1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مراحل تحول مرسدس بنز G کلاس از ابتدا تا کنون

مراحل تحول مرسدس بنز G کلاس از ابتدا تا کنون

2 بهمن 1396
  • 0

مرسدس بنز کلاس G 2018 (یا به عبارت دیگر G-Wagen) از زمان عرضه در سال 1979 شاهد بزرگترین به روزرسانی بوده است. با این که ظاهر این مدل مانند قبل است، اما در داخل شاهد تغییرات زیادی هستیم.

مراحل تحول مرسدس بنز کلاس G 2018

مرسدس بنز از محبوبیت بهترین خودرو خارج جاده خود مطلع است و نمی خواهد این وضعیت را تغییر دهد. در واقع بخش های جدید شامل موارد زیر می شوند:

• بدنه
• سیستم تعلیق
• فرمان
• موتور
• گیربکس
• پکیج های دستیار راننده

مرسدس کلاس G جدید همچنان از شاسی نردبانی استفاده می کند اما موارد دیگر به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده اند.

برای حفظ شخصیت خاص این مدل، مرسدس سعی کرده است که بسیاری از ویژگی ها و جزئیات G را حفظ کند که شامل این موارد می شود: یک خودرو خارج جاده سرسخت، بزرگ و جادار، نوار محکم بیرونی، دستگیره های فشاری درب ها، تایر زاپاس عقب و راهنماهای روی گلگیر جلو.

مراحل تحول مرسدس بنز کلاس G 2018

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم Gelandewagen جدید اقتصادی تر، راحت تر و ایمن تر است. همچنین سواری بهتری دارد. با در نظر گرفتن این قضیه که بیشتر این مدل ها در شهرهای شلوغ استفاده می شوند، گزینه خوبی به شمار می آید. به نظر شبیه یک جعبه است که روی چرخ قرار گرفته، اما باید بدانید که از تکنولوژی کلاس S در این مدل استفاده شده است.

آیا مرسدس کلاس G همچنان یک خودرو خارج جاده عالی است؟

رئیس مرسدس بنز Dieter Zetsche در نمایشگاه دیترویت گفت: "کلاس G می تواند Schockl را تسخیر می کند." در واقع Schockl یک کوه 1445 متری در اتریش است. وی در ادامه می افزاید: "نزدیک 2000 کیلومتر آزمایش در روند تولید کلاس G در این کوه انجام شده است که شامل شیب های افقی 60 درصد و شیب های عرضی 40 درصد می شود. " از آن جایی که مدل های اولیه G-Wagen ثابت کردند که می توانند بهتر از لندروور باشند، مرسدس بنز با شریک خود یعنی شرکت Magna-Steyr در اتریش به سختی کار کرده است تا این مدل همچنان پیشتاز باشد. مانند قبل کلاس G 2018 نیز در Graz اتریش ساخته می شود.

مراحل تحول مرسدس بنز کلاس G 2018

در کلاس G 2018 ارتفاع 6 میلی متر بلندتر از قبل شده است (241 میلی متر در عقب، 270 میلی متر در جلو) و مرسدس بنز می گوید که در سطوح مناسب، می تواند از هر مسیری تا شیب 100 درصد بالا برود! حداکثر عمق این خودرو 70 سانتی متر است که در مدل قبلی 60 سانتی متر بود.

علاوه بر این، G می تواند تا 35 درجه به صورت افقی خم شود، زاویه حمله آن 31 درجه و زاویه فرار آن 30 درجه است (ورود و خروج از یک رمپ). اگر این اعداد کافی نیستند، جالب است که بدانید زاویه break-over این خودرو 26 درجه است (هر چه این زاویه بیشتر باشد، احتمال برخورد کف خودرو با زمین کمتر است). تمام این ها پیشرفت هایی است که نسبت به مدل قبلی انجام شده است. شک نکنید که این مدل بیش از یک SUV لوکس است.

آشنایی باعث صمیمیت می شود

کلاس G فروش خوبی دارد و پول خوبی برای مرسدس بنز به همراه می آورد. به همین دلیل در مدل جدید سعی بر آن بوده است که ظاهر خودرو خیلی دچار تغییر نشود. بنابراین طراحی ظاهری به صورت قبل باقی می ماند. ستون های باریک، لولای بزرگ درها و تایر زاپاس عقب حفظ می شوند. به هر حال دلیلی وجود ندارد که یک فرمول موفق تغییر کند. کارشناسان به صورت واقعیت مجازی با آن رانندگی کرده اند و برای آزمایش واقعی باید تا بهار 2018 صبر کنیم. مدیران شرکت قول داده اند که درها صدای خاص خود را دارند و با وجود داشبورد مدرن، فضای داخلی کلاس G مثل همیشه باقی می ماند.

دستگیره برای سرنشین جلو، سوئیچ کروم برای قفل دیفرانسیل و تزئینات زیبای دیگری که از یک خودرو خارج جاده نظامی انتظار دارید در این مدل دیده می شوند. روح فضای داخلی حفظ شده است، اما جزئیات تغییر کرده اند.

دریچه های هوا آشنا هستند، همچنین دستگیره روی داشبورد برای سرنشین جلو تعبیه شده است که می تواند در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار آن را نگه دارد. دسته دنده حذف و به پشت فرمان منتقل شده است. همچنین ترمز دستی به صورت الکتریکی در آمده است. به جای آن شما جالیوانی، شارژر و موارد دیگری در اختیار دارید.

