1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برترین شاسی بلندهای هیبریدی در جهان را بشناسید

برترین شاسی بلندهای هیبریدی در جهان را بشناسید

21 شهریور 1396
  • 5

تصور عموم در مورد خودروهای شاسی بلند اغلب بر این است که ماهیت این کلاس از اتومبیل ها با مصرف سوخت زیاد و ابعاد بزرگ گره خورده است. اما برخلاف این تصور باید گفت با توجه به همه گیر شدن خرید این کلاس از خودروها خصوصا در سگمنت کراس اوور در اکثر بازارها، برندهای مطرح دنیا خصوصا در ژاپن و اروپا درصدد این هستند که این کلاس جذاب را با مصرف سوخت هرچه کمتر و با استانداردهای روز دنیا که دوستدار محیط زیست هستند، همگام کنند.

 برترین شاسی بلندهای هیبریدی در جهان را بشناسید

شاسی بلندهایی که با پیشرانه های هایبرید ترکیب شده و نه تنها به محیط زیست آسیب چندانی نمی رسانند بلکه همان امکانات سایر خودروهای SUV را در اختیار شما خواهندگذاشت. در این مطلب سعی خواهیم کرد برترین و کارآمدترین شاسی بلندهای هایبرید جهان را برای شما معرفی کنیم تا با این تنومندان برقی بیشتر آشنا شوید. همراه ما باشید.

مرسدس بنز GLE 500 E

 برترین شاسی بلندهای هیبریدی در جهان را بشناسید

اولین شاسی بلند ما از برند محبوب اشتوتگارتی به نام GLE500 هایبرید خواهدبود که در کلاس شاسی بلندهای متوسط قرار می گیرد. ظاهر این خودرو بسیار جذاب است و با نمونه های بنزینی تفاوتی ندارد، حتی ارگونومی داخلی آن هم با مدل بنزینی تفاوت های چندانی ندارد اما وجود باتری های غول پیکر کمی از فضای بار این خودرو کاسته است. در دور آرام پیشرانه و هنگام روش شدن به جرات می توان گفت شما هیچ صدایی از پیشرانه آن نمی شنوید و به نحوی می توان کابین آن را به آرامش کنار دریا تشیبه کرد. پیشرانه این شاسی بلند جذاب دارای 6 سیلندر به حجم 3 لیتر است که با کمک موتور الکتریکی می توانند نهایت قدرت 434 اسب بخار تولید کنند. با توجه به قیمت و البته امکانات این خودرو می توان GLE هایبرید را شاسی بلندی لوکس و البته سبز نامید.

رنج روور اسپرت هایبرید

 برترین شاسی بلندهای هیبریدی در جهان را بشناسید

شاید در این جمع کوچک شاسی بلندهای هایبرید این مهمان ما به عنوان گران ترین خودرو انتخاب شود. شاید هم بتوان گفت برای مالک یک خودرو که مبلغی بیش از 120 هزار دلار نیز برای این اتومبیل هزینه می کند، چندان مهم نباشد که خودروی لاکچری او بنزین می سوزاند یا دوستدار محیط زیست است اما رنج روور هایبرید ثابت می کند که می توان با وزنی بیشتر از 2 تُن هم محافظ محیط زیست بود. لازم به ذکر است تمام امکاناتی نظیر رادارهای ایمنی، گجت های سرگرمی و حتی سیستم های مختص آفرود در اختیار شما خواهدبود. همچنین باید خاطرنشان کرد پیشرانه 3 لیتری دیزل رنج روور به همراه مولد الکتریکی توانایی تولید 340 اسب بخار را به این خودرو می دهند.

آئودی Q7 E-tron

 برترین شاسی بلندهای هیبریدی در جهان را بشناسید

بزرگ ترین شاسی بلند کمپانی آئودی با پیشرانه هایبرید نیز قابل خریداری است. ظاهری شیک و آراسته به همراه کابینی مملو از بوی چرم و البته امکانات فراوان در اختیار شماست که در نهایت دوستدار محیط زیست هم لقب خواهید گرفت. نکته منفی از شاسی بلند فول سایز لوکس این است که به دلیل قرارگیری باتری ها در پشت خودرو Q7هایبرید به کلی ردیف سوم صندلی را از دست داده و فضای بار آن نیز بسیار کم است اما برای 5 سرنشین کابین خودرو بسیار جادار و گجت های آن نیز بسیار کاربردی است. پیشرانه 6 سیلندر توربو دیزل آن نیز که با یک پیشرانه هایبریدی ترکیب شده است، حجمی بالغ بر 3 لیتر دارد و می تواند 368 اسب بخار را در اختیار راننده بگذارد.

ولوو XC90 T8

 برترین شاسی بلندهای هیبریدی در جهان را بشناسید

بزرگ ترین شاسی بلند ولوو حتی در نمونه های بنزینی نیز با پیشرانه ای کم حجم بسیار دوستدار محیط زیست است، چه برسد به اینکه انجین هایبریدی نیز به عنوان مکمل پیشرانه اصلی به آن افزوده شود. این خودرو توانایی حمل 7 سرنشین را دارد و فضاهای زیادی در کابین به چشم می خورند. مواد به کاررفته لوکس، پلاستیک های نرم و تجهیزات استاندارد زیاد از نقاط قوت این خودرو هستند. بزرگ ترین شاسی بلند ولوو هم چنین با پیشرانه بنزینی توربو و مولد الکتریکی عرضه می شود که قدرت 376 اسب بخاری و مصرف سوخت بسیار کمی دارد. ایمنی بسیار بالا و کابین بزرگ جزو بدترین مشخصه های این شاسی بلند سوئدی به شمار می آید که می تواند تنها در 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.



نظرات

  • رضا رضا (23 شهریور 1396 ساعت 01:12)

    فقط میشه گفت ای جان و دیگر هیچ

  • رضا رضا (22 شهریور 1396 ساعت 12:28)

    بنظرتون اگه دولت عوارض واردات این خودورهای کم مصرف که تنها یکبار گرفته میشه رو نصف میکرد و بجاش سوخت مصرف نشده رو صادر می کرد بیشتر درامد نصیبش نمیشد ؟
    دلیلش چیه ؟ دست چه عواملی تو کاره که کارخانه لگن سازی داخلی با بیش از 4 دهه تولید الان باید برای عقب نماندن از بازار ، خودوری یک شرکتی که حتی ده سال هم سابقه نداره رو منتاژ کنه ؟ چرا نتونسته مثل بقیه کارخونه ها پیشرفت داشته باشه ؟ چرا بخش اندکی از میلیاردها سود حاصل از عدم سالها واردات خودرو رو تو بخش بروزرسانی خط تولید مصرف نکردن که الان به این روز نیوفتن ؟

  • حسن حسن (21 شهریور 1396 ساعت 16:01)

    واقعا دلیله اینکه مردم ما به هیبرید رو نمیارن خیلى عجیبه البته که دولت باید تسهیلات خیلى بیشترى براى صاحبان خودرو هاى هیبرید بذاره

  • !! !! (21 شهریور 1396 ساعت 09:43)

    واقعا دلیله اینکه مردم ما به هیبرید رو نمیارن خیلى عجیبه البته که دولت باید تسهیلات خیلى بیشترى براى صاحبان خودرو هاى هیبرید بذاره

  • !! !! (21 شهریور 1396 ساعت 09:40)

    واقعا دلیله اینکه مردم ما به هیبرید رو نمیارن خیلى عجیبه البته که دولت باید تسهیلات خیلى بیشترى براى صاحبان خودرو هاى هیبرید بذاره