1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. گوگل و آئودی، اندروید را به داخل خودرو می‌برند

گوگل و آئودی، اندروید را به داخل خودرو می‌برند

11 دی 1392
  • 0

شرکت‌های گوگل و خودروسازی آ ئودی آلمان قصد دارند همکاری خود را برای ساخت تجهیزات سرگرمی و سیستم‌های اطلاع ‌رسانی در داخل خودرو، هفته آینده در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس اعلام کنند.

به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، این دو شرکت‌ قصد دارند با شرکت ان ویدیا که سازنده‌ تراشه‌های الکترونیکی است وارد همکاری شوند و سیستم عامل اندروید را به عنوان یک تکنولوژی مهم در خودروهای نسل آینده تعبیه کنند تا کاربران بتوانند در داخل خودروی خود به موسیقی، جهت‌یابی، اپلیکیشن‌ها و خدمات دسترسی داشته باشند.

این گزارش در حالی است که اندروید مدتی است به دنبال همکاری با خودروسازان بین‌المللی است اما با مقاومت شدید مواجه شده است، زیرا بسیاری از خودروساز‌ها خواستار حفظ مالکیت و برند خود روی سیستم‌های داخل خودرو هستند.

سال گذشته یوهان جانگورت رییس اجرایی مرسدس بنز برنامه هایی درباره همکاری با گوگل در خصوص یک سیستم اندرویدی اعلام کرد، اما از آن زمان تاکنون خبر دیگری در این باره منتشر نشد.

این در حالی است که مرسدس بنز به نظر می‌رسد که در این زمینه به همکاری با شرکت اپل و استفاده از سیستم عامل آی اُ اس نزدیک شده است. شرکت‌های شورولت، فراری، اپل، نیسان، اینفینیتی، هوندا، ولوو، آکورا، هیوندا، کیا و جگوار نیز همگی قصد دارند از سیستم عامل اپل در خودروهای خود استفاده کنند.

در ماه ژوئن اپل از برنامه تولید یک داشبورد جدید برای خودروها به عنوان یک پنل ابزار برای جهت‌یابی و دیگر امور خبر داد. این درحالی است که مشخص نیست که اپل با چه سرعتی قادر به اجرای این برنامه‌ها خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود آ ئو دی و فورد در این نمایشگاه تکنولوژی راننده خودکار را به نمایش بگذارند و بی.ام. و نیز تکنولوژی‌هایی را در این زمینه ارائه کند.

این تحولات در شرایطی است که خودروسازان در حال همکاری با اپراتور‌ها برای دسترسی به اینترنت در داخل خودرو بدون استفاده از گوشی‌های هوشمند هستند.




نظرات