1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای i30 N ، اولین محصول هیوندای با برند اسپرت و پرفورمنسN

هیوندای i30 N ، اولین محصول هیوندای با برند اسپرت و پرفورمنسN

22 خرداد 1395
  • 0

هیوندای اولین محصول با برند اسپرت و پرفورمنس N خود را سال آینده رونمایی خواهد کرد. هاچ بک i30 N اکنون در حال آزمون‌های سخت در پیست نوربرگ رینگ است.

هیوندای سه خودرو را در مسابقات بسیار طاقت فرسا و استقامتی 24 ساعته نوربرگ رینگ در آخر هفته شرکت خواهد داد. این موضوع بخشی از برنامه راه‌اندازی و معرفی برند N هیوندای است. زیرمجموعه‌ای که از AMG مرسدس، M پاور BMW، V اسپرت کادیلاک، F اسپرت لکسس، S در آئودی، پولستار ولوو، نیسموی نیسان و غیره الهام گرفته شده است تا راه را برای نسخه‌های هیجان انگیزتر و اسپرت از محصولات هیوندای برای مشتریان باز کند.

خودروهای i30 N مبتنی بر موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو یا 2.0 لیتری توربو خواهند بود. البته شرکت کننده دیگر هیوندای در این مسابقه نیز یک ولوستر توربو می‌باشد.

i30 N در حدود 40 درصد نسبت به نسخه استاندارد تغییر یافته و تعلیق، انتقال نیرو و پیشرانه، فرمان و ترمزهای آن ارتقا یافته‌اند. بعلاوه در بخش ظاهری هم گلگیرهای متورم برای افزایش عرض خودرو و استفاده از تایرهای پهن‌تر به کار گرفته شده‌اند.

گفته می‌شود این پیشرانه در i30 N می‌تواند 260 اسب بخار نیرو تولید کند که بیش از فولکس گلف GTi و فورد فوکوس ST می‌باشد. این خودروها علاوه بر آزمون در پیست نوربرگ رینگ، 150 هزار کیلومتر نیز در مسیرهای شبیه سازی شده عادی و ترافیک معمولی تست خواهند شد.

هیوندا i30N


منبع:paultan.org



نظرات