1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جیپ چروکی (Jeep Cherokee ) ، خوش نام ترین محصول جیپ

جیپ چروکی (Jeep Cherokee ) ، خوش نام ترین محصول جیپ

14 اردیبهشت 1393
  • 2

جیپ چروکی ، این نام هم خوش آهنگ است و هم شهرت خوبی دارد . این نام همه ما را به یاد خودروهای جیپی که در دهه های گذشته دیده ایم می اندازد ، شاید دوج و جیپ تنها برنهایی باشند که هنوز کرایسلر به داشتن آن ها افتخار می کند و نه مانند این چند سال اخیر که این شرکت با هر شرکتی که وارد معامله شده است جز سود کم و در نهایت از بین رفتن قراردهای همکاری ، هیچ فایده دیگری نداشته و ندارد .

جیپ چروکی (Jeep Cherokee )

جیپ چروکی (Jeep Cherokee )

این محصول خوش نام برای سال 2014 ، نسل جدید را برای تمام علاقه مندان خویش به همراه داشته است ، این خودرو از هر نظر دچار تغییرات بسیاری گشته است و همین باعث بوجود آمدن روحی تازه در این محصول گردیده است .

خودرو فوق از موسسه استاندارد اروپا در کلاس خودروهای 4X4 به تازگی 5 ستاره کامل را دریافت داشته است و این نشان از برنامه ریزی مناسب جیپ برای حضور در بازارهای اروپا دارد .

این خودرو در 2 مدل 2WD و 4WD ( برای اطلاع از این اصطلاحات به صفحه مقالات مراجعه نمایید ) ارائه میشود . برای این خودرو 3 موتور 2 لیتری ، 2.4 لیتری و 3.2 لیتری قابل سفارش می باشد ، این موتورها در 2 نوع 4 سیلندر و 6 سیلندر ارائه میشوند که ظاهرا موتور 6 سیلندر برای کسانی که به مسافرت در جاده های ناهموار علاقه بسیار دارند مناسب می باشد .

در طراحی این نسل از جیپ باید به این نکته توجه داشت که جدا طراحی خودرو واقعا متفاوت گردیده است و همچنین دارای طراحی بوده که کمی عجیب و شاید رادیکالی بظر بیاید . در این نسل از جلو پنجره بزرگ خبری نبوده و بیشتر به دلیل وجود انحای عجیبی می باشد که به جلو پنجره این خودرو داده شده است ، به همین دلیل شاید در نگاه اول اگر برند جیپ را بر روی کاپوپ خودرو نبینید کمی دشوار باشد که تشخیص بدهید این خودرو همان جیپ چروکی معروف می باشد . چراغ های جلو که ظاهرا با نسل قبلی در تضاد بوده ف این بار شما را به یاد چهره ها خشن سامورایی ها می اندازد ، چرا که بسیار با مدل های دیگر این سبک طراحی متفاوت است ، همچنین طراحی پله مانند چراغ دوم و یا پروژکتورها کمی از چهره خشن آن کاسته و این مدل را ظاهرا به یک محصول کمی کسل کننده بدل نمود است . البته این سبک طراحی به دلیل استفاده از طراحی بوده که دارای آیرودینامیک خوبی می باشد و شاید دلیل این سبک طراحی بدنه آیرودینامیک آن باشد ، اما در نهایت طراحی جذاب و جوان پسندی را در این خودرو نخواهید دید .

موتورهای این مدل در نوع 4 سیلندر 2 لیتری دارای 2 مدل بنزینی و توربو دیزل می باشد که دارای حداکثر توان خروجی برابر با 170 اسب بخار برای مدل بنزین سوز و 140 اسب بخار برای مدل توربو دیزل می باشد . موتور 2.4 لیتری بنزین سوز نیز با توجه به حجم آن و استفاده از شاتون های بلند تر دارای گشتاور بیشتری بوده ولی 177 اسب بخار توان خروجی را به تولید می رساند . پر قدرت ترین موتور این خودرو نیز که دارای 6 سیلندر و حجم 3.2 لیتر بوده که همان موتور 3.6 لیتری نسل قبل اما با حجم کمتر می باشد ، دارای توان خروجی 272 اسب بخار میباشد .

در نهایت به مانند تمام خودروهایی که در اروپا و امریکا ارائه میشوند لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی در دسترس شما قرار داده می شود به همراه حق انتخاب میان رینگ های 17 اینچی و یا 18 اینچی آلیاژی .



نظرات

  • mahdivhd mahdivhd (1 دی 1395 ساعت 05:56)

    ممنون بابت توضیحات

  • سیامک شاهد سیامک شاهد (30 تیر 1393 ساعت 17:12)

    واقعا محشره ، ماشین فقط آمریکایی