1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا سول به بازار ایران وارد شد

کیا سول به بازار ایران وارد شد

30 آذر 1392
  • 3

کیا سول پس از اپتیما، دومین خودروی پرفروش کمپانی کیا به شمار می‌رود و از این‌رو، مسئولین کیا، در طراحی نسل جدید این خودرو، سعی کرده‌اند که ظاهر سول ۲۰۱۴، تفاوت زیادی با سول ۲۰۰۹ نداشته باشد. طبق گفته کیا، در مواد به کار رفته تجدید نظر کامل صورت گرفته است. اما در همین حال، اگر دو نسل کیا سول در کنار هم پارک شده باشند، به سختی می‌توان از نمای ظاهر، آن‌ها را تشخیص داد. کیا سول ۲۰۱۴، در مجموع، چهره ذوزنقه‌ای خود را حفظ کرده و تغییرات چندانی به خود ندیده است.

اولین نسل از این خودروی نسبتا در سال 2008 با عنوان خودرویی مفهومی به همگان معرفی گردید و سال بعد یعنی در سال 2009 این خودرو در به محصولات کیا در خطوط تولید این شرکت اضافه گردید .

این خودرو برای سال 2013 نسل جدیدی را ارائه داشته است که هم اکنون نیز بر روی خط تولید قرار داشته و اطلس خودرو در مورد این خودرو که نسل جدیدی از کیا سول است بحث در مورد پیش فروش را آغاز داشته است ( البته نسل جدیدی که بیشتر به Face Lift شباهت داشته تا نسل جدید ، زیرا در طراحی جزئیات را بیشتر مورد دخل و تصرف قرار داده تا طراحی کلی خودرو را ) .

کیا سول از آن دسته خودروهایی نیست که در جاده و پیست ، خودروهای دیگر را پشت سر بگذارد و یا خودرویی که دارای مصرف سوخت کمتری باشد ، در عوض ، با طراحی منحصر به فرد خود ، شکلی زیبا از یک اتومبیل واقعی را رقم زده است . طراحی داخلی کیا سول ، برای خودرویی با این تراز قیمت فوق‌العاده است .

خودروی فوق یکی از تازه واردانی بوده که به بازار ایران راه پیدا کرده است و در حال حاضر شرکت ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری کیا ( اطلس خودرو ) ، به دنبال فروش این خودرو در ایران بوده .

این خودرو در کلاس MPV قرار گرفته و با توجه به بیشینه حضور این خودروها در ایران ، باید دید که چه اتفاقاتی برای فروش این خودرو خواهد افتاد ، البته بازار ایران همیشه غیر قابل پیش بینی بودن خود را به همگان اثبات نموده است .

موتور این خودرو احتمالا با توجه به تبلیغات رسمی شرکت وارد کننده 1.6 لیتری ( 1600 سی سی ) با تزریق مستقیم سوخت بوده و تقریبا 138 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6300 دور در دقیقه در اختیار راننده این خودرو قرار می دهد . این قدرت با وزنی معادل 1220 کیلوگرم به راننده امکان شتاب گیری را در مدت زمان تقریبی نزدیک به 9 ثانیه ، از حال سکون تا 60 مایل بر ساعت ( همان 96 کیلومتر بر ساعت بوده که این اعداد بیشتر در ایالات متحده و انگلستان مورد تست و بررسی قرار می گیرند ) را می دهد و بعه حداکثر سرعتی در حدود 180 کیلومتر بر ساعت می رساند .

مصرف سوخت این خودرو با موتور نام برده در حدود 9.4 لیتر در 100 کیلومتر برای داخل شهر و 7.8 لیتر در 100 کیلومتر برای جاده می باشد که نسبت به کارایی آن اعداد مناسبی به نظر می رسند . البته باید منتظر ورورد این خودرو به بازار ایران باشیم تا بتوانیم از نزدیک به بررسی آن اقدام نموده و عملکرد وکاراای آنرا بهتر برای شما دوستان ، شرح دهیم .



نظرات

  • محمد محمد (25 بهمن 1392 ساعت 20:05)

    قسمت صندوقش کوچیکه

  • پایا پایا (3 بهمن 1392 ساعت 16:28)

    امیدوارم هرچه زودتر بیاد تو ایران من عاشق این تیپ ماشینام مثل مینی کوپر

  • محمدرضا محمدرضا (30 دی 1392 ساعت 07:14)

    بنظرم بهشت جای همجین ادمهایی است که اینقدر برای انسانهای دیگه ارزش قایلند درود بر شما شیر مادرتان حلالتون ، حال کردم کیا موتور .....