1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ایده‌هایی برای جانشین جنسیس کوپه در برند جنسیس

ایده‌هایی برای جانشین جنسیس کوپه در برند جنسیس

28 مرداد 1395
  • 1

درحالی‌که توقف تولید تنها خودروی اسپورت هیوندای یعنی جنسیس کوپه خبری تلخ است اما می‌توانید امیدوار باشید زیرا به احتمال خیلی زیاد جانشین این خودرو در آینده عرضه خواهد شد اگرچه که اسم دیگری خواهد داشت.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

هیوندای برند لوکس جدید خود با نام جنسیس را تأسیس کرده است. در حال حاضر این برند خودروهای سدان اجرایی G80 و سدان پرچم‌دار G90 را پیشنهاد می‌کند. هر دو خودرو با کیفیت به نظر می‌رسند. اضافه کردن یک کوپه‌ی اسپورت دیفرانسیل عقب به لیست جنسیس به گسترده شدن مدل‌های این برند کمک کرده و سطح وسیع‌تری از مشتریان را به خود جذب می‌کند.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

هیوندای برای رقابت کردن با کوپه‌های اسپورت آلمانی و عضلانی‌های آمریکایی نه‌تنها باید استانداردهای تثبیت‌شده‌ی این کلاس را عرضه کند بلکه باید ویژگی‌های برجسته‌ای را نیز به کوپه‌ی خود اضافه نماید. در بخش استایل انتظار داریم که کوپه‌ی جدید از کانسپت ویژن G که پیش از این دیده‌ایم الهام بگیرد.

خب در اینجا مواردی را لیست کرده‌ایم که می‌خواهیم در کوپه‌ی آینده‌ی جنسیس ببینیم.

گیربکس فوق‌العاده

لطفاً خودمان را گول نزنیم. گیربکس جنسیس کوپه مخصوصاً در مدل دستی کمی ناهنجار بود و به راحتی می‌توانستید با آن دنده‌ی اشتباه را انتخاب کنید. درحالی‌که شاید کوپه‌ی جنسیس نسخه‌ی دستی نداشته باشد اما می‌توانیم امید داشته باشیم که این برند کره‌ای برای عرضه‌ی گیربکسی کارا برای کوپه‌ی اسپورت خود روی به تأمین‌کننده‌های کاربلدی چون ZF بیاورد. احساس پاسخگو بودن و درگیر کنندگی پدال شیفترها یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کوپه‌ی خوب است.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

6 سیلندر توربو

خودروهای حاضر در این سگمنت پیشرانه‌های توربوی فوق‌العاده‌ای دارند که بیش از 300 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. انتظار می‌رود که خودروی موردبحث ما قدرت حدود 350 اسبی داشته باشد درحالی‌که حتی قدرت نزدیک به 400 اسب بخار نیز می‌تواند به برجسته‌تر شدن خودرو کمک کند. البته گرفتن این خروجی برای هیوندای کار سختی نیست چرا که پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری قبلی بدون توربو حدود 350 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه‌ی 6 سیلندر همچنین صدای خوبی می‌تواند داشته باشد و ما امیدواریم که جنسیس در این باره جدی عمل کند.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

داده‌های پرفورمنس

علیرغم اینکه این خودرو در واقع به عنوان یک مدل اسپورت رده‌بندی نمی‌شود اما مالکان احتمالاً با کوپه‌ی جنسیس همانند یک موجود مرده رفتار نخواهند کرد. داده‌ها و نشان‌دهنده‌هایی همچون نشانگر نیروی جی، بوست توربو و قدرت می‌تواند واقعاً جذاب باشند و به راننده‌ها کمک کنند تا کارایی خودرو را بهتر بفهمند. جنسیس قدیمی سه نشان‌دهنده در کنسول مرکزی دارد اما آن‌ها بیشتر زینتی هستند و در محل بسیار پایینی قرار دارند. امیدواریم که جنسیس جدید داده‌های مفید را در نشان‌دهنده‌ها و مقابل چشمان راننده قرار دهد.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

داشبورد دیجیتال

و البته قرار دادن اطلاعات اشاره شده در بالا درون یک کیلومتر شمار ساده و یا صفحه‌نمایش LCD قدیمی کاری احمقانه است. جنسیس باید از صفحه‌نمایش و نشان‌دهنده‌های دیجیتال زیبا و منحصربه‌فردی استفاده کند چرا که یک خودروی کاملاً جدید بوده و خودروساز باید جدیدترین تکنولوژی‌ها را درون آن جای دهد. یک صفحه‌نمایش دیجیتال همچنین به کوپه‌ی جنسیس کمک می‌کند تا کابین لوکس‌تر و مدرن‌تری داشته باشد.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

