1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. Hongqi L5 گران‌ترین خودروی کلاسیک چینی

Hongqi L5 گران‌ترین خودروی کلاسیک چینی

21 اردیبهشت 1393
  • 0

به گزارش میهن پست – قدیمی‌ترین خودروساز چینی اولین اتومبیل خود را در اول آگوست ۱۹۵۸ عرضه کرد. این اتومبیل، یک سدان سیاه‌رنگ با طرح خطوط کروم بود؛ طرحی تهاجمی که می‌خواست الهام‌بخش نیروهای انقلابی شود.

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

«هونگ‌کی» در چینی به معنای پرچم سرخ و نمادی از حزب کمونیست در کشور چین و در نتیجه نامی برازنده برای یک کمپانی کمونیستی است. این کمپانی به عنوان نمادی از قدرت و جذبه چینی‌ها، باعث شد تا نیکسون، رئیس‌جمهور امریکا در سال ۱۹۷۲ از آن بازدید کند. امروزه، می‌توانید در خودروی مدل هونگ‌کی رانندگی کنید. البته برای این منظور، باید هزاران دلار بی‌زبان را یک‌جا خرج کنید. انجام چنین کاری، می‌تواند نهایت دیوانگی باشد.

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

به این هونگ‌کی L5 نگاه کنید که در چهار سال گذشته مراحل توسعه خود را گذرانده است. این خودرو در نمایشگاه پکن امسال، یک برچسب ۵ میلیون یوآنی داشت. برای اینکه گران‌ترین خودروی چینی را داشته باشید و روی آن لفظ نقش معروف "Made in China" شکل بگیرد، باید چیزی در حدود ۸۰۱ هزار و ۶۲۴ دلار بپردازید. جالب این است که بدانید در همان نمایشگاه، هونگ‌کی اولین مدل L5 خود را فروخت.

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

با تاریخ ۵۰ ساله خود در زمینه خودروهای لوکس، ویژگی‌ها و عملکردهای هونگ‌کی واقعاً تأثیرگذار هستند. حضور ۳ تُنی این خودرو بر روی کف خیابان، می‌تواند هراس‌آور باشد. طول خودرو، بیش از ۶ متر است. پیشرانه هونگ‌کی L5 یک موتور ۶ لیتری V12 است که قدرت آن به ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور تولیدی‌اش به ۵۵۹ نیوتن‌متر می‌رسد. یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌کند؛ چون در چین به ندرت برف می‌بارد، ولی در همین تعداد اندک، برف زیادی در جاده‌ها می‌نشیند. طراحی این مدل از جهات بسیاری به CA770 شبیه است؛ مخصوصاً جلوپنجره که کاملاً با CA770 مطابقت می‌کند.

بسیاری بر این باورند که چینی‌ها نمی‌توانند یک نوآوری از خودشان داشته باشند؛ ولی در این‌جا ۸ هزار سال تمدن خوابیده است که در نقاط مختلف L5 خود را نشان داده است؛ دستگیره درها با طرح سبز بیدی، نقوش چوبی با ابرهای کوچک ، چرم‌های حفره‌دار در نقاط مختلف کابین، یک تبلت در وسط کنسول و حتی یک سیستم صوتی Bose.

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5

Hongqi L5



نظرات