1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اعلام قیمت و پیشرانه لکسس RC F مدل 2015

اعلام قیمت و پیشرانه لکسس RC F مدل 2015

18 شهریور 1393
  • 10

بعد از نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۴ که لکسس RC F مدل ۲۰۱۵ در آن معرفی شده، این کمپانی تا این زمان جزئیاتی در مورد این خودرو منتشر نکرده بود. ولی اکنون، اطلاعات زیادی در مورد این مدل با عملکرد بالا از لکسس می‌دانیم.

لکسس-نمای کلیRCF

لکسس RC F که رقیب محصولاتی مانند ب‌ام‌و M4 است، از یک موتور ۵ لیتری V8 به عنوان پیشرانه استفاده می‌کند. این موتور V8 با ۳۲ سوپاپ، دارای انژکتور سوخت مستقیم است و قدرتی به اندازه ۴۶۷ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۵۲۷/۴ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این قدرت، اندکی بیشتر از عنوان «بیشتر از ۴۵۰ اسب‌بخار» است که لکسس قبلاً در معرفی مدل به آن اشاره کرده بود و به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر از قدرت ۴۲۵ اسب‌بخاری ب‌ام‌و M4 است. البته از لحاظ گشتاور از میزان ۵۵۰/۴ در موتور توربوی شش سیلندر ب‌ام‌و عقب‌تر است. لکسس از لحاظ وزن نیز نسبت به رقیب آلمانی‌اش سنگین‌تر است. RC F مدل ۲۰۱۵ وزنی به اندازه ۱۷۹۵ کیلوگرم دارد و این در حالی است که وزن ب‌ام‌و M4 برابر ۱۶۲۶ کیلوگرم است.

لکسس-نمای کلی عقبRCF

لکسس اعلام کرده که شتاب‌گیری این مدل تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدت ۴/۴ ثانیه اتفاق می‌افتد. همین‌طور لکسس RC F مدل ۲۰۱۵ به صورت الکترونیکی به سرعت ۲۷۳/۶ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. انتقال قدرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود که از پدل‌شیفتر نیز در کنار آن می‌توان استفاده کرد. V8 بزرگ دارای خط قرمز دور موتوری به بزرگی ۷۳۰۰ دور بر دقیقه است. تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای RC F در شهر ۱۴/۷ لیتر، در جاده ۹/۴ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. در همین حال، ب‌ام‌و M4 با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در شهر ۱۳/۸ لیتر، در جاده ۹/۸ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

لکسس-نمای داخلRCF

لکسس RC F با این عملکرد، هزینه‌ای برابر ۶۳۳۲۵ دلار دارد که شامل هزینه تحویل نیز می‌شود. این قیمت اندکی کمتر از شروع قیمت M4 است (۶۵۱۵۰ دلار). تجهیزات استاندارد مختلفی در RC F استفاده شده‌اند؛ تجهیزاتی مانند چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی، صندلی‌های تنظیم‌شونده برای راننده و سرنشین، پنل ابزارهای دیجیتالی LCD، ابزار اندازه‌گیری زمان دور مسابقه و نیروی g به صورت یکپارچه و امکانات لوکسی مانند کنترل هوای اتوماتیک، ورودی بدون کلید و هماهنگی با گوشی هوشمند از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی Enform لکسس.

لکسس-نمای دندهRCF

لکسس-نمای صندلیRCF

لکسس-نمای داخلRCF

لکسس-نمای فرمانRCF

لکسس-نمای کیلومترشمارRCF

لکسس-نمای بالابر شیشهRCF

در همین حال، لکسس هنوز اطلاعات کاملی در مورد قیمت‌گذاری آپشن‌های RC F منتشر نکرده است. آپشن‌های اشاره شده شامل مواردی مانند صندلی‌های چرمی، گرم‌کن فرمان، سقف آفتاب‌گیر، کروز کنترل انطباقی، سیستم راهبری، سیستم صوتی پرمیوم مارک لوینسون و یک سیستم دستیار پارکینگ می‌شوند. همچنین یک پکیج «عملکرد» وجود خواهد داشت که امکاناتی مانند سقف فیبرکربنی، اسپویلر عقب و یک دیفرانسیل تنظیم گشتاور برای بهبود هندلینگ دارد. پکیج پرمیوم نیز تجهیزات لوکسی مانند گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها، تریم داخلی فیبرکربن، مونیتور نقطه کور و اسپویلر عقب حساس به سرعت و جمع‌شونده را به خودرو اضافه می‌کند.

لکسس-نمای کلیRCF

لکسس-نمای جلوRCF

لکسس-نمای جلوRCF

لکسس-نمای سمت راستRCF

لکسس-نمای بالاRCF

لکسس-نمای بالابر شیشهRCF

لکسس-نمای چرخ جلوRCF

لکسس-نمای چراغ جلوRCF

لکسس-نمای چراغ های عقبRCF

لکسس-نمای کلیRCF

لکسس-نمای موتورRCF

منبع پدال


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 17:58)

    کیلومترش خیلی زیباست. لکسوس یکی از خودروهای زیبای ژاپنی هست.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (3 مهر 1393 ساعت 23:25)

    ماشینای ژاپنی را خیلی دوست دارم. ولی بنظر من حداقل از نظر زیبایی بدنه به پای BMW M4 نمیرسه. البته طراحی بدنش هم خیلی دوست دارم.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 مهر 1393 ساعت 18:50)

    آپشن سیستم دستیار پارکینگش واقعا عالیه ولی آپشن جالیوانی هم داره محشره ...

  • حامدمیت حامدمیت (19 شهریور 1393 ساعت 21:14)

    با سلام من با دیدن این ماشین تصمیم گرفتم زندگی ما بفروشم برم یکی شو بخرم حتی اگر برم زندان

  • ادزیو ادزیو (19 شهریور 1393 ساعت 16:20)

    با همکاری ژاپن و آمریکا همچین ماشینی خلق میشه

  • احسان ام بی احسان ام بی (19 شهریور 1393 ساعت 00:51)

    لکسوس همین طوری خوبه چه برسه که F Sport باشه!

  • پیمان ج پیمان ج (18 شهریور 1393 ساعت 23:22)

    الان باید چیزی گفت واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    هایپر هایپر (18 شهریور 1393 ساعت 23:51)

    خیر

  • مازراتیوس مازراتیوس (18 شهریور 1393 ساعت 10:53)

    خوب بود.

  • مهدی جعفری مهدی جعفری (18 شهریور 1393 ساعت 10:43)

    خیلی قشنگه ادم نمیدونه کدوم لکسس رو بخره