1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس به زودی تاج پادشاهی فروش را به اشتوتگارد می برد

مرسدس به زودی تاج پادشاهی فروش را به اشتوتگارد می برد

29 آذر 1395
  • 0

مرسدس بنز با نوسازی بیشتر کلاس‌های خودرویی خود و ورود به کلاس‌های جدیدی چون شاسی بلندهای کوپه، اکنون در صدر فروش خودروهای برتر لوکس قرار گرفته است. بدین ترتیب تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با ادامه این روند، تاج پادشاهی فروش از BMW به اشتوتگارت منتقل شود.

 فروش مرسدس از رقبا پیشی گرفت

در 11 ماهه نخست سال جاری میلادی، خودروهای با نشان ستاره سه پر مرسدس به تعداد 1,893,619 در سراسر جهان به فروش رسیدند. این میزان نشان از 11.8 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل دارد. این در حالی است که BMW در همین زمان توانسته 1,824,490 دستگاه خودرو به فروش برساند که 5.6 درصد بیش از دوره سال 2015 است. آئودی نیز در همین زمان فروشی 1,713,900 دستگاهی داشته که نشان از رشد 4.2 درصدی دارد.

 فروش مرسدس از رقبا پیشی گرفت

 فروش مرسدس از رقبا پیشی گرفت

البته آمار فروش شرکت‌های اقماری این برندها نظیر اسمارت برای مرسدس و مینی برای BMW و موتورسیکلت‌سازی BMW موتور راد، لامبورگینی و دوکاتی برای آئودی را نیز می‌توان به این آمارها افزود.

بیشتر بار افزایش فروش دو رقمی مرسدس بر شانه‌های کلاس C سدان و استیشن بوده است. فروش ماه نوامبر نیز با 12.7 درصد رشد به 182 هزار دستگاه رسیده است. تقاضا برای نسل جدید کلاس E نیز بالا است. بعلاوه رشد خودروهای SUV نظیر GLC نیز قابل ملاحظه و بیش از حد تصور بوده است.

برای BMW در بازارهای جهانی بیشتر مدل‌های شاسی بلند X نظیر X1 و X5 پیشتاز بوده‌اند. بعلاوه سدان فوق لوکس سری 7 جدید با فروش 177740 دستگاه رشد محسوسی را نشان داده است. آئودی نیز با مدل‌های A4 و Q2 جدید خود روزهای پر رونقی را تجربه می‌کند. در بازار ایالات متحده نیز مدل Q7 در میان مدل‌های پرفروش قرار دارد.

 فروش مرسدس از رقبا پیشی گرفت

 فروش مرسدس از رقبا پیشی گرفت

 فروش مرسدس از رقبا پیشی گرفت

منبع:carscoops



نظرات