1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو

ایران خودرو (Iran Khodro)

  • تاریخ تاسیس1962
  • موسسخانواده خیامی
  • ایران
  • دفتر مرکزیتهران، ایران
درباره ایران خودرو

ایران خودرو - IKCO - در ابتدا با سرمایه ۱۰۰ میلیون ریال تأسیس شد. تولید اولیه شرکت، اتوبوسهای معروف به «LP» بود که شاسی آن از آلمان وارد شده و در ایران مونتاژ می‌گردید.

در سال ۱۳۴۵ قراردادی با شرکت روتس انگلیس به منظور تولید پیکان امضا شد و یک سال بعد کارخانه خودروسازی به نام «ایران ناسیونال» با سرمایه حدود ۴۰۰ میلیون ریال شامل زمین، اعتبار بانکی، ماشین آلات نو و کهنه تاسیس شد که قادر به مونتاژ روزانه ۱۰ دستگاه سواری و ۷ دستگاه اتوبوس و کامیون بود.

اوایل سال ۱۳۵۷ به منظور تولید خودرویی جدیدتر با پژو فرانسه مذاکراتی انجام شد که در نهایت منجر به عقد قرارداد تولید پژو ۳۰۵ شد. اما قبل از انجام کار و هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامی تمامی صنایع در اختیار دولت قرار گرفت.

در سال ۱۳۶۷ با پایان جنگ تحمیلی، قرارداد ساخت پژو ۴۰۵ در مدت ۳ سال، منعقد شد و پس از آن نیز با توجه به تعطیلی کارخانه تالبوت، پیکان با موتور 1800 پژو به بازار آمد....

ایران خودرو در ادامه در راستای بزرگتر کردن سبد محصولات خود، خودروهای سمند، پژو 206، پارس، رانا و....را نیز عرضه کرد.

همچنین در سال 90، تندر۹۰ با همکاری رنو به سبد محصولات شرکت افزوده شد تا انحصار همکاری‌های بین‌المللی ایران خودرو از شرکت پژو خارج گردد.

ایران خودرو همواره علاوه بر تولید خودروهای سواری، به تولید خودروهای تجاری سنگین نیز می‌پردازد.

در این صفحه میتوانید لیست ماشین های ایران خودرو را به همراه عکس مشاهده نمایید. با کلیک بر روی هر تیپ وارد صفحه مشخصات فنی آن میشوید و میتوانید مشخصات آن خودرو را به همراه عکس، فیلم و قیمت مشاهده نمایید.