1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسس شگفت‌انگیز با 600 اسب بخار قدرت

لکسس شگفت‌انگیز با 600 اسب بخار قدرت

30 تیر 1393
  • 0

لکسس قرار است یک هیولا را در خانواده خود پذیرا باشد. اگر تاکنون از مدل بسیار خاص و جالب LF-LC خوشتان آمده باشد می‌توانید نسخه تولیدی آن را به زودی در خیابان‌ها مشاهده نمایید.

لکسس شگفت ‌انگیز با 600 اسب بخار قدرت

قرار است کوپه RC F با طراحی مشابه مدل LF-LC معرفی شود و البته با پیشرانه ای بسیار پر توان V8 با قدرت شگفت‌انگیز 600 اسب بخار. از سال 2013 تاکنون درباره مدل SC کوپه جدید با طراحی مشابه LF-LC شایعاتی شنیده شده است. این خودرو نهایتاً در سال 2016 با قیمتی حدود 120 هزار دلار وارد بازار می‌شود. این در حالی است که رقبایی چون مرسدس C63 AMG سری سیاه، با 510 اسب بخار قدرت، تنها 10 هزار دلار قیمت پایین‌تری دارند.

لکسس شگفت ‌انگیز با 600 اسب بخار قدرت

موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری مجهز به توربوی این هیولا قادر خواهد بود که 600 اسب بخار نیرو تولید کند. همین پیشرانه با تنفس طبیعی و بدون کمک توربوشارژر 450 اسب بخار قدرت خواهد داشت. جالب اینکه یک مدل هیبریدی از این موتور نیز توسعه داده می‌شود که 500 اسب بخار نیرو دارد. این پیشرانه‌ها در سدان لوکس و بزرگ LS نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

لکسس شگفت ‌انگیز با 600 اسب بخار قدرت

بدین ترتیب لکسس وارد رقابت با جگوار XJ و پورشه پانامرا می‌شود. مرسدس بنز کلاس اس S63 AMG نیز رقیب بزرگی برای این خودرو خواهد بود. به‌طور خلاصه باید نام‌گذاری جدید خودروهای لکسس را بدین شرح تعریف کرد که عبارت F در انتهای کد هر خودرو بیانگر نسخه اسپرت و ویژه و حروف FS بیانگر اوج توانایی‌های خودرو است. H نیز که همواره مخفف عبارت هیبریدی بوده است. بدین ترتیب همانند ب ام و که نسخه M پاور را تولید می‌کند، مرسدس که AMG را دارد و آئودی که مدلهای S و RS را دارد، لکسس نیز پاسخی کوبنده را در مشتهای خود پنهان کرده است.

لکسس شگفت ‌انگیز با 600 اسب بخار قدرت

جمع‌بندی ما از اطلاعات متفرقه و غیررسمی منتشره تاکنون این نتایج را داشته است:

  • نسخه تولیدی LF-LC کوپه بانام SC معرفی خواهد شد.
  • مدل پایه SC با موتور 450 اسب بخاری هشت سیلندر عرضه می‌شود.
  • مدل RC F یک ماه بعد با موتور تنفس طبیعی عرضه می‌گردد. مدل GS F نیز با همین پیشرانه عرضه می‌شود.
  • مدلهای SC-F و LS-F از یک پیشرانه مشابه استفاده می‌کنند.
  • پیشرانه 600 اسب بخاری با توربوشارژر دوقلو در ابتدا روی مدل RC-FS استفاده خواهد شد.
  • مدلهای LS H و SC H با پیشرانه پرقدرت هیبریدی 500 اسب بخاری به بازار می‌آیند.

لکسس شگفت ‌انگیز با 600 اسب بخار قدرت

منبع motortrend.com


نظرات