1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا از اپتیمای 2019 رونمایی می کند +عکس

کیا از اپتیمای 2019 رونمایی می کند +عکس

10 بهمن 1396
  • 1

انتظار می‌رود یک نسخه ارتقاء یافته از کیا اپتیما در اواخر سال جاری به بازارهای جهانی به ویژه آمریکای شمالی برسد. این اتفاق تقریبا سه سال پس از نمایش نسل چهارم این خودرو در نیویورک رخ می دهد.

تا وقوع این رویداد زمان زیادی باقی مانده است، به همین دلیل کیا سدان سایز متوسط خود در نسخه k5 را در بازار داخلی (کره جنوبی) به نمایش درآورد. پیش‌نمایش این خودرو در کره حکایت از بهبود نسل‌های آتی کیا اپتیما دارد.

 کیا از اپتیمای 2019 رونمایی می  کند +عکس

در نگاه اول به خودرو، متوجه جلوپنجره ببری شکل جدید کیا می‌شوید. از همان جلوپنجره‌ها که به امضای طراحی کیا در مدل‌های جدیدش تبدیل شده است. جلوپنجره از طرفین به چراغ‌های DRLs LED با فناوری جدید می‌رسد و در عین حال یکپارچگی سپر با چراغ‌های LED حفظ شده است.

در نمای عقب نیز با دیفیوزرهای جدید و چراغ‌های بازطراحی شده روبه‌رو هستیم که شکل و شمایلی جدید را برای خودرو رقم زده‌اند. در نمای خارجی چرخ‌های آلیاژی جدید نیز زیبایی بصری تازه‌ای را برای خودرو ایجاد کرده‌اند.

 کیا از اپتیمای 2019 رونمایی می  کند +عکس

تغییرات زیادی در داخل کابین به چشم نمی‌خورد، اما شاهد ارتقای سامانه اطلاعات و سرگرمی خودرو هستیم. فرمان خودرو نیز دستخوش تحولات شده و تریم‌های ارائه شده در خودرو جذابتر از قبل ارائه شده‌اند.

 کیا از اپتیمای 2019 رونمایی می  کند +عکس

کیا؛ اپتیمای K5 2019 خود را با دو نوع موتور ارائه خواهد کرد که شامل یک گزینه 1.6 لیتری توربو و یک مدل درون‌سوز 2 لیتری می‌شود. موتور توربو با گشتاور 265 نیوتن‌متر 177 اسب‌بخار توان دارد و موتور 2 لیتری با گشتاور 194 نیوتن‌متر حدود 160 اسب‌بخار قدرت تولید خواهد کرد. البته انتخاب مشتریان به دو گزینه ختم نخواهد شد و یک انتخاب LPG با موتور 2 لیتری با 148 اسب‌بخار با گشتاور 194 نیوتن‌متر نیز در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

 کیا از اپتیمای 2019 رونمایی می  کند +عکس

احتمال دارد نسخه‌ای ویژه از اپتیمای 2019 با موتور 2.4 لیتری برای آمریکای شمالی نیز ساخته شود. با این وجود موتورهای 1.6 لیتری نیز در آمریکا از محبوبیت برخوردار خواهند شد.



نظرات

  • vahid vahid (11 بهمن 1396 ساعت 08:31)

    اینم به لطف مسولان و تعرفه های جدید و قیمت ارزی که معلوم نیس چطو بالا میره باید از دور تماشاش کرد!!!!!!فقط پرایددددددد!!اوووووف!!!