1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود دوباره خودروهای کُره‌ای و اروپایی به ایران تا ۶ ماه آینده

ورود دوباره خودروهای کُره‌ای و اروپایی به ایران تا ۶ ماه آینده

30 دی 1392
  • 0

یک کارشناس صنعت خودرو با طرح پیشنهاد طبقه‌بندی تعرفه واردات خودرو، گفت: خودروهای وارداتی با برند کُره‌ای و اروپایی طی ۶ تا ۸ ماه آینده به طور رسمی به بازار ایران بر می‌گردند.

فربد زاوه در گفت و گو با فارس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شرایط بازار خودرو در سال 2015 به وضعیت عادی برسد، اظهار داشت: با توجه به لغو تحریم‌ها، واردات خودرو با برندهای کُره‌ای تا 6 ماه آینده به طور رسمی به کشور تسهیل خواهد شد و خودروهای اروپایی نیز طی 8 تا 10 ماه آینده به طور رسمی به بازار ایران برمی‌گردند.

وی در مورد قیمت خودروهای وارداتی با رونق گرفتن واردات این محصول نیز گفت: قیمت این خودروها کاهش نخواهد یافت، بلکه عوارض حاصل از آن و درآمد دولت رشد می‌یابد.

این کارشناس بازار خودرو افزود: در حال حاضر شرکت‌های واردکننده از استانداردهای شرکت مادر فاصله زیادی گرفته‌اند و طی دو، سه سال اخیر مشکل زیادی در زمینه تأمین قطعه وجود داشته است که برای حل آن باید سرمایه‌گذاری زیادی صورت گیرد.

به گفته وی، شرکت‌های واردکننده هزینه این کار را در قیمت مصرف‌کننده لحاظ خواهند کرد و در نتیجه به جز نوسان 5 درصدی قیمت، کاهش قیمت خودرو را شاهد نخواهیم بود.

زاوه در مورد بحث‌های مطرح شده در خصوص تعرفه واردات خودرو نیز گفت: پیشنهاد ما این است که برای خودروهای با حجم موتور 1500 سی‌سی تعرفه 40 تا 50 درصد، برای خودروهای با حجم موتور 1500 تا 3000 سی‌سی تعرفه 75 تا 90 درصد و برای حجم موتور بالای 3000 سی‌سی تعرفه 90 تا 120 درصد اعمال شود.

وی تأکید کرد: برای بهبود وضعیت آلودگی هوا نیز باید ضریب مصرف سوخت در واردات خودروها مدنظر قرار گیرد و برای واردات خودروهای کم‌مصرف و هیبریدی، تخفیف در عوارض واردات لحاظ شود.

به گفته این کارشناس خودرو، از این طریق واردات خودروهای با تکنولوژی پایین و پرمصرف کُره‌ای کاهش خواهد یافت.




نظرات