1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جسور و زیبا همانند نیسان قشقایی 2018

جسور و زیبا همانند نیسان قشقایی 2018

20 آبان 1396
  • 0

مقامات نیسان تا زمانی که نفسشان یاری کند درباره‌ی آمار فروش قشقایی صحبت خواهند کرد! این یک داستان موفقیت فوق‌العاده است. یک دهه پیش نیسان تصمیمی مهم گرفت و طی آن از هاچبک های خانوادگی صرف‌نظر کرده و به ساخت کراس اوور روی آورد و از آن زمان تاکنون بیش از 2.3 میلیون دستگاه از این خودرو راهی خانه‌های اروپایی‌ها شده است. تا به اینجای سال، نیسان قشقایی سومین خودروی پرفروش بریتانیا محسوب می‌شود.

 آشنایی با جسور و زیبا همانند نیسان قشقایی 2018

البته باقی ماندن در رتبه اول کاری سخت است. تقریبا هر خودروساز رده میانی سعی داشته کراس اووری میان‌سایز را روانه میدان کند که از آن جمله می‌توان به سئات آتکا، پژو ۳۰۰۸ و رنو کجار اشاره کرد. پاسخ نیسان به سال ۲۰۱۷ ارائه‌ی مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها بوده تا بدین ترتیب فضا برای تنفس بیشتر قشقایی فراهم شود. نشریه اتو اکسپرس توانسته برای اولین بار پشت فرمان این خودرو بنشیند تا بفهمد که تغییرات صورت گرفته برای بازگشت دوباره قشقایی به میدان کافی بوده است یا خیر. قشقایی اصلاح شده دارای طراحی جلوی متمایزتر وی موشن (V-Motion) برگرفته از نسل جدید میکرا و همچنین چراغ‌های روزتاب تغییر یافته است. همچنین رنگ‌های جدید به همراه رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز به چشم می‌خورند. از دیگر بهبودهای این خودرو می‌توان به ژنراتورهای ورتکسی اشاره کرد که به معنی بهبود پایداری، کاهش ضریب درگ و کاهش صدای باد است.

 آشنایی با جسور و زیبا همانند نیسان قشقایی 2018

تمرکز داخل کابین روی بهبود کیفیت بوده است. متریال نرم‌تر و چرم بیشتر روی درب‌ها، داشبورد و کنسول مرکزی بکار رفته تا حس تجمل قشقایی افزایش یابد. اکثر نقاط لمس شده در خودرو احساس دلپذیری داشته و نسبتاً لوکس هستند و طراحی غربیلک فرمان نیز هوشمندانه بوده و در دست گرفتن آن احساس خوبی دارد. کابین خودرو به وضوح ارتقا یافته اگرچه که طراحی غیر جذاب آن در مقابل کابین رقبایی چون پژو و سئات تا حدی کم می‌آورد. تریم جدید و پرچم‌دار تکنا پلاس به این دلیل اضافه شده که خریداران به خرید نسخه‌های فول‌تر علاقه نشان می‌دهند.

این تریم دارای پوشش چرم ویژه و سیستم صوتی بوس با ۸ بلندگو می‌باشد. صندلی‌های جلوی گرم شونده با تنظیم برقی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، چراغ‌های ال‌ای‌دی تطبیق شونده و دوربین پارک ۳۶۰ درجه نیسان نیز از سایر تجهیزات این مدل می‌باشند. تجهیزات ایمنی خودرو نیز ارتقا یافته و هشدار ترافیک عقب و تشخیص عابران پیاده به امکانات قبلی اضافه شده است. اما موضوع تأسف‌بار اینکه قشقایی به‌روز شده فاقد سیستم رانندگی نیمه خودران پروپایلوت نیسان است. این سیستم را می‌توان در نمونه‌های بازار ژاپن سفارش داد اما هنوز برای استفاده در جاده‌های اروپا توسعه نیافته و به نظر نمی‌رسد تا اواسط سال آینده نیز ارائه شود.

 آشنایی با جسور و زیبا همانند نیسان قشقایی 2018

اگرچه نیسان تلاش داشته تا فیس لیفت انجام شده مفصل‌تر از فیس لیفت های امروزی برخی خودروسازان باشد اما هیچ‌چیزی به‌صورت قابل‌توجهی تغییر نداشته است. طراحی بازنگری شده، افزایش کیفیت کابین و تکنولوژی ایمنی جدید تحسین‌برانگیز است اما سواری خودرو تفاوت چندانی با قبل ندارد. با این وجود، قشقایی هنوز هم کاربردی، کم‌مصرف و خوش‌رکاب بوده حتی اگر نسخه‌های رده میانی ارزش بهتری را برای پول پرداختی داشته باشند.



نظرات