1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

22 مهر 1396
  • 10

هربار که لیست ثبت سفارش باز و بسته می‌شود شماری از خودروهای محبوب و نامبوب را با خود می‌برد تا مدل‌های جدید را جایگزین آنها کند.

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

از ۹ ماه پیش اما سیاست سازمان توسع تجارت این بوده که تنها بر تعداد حذف‌شده‌های مشهور بیفزاید و تنوع را در بازار خودرو کاهش دهد. اینجا نگاهی داشته‌ایم به ۸ خودروی پرفروش یا مشهور بازار که از لیست ثبت سفارش حذف شد‌ه‌اند.

لکسوس ES

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

این سدان اسپورت لوکس ژاپنی که با استفاده از موتورهای کوچک و قیمتی نسبتا معقول رقیب مستقیم ب.ام.و سری ۳ و بنز سی۲۰۰ بود، حدود ۱ سالی هست که دیگر جایی در ترکیب اصلی ندارد و به دستو وزارت صمت روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته است! ای‌اس البته در نمایشگاه تهران در گونه توربو ۲۰۱۷ رونمایی شد اما فعلا نمی توان با قطعیت گفت برمی‌گردد.

تویوتا کرولا

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که پرفروش‌ترین سدان شش ماهه نخست سال ۹۵ به راحتی هرچه تمامتر و یک سبه از لیست ثبت سفارش خارج شود و مجوز ورودش به ایران برای همیشه لغو گردد. کورولا که از شش نسل قبل میهمان جاده‌های ایران بوده پس از حذف اجباری قیمتش شعله‌ور شد و از ۱۳۸ به ۱۶۲ میلیون رسید. هم اینک الانترا و سراتو دو خودروی کره‌ای جایگزین سدان کوچک تویوتا در ایران شده‌اند.

ب.ام.و سری 3

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

سدان کامپکت خودروساز باواریا که از قضا در ایران طرفداران بسیاری دارد و در طول ۴ نسل اخیر یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های لوکس و گران بازار ایران بوده، مدت‌هاست جایی در بین خودروهای دارای مجوز ورود به کشور نداشته و برخلاف انبوهی از اتومبیل‌های برند ب.ام.و از سری ایکس۱ و۳ و ۴ تا سری۵ و سری ۷ و حتی اکتیو تورر که به شکل قانونی در بازار حاضرند، فعلا نتوانسته موفق به اخذ مجوز ورود به ایران شود. با حذف سری۳ تقریبا در این بخش از بازار هیچ خودرویی وجود ندارد.

تویوتا کمری هیبرید

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

سدان پرفروش تویوتا که در نسل قبلی می‌رفت تا به یکی از محصولات رکوردشکن بازار تبدیل شودف به سعایت بدخواهان دچار شد و به دلیل آنچه مونتاژ در خاک امریکا اعلام شد از لیست ثبت سفارش حذف شد. همین عامل باعث شد تا قیمتش از ۱۷۵ میلیون به بیش از ۲۴۵ میلیون برسد. گفته می‌شود احتمالا نسل جدید کمری ۲۰۱۸ به زودی وارد ایران شود. البته اینروزها خریداران با وجود رقبایی نظیر رنو تلیسمان، کیا اوپتیما، هیوندای سوناتا، هوندا آکورد و پژو ۵۰۸ مشکل نبود کمری در بازار را کمتر حس می‌کنند.

هیوندای ولوستر

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

با اینکه فروش بالایی نداشت اما خب بودنش در بازار به از نبودنش است. مخصوصا به عنوان یک مدل خاص با آن رنگ‌های متنوع و جالب. این خودروی کره‌ای که قیمتی کمتر از ۱۴۰ میلیون داشت، به عنوان هاچ‌بکی داغ و اسپورت مدت‌هاست نتوانسته مجوز ورود بگیرد ازینرو فعلا از بازار ایران حذف شده است.

کیا پیکانتو

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

کوچولوی زشت اما دوس‌داشتنی کیا که قیمتی ۸۲ میلیونی دارد به دلیل رقبای محدود و فرم خاص بدنه و اتاق در سه سال توانست فروش خوبی را مخصوصا در بین بانوان به ثبت رساند. حذف پیکانتو از بازار بیش از همه به نفع هیوندای آی۱۰ مونتاژ کرمان و نیز میتسوبیشی میراژ تمام شد.

تویوتا یاریس سدان / هاچ‌بک

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

با حذف یاریس محصول کوچک و اقتصادی تویوتا، تقریبا هیچ رقیبی پیش روی کره‌ای هانماند تا سلطه خود را بر این بخش از بازار با کیا ریو سدان و هیوندای اکسنت کامل کنند. البته اخیرا مدل ۲۰۱۸ یاریس سدان در تایلند رونمایی شده و گفته می‌شود به زودی وارد بازار ایران می‌شود.