مراحل تحول مرسدس بنز کلاس G 2018

همچنان 3 سوئیچ فلزی برای قفل دیفرانسیل 4×4 وجود دارد. علاوه بر این می توانید از لوازم و کنترلرهای قرض گرفته شده از مدل های E و S استفاده کنید. این سوئیچ ها دارای 3 حالت Classic، Sport و Progressive هستند.

در نسخه AMG یک فرمان دارای دکمه دیده می شود. البته نسخه های قدرتمندتر AMG کلاس G از سال 2004 ساخته شده اند، اما این اولین مدل دارای تزئینات AMG است. همچنین یک فرمان لمسی مانند کلاس S در اختیار دارید. برای راحتی بیشتر، کلاس G دارای صندلی های مجهز به پکیج Active Multicontour، کنترل تمام برقی، گرمکن و سردکن برای تمام صندلی ها و گزینه های ماساژ است.

برای تکمیل این موارد، یک سیستم صوتی 590 وات Burmester نیز موجود است. روکش صندلی ها نیز از چرم مصنوعی MB-Tex مخصوص مرسدس بنز است.

چه چیز جدیدی در زیر کاپوت وجود دارد؟

از زمان عرضه، کلاس G به صورت G500 و G63 عرضه شده است. مدل معمولی هنوز برای بازار بریتانیا تایید نشده است و فروش های اولیه مربوط به مدل AMG G63 هستند. قدرت، گشتاور و عملکرد این مدل هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می رسد که سریع تر و اقتصادی تر از قبل باشد. مخصوصاً این که کلاس G 170 کیلوگرم سبک تر از مدل قبلی است.

مرسدس G500 مجهز به موتور M176 4 لیتری bi-turbo 8 سیلندر با قدرت 430 اسب بخار است. این موتور به یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب، جلو و مرکز قابل قفل شدن متصل است. سیستم تعویض دنده مختص کلاس G طراحی شده است و بر روی پاسخگویی در سرعت های پایین و انطباق پذیری گاز تمرکز دارد.

5 حالت رانندگی برای کلاس G در نظر گرفته شده است: Comfort، Sport، Eco، Individual و G-Mode. مانند مدل های GLC و GLE SUV، این حالت های رانندگی می توانند کمک فنرها، فرمان و گاز را کنترل کنند و حالت G-Mode دنده کمکی خودرو را فعال می کند.

مراحل تحول مرسدس بنز کلاس G 2018

سیستم تعلیق نیز کاملاً جدید است. در قسمت جلو به صورت دوجناغی به شاسی متصل است و مفصل چرخ ها با جناغ های کوتاه تر بهبود پیدا کرده است. در قسمت عقب، محور عقب در کنار 4 بازو و یک میله Panhard قرار دارد که به گفته مرسدس بنز باعث راحتی بیشتر در جاده می شود.

کلاس G 170 کیلوگرم سبک تر شده است

این موضوع صحت دارد و علاوه بر وزن کمتر، سخت تر نیز شده است. این مدل از ترکیب فولاد حرارت دیده ساخته شده است و دریچه ها، کاپوت و درها آلومینیومی هستند. مقیاس استحکام پیچشی از 6537 نیوتن متر/درجه به 10162 نیوتن متر/درجه ارتقا یافته است که باعث نرمی سیستم تعلیق و بهبود میزان NVH (Noise, Vibration and Harshness) صدا، لرزش و سختی خودرو می شود.

با این که این مدل سبک تر شده است، مرسدس بنز از تغییر اندازه کلاس G چشم پوشی نکرده است. این مدل 53 میلی متر کشیده تر و 121 میلی متر پهن تر است که خبر خوبی برای سرنشینان به حساب می آید، چرا که می توانند فضای بیشتری در جلو و عقب و همچنین برای شانه ها در اختیار داشته باشند. شایان ذکر است که این فضا در کلاس G قبلی کمی تنگ بود. تغییر بزرگ دیگر در کلاس G مربوط به فرمان چرخ دنده ای جدید است. این به معنی دقت بیشتر در جاده است. همچنین پکیج های دستیار راننده مرسدس بنز، مانند سیستم کروز کنترل فوق العاده Distronic Active در این مدل به چشم می خورد.

خلاصه

با این که هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته است، به نظر می رسد که مرسدس بنز کار خود را به درستی انجام داده باشد. کلاس G جدید با احترام به مدل قبلی خود مهندسی و طراحی شده است و در عین حال حضور تکنولوژی باعث می شود که این مدل یک محصول فوق العاده از مرسدس بنز باشد.

مراحل تحول مرسدس بنز کلاس G 2018

Gunnar Guthenke رئیس بخش کلاس G می گوید: "(این خودرو) استاندارد خودروهای کلاس خود را تعیین می کند، برای بسیاری الهام بخش است و یک محصول واقعی از مرسدس به شمار می آید. این یک مرسدس کلاسیک است، بیش از 300 هزار مدل از آن تولید شده است که 80 درصد آن ها همچنان در حال تردد هستند. هیچ مدل دیگری موفق به دریافت چنین بازخوردی از شبکه های اجتماعی نشده است."

وی در ادامه می افزاید: "ما با حفظ شخصیت کلاس G، آن را دوباره ساخته ایم و با راحتی بیشتر برای راننده و سرنشینان، این خودرو کلاسیک شکست ناپذیر آماده ماجراجویی است."

مراحل تحول مرسدس بنز کلاس G 2018



نظرات