نمی‌توانیم درباره حمایت از میتسوبیشی موتور حرفی بزنیم زیرا اطلاع کاملی از بحران مذکور نداریم.

حمایت سهامداران از میتسوبیشی موتورز برای دوام آوردن در برابر این رسوایی اهمیت زیادی دارد. بزرگترین سهامدار میتسوبیشی موتورز اعلام کرد پیش از اینکه برای حمایت بیشتر از این خودروساز تصمیم بگیرد، منتظر نتایج تحقیقات درباره کلاهبرداری میتسوبیشی خواهد بود.

میتسوبیشی هوی اینداستریز و شرکت میتسوبیشی از جمله شرکتهای گروه میتسوبیشی هستند که 10 سال پیش به این خودروساز برای پوشش هزینه مشکلات ایمنی کمک کردند.

تقاضا برای خودروهای میتسوبیشی موتورز در ژاپن پس از اینکه این شرکت برای نخستین بار اقرار کرد اقتصاد سوخت خودروهای مینی خود را 10 درصد بالاتر از سطح واقعی اعلام کرده است، به شدت کاهش یافت.

خودروسازان از زمان افشای تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی، با تحقیق و تفحص فزاینده ای در زمینه برچسب و تبلیغات بهینگی مصرف سوخت و میزان آلایندگی روبرو هستند. از سپتامبر گذشته که معلوم شد فولکس واگن میلیونها خودروی آلاینده در سراسر جهان فروخته است، دولت فرانسه از دفاتر پژو سیتروئن برای بررسی آلایندگی خودروهای این شرکت بازرسی کرد و دایملر هم تحقیقات داخلی را در این زمینه آغاز کرد.

میتسوبیشی و نیسان به مشتریان خسارت می‌دهند


منبع: ایسنا



نظرات