سیستم چهارچرخ محرک سفارشی

طراحی دیفرانسیل عقب برای رانندگان پرشور واقعاً جذاب است اما قدرت زیادتر می‌تواند به چرخ‌های جلو نیز انتقال یابد و این مورد در آب‌وهوای بد بسیار مفید بوده و اعتمادبه‌نفس بیشتری را ایجاد می‌کند. سیستم موجود در جنسیس G90 احتمالاً در کوپه‌ی جدید نیز استفاده خواهد شد.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر و تنظیمات راننده

دیگر بخش ضروری این سگمنت حالت‌های رانندگی قابل انتخاب است. در اکثر خودروها این حالت‌ها می‌توانند وزن فرمان، پاسخ پدال گاز و تعویض‌های گیربکس را تنظیم کنند. هرچند ما فکر می‌کنیم این خودرو باید سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر نیز داشته باشد و راننده با فشردن یک دکمه تنظیمات راحت و یا اسپورت را انتخاب کند.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

نسخه‌ای با عملکرد بالاتر

تقریباً همه‌ی خودروهای حاضر در این کلاس نسخه‌ای با عملکرد قوی‌تر نیز دارند. بهتر است جنسیس نمونه‌ای دیوانه‌وار‌تر برای رقابت با AMG و M بسازد. با در نظر گرفتن بخش پرفورمنس N هیوندای، این کوپه می‌تواند از این بخش نیز کمک بگیرد. در کنار پیشرانه‌ی ارتقا یافته (حتی پیشرانه‌ی 8 سیلندر!)، مدل قوی‌تر باید ظاهر گیراتری نیز داشته باشد.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

ترمزهای فوق‌العاده

درحالی‌که مدل قوی‌تر نیرو، فیبر کربن و چسبندگی بیشتری باید داشته باشد، فکر می‌کنیم که یک آپشن در جنسیس معمولی باید شامل ترمزهایی با عملکرد بالا نیز باشد. اگر جنسیس می‌خواهد واقعاً رقیبی جدی برای برندهای تثبیت شده‌ی این کلاس باشد باید از نمونه‌های کربن سرامیکی استفاده کند اما حتی سیستم‌های ترمز برمبوی مشابه با جنسیس کوپه‌ی کنونی نیز شاید برای جلب نظر طرفداران کافی باشد. ترمزهای کربن سرامیکی گران هستند و برای حفظ بازار رقابتی مدل کوپه‌ی عادی باید در نسخه‌ای ویژه‌تر مورد استفاده قرار گیرند.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

رنگ مات

هیوندای رنگ مات را در ولوستر امتحان کرده است. شاید برای برجسته‌تر کردن این کوپه‌ی جدید نیز جنسیس باید رنگ مات منحصربه‌فردی را پیشنهاد دهد. بسیار مشتاقیم که رنگ آبی مات بکار رفته در ولوستر رالی را نیز در این خودرو ببینیم چرا که نمایی بسیار عالی خواهد داشت.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

آئرودینامیک فعال

آیا چیزی جذاب‌تر از آئرودینامیک فعال وجود دارد؟ نه تنها توری‌های جلوپنجره می‌توانند راندمان کلی را ارتقا دهند بلکه اسپویلرهای جلو و عقب نیز می‌توانند در سرعت‌های معینی برای افزایش داون فورس یا بهبود جریان هوا بکار گرفته شوند.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

غربیلک فرمان جذاب و با کیفیت

غربیلک فرمان اصلی‌ترین نقطه‌ی تماس راننده با خودرو است بنابراین جنسیس باید فرمان با کیفیتی را برای این خودرو تدارک ببیند. فرمان باید خوب و ضخیم باشد و از مواد با کیفیتی تشکیل یابد. احساس توزیع وزن آن باید به خوبی منتقل شود و اگر بازخورد جالبی داشته باشد این خصیصه می‌تواند یک امتیاز بالا محسوب شود. یک غربیلک D شکل با روکش چرم آلکانترا انتخابی عالی است.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

کابین جذاب

هنگام صحبت کردن از کابین و مواد آن آلکانترا باید باشد. در حقیقت کوپه‌ی جدید جنسیس برای رقابت با مرسدس C کلاس در بخش طراحی کابین و کیفیت به این موارد نیاز مبرم دارد. برای رقابت کوپه‌ی ما باید از نظر بصری جالب توجه باشد و از تِم های گیج‌کننده دوری نماید و البته ترکیبی صحیح از اسپورت بودن و اشرافیت را ارائه دهد. صندلی‌ها باید لوکس و حمایت‌کننده باشند و در هنگام رانندگی پرفشار به خوبی راننده را دربر بگیرند.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

فیبر کربن

حتی اگر خودرو یک مدل اسپورت نباشد هم جزئیات فیبر کربنی می‌توانند احساس یک خودروی قوی‌تر و با کیفیت‌تر را تداعی کنند و حسی بهتر را به مالکان ببخشند.

 ایده‌هایی برای کوپه آینده جنسیس

منبع:پدال



نظرات

  • علی علی (28 مرداد 1395 ساعت 21:49)

    خداییش طراحیش خیلی خوشگله