تویوتا هایلوکس

 خودروهای خوبی که ورودشان به ایران ممنوع شد + تصاویر

همه هایلوکس را دوست دارند اما مشکل موتور حجیم ۲۷۰۰سی‌سی‌اش باعث شده تا از لیست حذف شود و قیمتش یکباره از ۲۰۰ به ۲۷۰ میلیون تومان برسد. با آنکه بازار کشش خوبی برای وانت‌بار‌های هم‌اندازه هایلوکس دارد اما فعلا این بخش بدون عرضه هیچ محصولی خالی از سکنه مانده است!



نظرات

  • MOHAMMAD MOHAMMAD (23 دی 1396 ساعت 11:20)

    سلام
    تا حالا ازخودتون پرسیدین ک چرا بیشتر خودروهای ژاپنی و آلمانی داره حذف میشه؟؟؟؟؟
    ازاونجایی ک خودروهای کره ای مخصوصا شرکت کیا موتورو فقط یک خونواده (ژن خوبا) داره وارد میکنه، یکم آدمو به شک میندازه ک چرا ازین خانواده ماشینی حذف نشده یا تعداده حذفش خیلی خیلی کم بوده. ازطرفی الباقی وارد کننده ها ک معمولا آقازاده ان ،از قبل به موضوع حذف چندین خودرو اشراف کامل داشتن و تا در توانه بی نهایتشون بوده خودرو وارد کردن(قبل از حذف و با قیمته قبلی) و بعد از این به اصطلاح تحریمه داخلی ، همون خودروهاره با اندکی اضافه قیمت(1.5برابر) به ملته ساده میفروشن. پس هموطن عزیزم، اگه میخوای کسی رو تحریم کنی، اول باید این آقازاده هارو تحریم کنی و ماشینه خارجی رو با این قیمته نجومی نخری،بعد خودروی داخلی رو تحریم کنی و با این کیفیته افتضاح نخری. هیشکس از بی وسیله ای نمرده. چارش فقط 6ماه تحمله. ممنون از همتون.

  • جلیل جلیل (13 آذر 1396 ساعت 08:27)

    انچه که برای مسیولین ایرانی مهم نیست . خود مسیولیت است . وقتی شخصی کارفرما . مجری . ناظر . و کنترل کننده باشد .و حقوقش را هم از سیستم دولت بگیرد .... میشود این ....... رفیق قافله و شریک ........

  • کوروش کوروش (9 آذر 1396 ساعت 07:50)

    از ماست که بر ماست اگر مردم ایران لایق بودن با چند میلیون وام تحریم خودرو بی کیفیت داخلی رو نمیشکست و حالا حالا باید چندین نسل تاوان بدهند زیرا رانتخواران و مافیا خودرو در ایران تنها با تحریم نخریدن خودرو بی کیفیت صفر داخلی مجبور به عقب نشینی هستند

  • Ali Ali (29 آبان 1396 ساعت 08:35)

    نحوه حذف خودروها کاملا جهت داره . محبوبترینهای تویوتا . کرولا , کمری هیبرید و هایلوکس .
    لندکروز و پرادو هم که قبلن حذف شده بودن. انگار یادشون رفته که زمان جنگ بار نقل و انتقال نیرو و تجهیزات بدوش همین وانت های لندکروز بود. انگار دارن خود زنی میکنن.شایدم میخوان دفعه بعد با وانت "باردو" به جنگ برن

  • تیک تاااک تیک تاااک (19 آبان 1396 ساعت 18:40)

    آخه اگه اینارو حذف نمی کردن مردم ماشین های آشغال چینی رو سوار نمی شدند و یک سری سود نمی بردند!

  • بیت اله بیت اله (9 آبان 1396 ساعت 14:16)

    خودروهای باکیفیت رو هر روز به بهانه های مختلف حذف میکنن که بتونن خودروهای تولید داخل بیکیفیت خودشون رو به مردم بندازن

  • بهرام بهرام (23 مهر 1396 ساعت 20:10)

    هیچ دلیلی نداشت که ورود این خودروهای باکیفیت ممنوع بشه

    فعلا چیزی که بی ارزشه جان و مال مردمه و بس ...

  • شهریار شهریار (23 مهر 1396 ساعت 11:45)

    تنوع را در بازار خودرو کاهش دهد...چرا علت کاملا مشخصه

    هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که پرفروش‌ترین سدان شش ماهه نخست سال ۹۵ به راحتی هرچه تمامتر و یک شبه از لیست ثبت سفارش خارج شود و مجوز ورودش به ایران برای همیشه لغو گردد. چرا فکرشو نمیکردیم؟؟؟ اصلا تعجب نکردیم
    خوندین ک چه آشی دارن میپزن خلاصه خلاصه خلاصه هر چقد بگم و بنویسم بازم کمه و الکی لاف زدیم
    میسپاریم دست خدا

  • chk chk (22 مهر 1396 ساعت 18:11)

    پس ماشین های چینی آشغال رو کی سوار بشه ؟ ببخشید تابوت های چینی منظورم بود

    محمد محمد (23 مهر 1396 ساعت 10:04)

    برات خیلی متاسفم افندی