1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مازراتی در فکر ورود به دنیای فرمول E

مازراتی در فکر ورود به دنیای فرمول E

22 آذر 1396
  • 1

خودروسازان مختلفی در حال ورود به مسابقات فرمول E هستند و شرکت بعدی که قصد دارد این کار را انجام دهد مازراتی می باشد.

 مازراتی در فکر ورود به دنیای فرمول E

خودروسازان مختلفی در حال ورود به مسابقات فرمول E هستند و شرکت بعدی که قصد دارد این کار را انجام دهد مازراتی می باشد.

به گزارش خبر خودرو ، مازراتی اصلی ترین کاندیدا بین برندهای فیات کرایسلر می باشد و شانس بیشتری در مقایسه با فیات، آلفارومئو، کرایسلر یا داج برای این کار دارد. ولی ابتدا سرجیو مارکیونه، مدیرعامل این گروه خودروسازی باید به این نتیجه برسد که ورود به این سری مسابقات الکتریکی یک سرمایه گذاری با ارزش برای کمپانی خواهد بود.

مارکیونه چندین بار از علاقه خود به این مسابقات صحبت کرده و همین چند وقت پیش گفته بود که به جز فراری، یکی از برندهای فیات کرایسلر برای ورود به این مسابقات انتخاب خواهد شد.

آلخاندرو آگاگ، رئیس مسابقات فرمول E در مصاحبه ای با اتو اسپرت گفته: "من با آقای مارکیونه صحبت نکرده ام، ولی هر موقع که زمان مناسب برای آن ها فراهم شده باشد، من از ورود گروه خودروسازی وی به فرمول E استقبال می کنم."

شرکت مازراتی اخیرا گفته شده که به احتمال زیاد با همکاری تیم هاس وارد مسابقات فرمول یک خواهد شد. ولی این مجله مسابقات اتومبیل رانی اعتقاد دارد که ورود به فرمول E برای مازراتی محتمل تر است.

پس از حضور رقبایی مانند پورشه، آئودی، بی ام و، مرسدس و جگوار، به نظر می رسد جای مازراتی واقعا در این بین خالی است. آستون مارتین نیز گفته می شود احتمال حضورش در این مسابقات وجود دارد، ولی با توجه به تعداد محدود تیم ها، هر خودروسازی که قصد ورود به فرمول E را داشته باشد باید با یکی از تیم های فعلی به صورت مشترک همکاری نماید. در حالی که اکثر تیم ها با یک خودروساز قرارداد همکاری امضا کرده اند، در حال حاضر دو تیم Techeetah و Dragon Racing چنین همکاری ای با هیچ خودروسازی ندارند.



نظرات

  • نادر نادر (24 آذر 1396 ساعت 18:25)

    احتمال زیاد مدیر کارخانه مازاراتی مسابقات اتومبیل رانی امروز ما رو تو پیست ازازادی نگاه کرده و پیش خودش گفته وقتی ایرانیها با پراید هاچ بک میتونن تو مسابقت شرکت کنند چرا ما تو مسابقات نباشیم