1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای و تویوتا در رقابت برای فروش خودرو به رانندگان اوبر

هیوندای و تویوتا در رقابت برای فروش خودرو به رانندگان اوبر

1 مرداد 1395
  • 1


در ماه می تویوتا اعلام نمود در یک همکاری با شبکه های اشتراک گذاری خدمات سواری ، برنامه ای برای فروش ناوگان ویژه ای از تویوتا و لکسوس به رانندگان اوبر دارد.

اکنون هیوندای نیز در تلاش برای کسب منفعتی از خوان پرنعمت اوبر میباشد و بنابراین ، گزارش های تحقیقاتی را برای جلب نظر رانندگان اوبر در اروپا به مدل الکتریکی یونیک آغاز کرده است.

 رقابت هیوندای و تویوتا در خصوص سیستم اوبر



در حال حاضر به لطف سرمایه گذاری تویوتا در این سیستم ها، پریوس به عنوان خودروی محبوب این رانندگان شناخته میشود. کی سانگ لی، مدیر بخش خودروهای پاک هیوندای در مصاحبه ای با نشریه اتوکار بیان کرده است که این شرکت به دنبال ارائه مشوق است، هرچند قوانین اروپا این روند را طولانی خواهد کرد.

 رقابت هیوندای و تویوتا در خصوص سیستم اوبر



وی گفت : « ما قطعا به دنبال این موضوع هستیم. اما اروپا مجموعه ای پیچیده از قوانین متفاوت را در این زمینه وضع کرده است که ارزیابی و همراه شدن با هرکدام از آنها زمانبر میباشد. با این حال ما به دنبال سرمایه گذاری در اوبر و انگیزه بخشی به آنها برای جلب نظرشان هستیم. »

 رقابت هیوندای و تویوتا در خصوص سیستم اوبر



به عنوان مثال یکی از این موانع مربوط به شبکه حمل و نقل لندن میباشد که با وضع قوانینی رشد اوبر را بنا به نظر رانندگان تاکسی لندنی محدود کرده است. یکی از مزایای یونیک نسبت به پریوس ارائه سیستم تمام الکتریکی میباشد. چیزی که در پریوس، حداقل در برخی کشورهای اروپایی در دسترس نیست. لی در این خصوص گفت : « به نظر ما با ارائه محصولات متفاوت میتوان موفق تر بود. ارائه هیوندای یونیک تمام الکتریکی به جای محصولات هیبریدی یکی از راه های ایجاد تمایز است. ما میتوانیم کلیه هزینه های این سرمایه گذاری را پرداخت کنیم ولی قطعا بسیار گران خواهد شد. بنابراین اگر شهرهای در این شراکت سهیم شده و ۵۰ درصد هزینه ها را تقبل کنند میتوانیم امکانات بهتری برای شارژ خودروهای ایجاد کنیم (به گفته هیوندای، مدل یونیک در ۲۳ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ خود میرسد). »

 رقابت هیوندای و تویوتا در خصوص سیستم اوبر



لازم به ذکر است که اوبر یک سرویس خدمات تاکسی آنلاین بوده که با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه مسافر و راننده را به یکدیگر متصل میکند. این سیستم اکنون در ۳۰۰ شهر در ۵۸ کشور جهان به ارائه خدمات مشغول است.

 رقابت هیوندای و تویوتا در خصوص سیستم اوبر

منبع: دنیای خودرو



نظرات

  • محمد رضا محمد رضا (2 مرداد 1395 ساعت 13:27)

    به نظر میرسه هدف متن ، فقط تبلیغ برند هیوندا بود