1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودرو های فرانسوی ، پاک ترین خودرو های اروپا

خودرو های فرانسوی ، پاک ترین خودرو های اروپا

29 آذر 1395
  • 0

آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد خودروسازان فرانسوی پژو، سیتروئن و رنو در فهرست سالانه خودروسازان بزرگی که پایین‌ترین میزان آلایندگی دی اکسید کربن را دارند، به ترتیب در رتبه‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند.

این آژانس اعلام کرد خودروسازان لوکس فراری و استون مارتین به دلیل فرا رفتن از اهداف آلایندگی، جریمه خواهند شد.

بر اساس آماری که از سوی این آژانس فراهم شده است، فراری احتمالا حدود 411 هزار یورو (428 هزار دلار) و استون مارتین حدود 33 هزار یورو جریمه پرداخت خواهد کرد. میزان نهایی جریمه از سوی کمیسیون اروپا محاسبه می شود.

به طور متوسط آلایندگی دی اکسید کربن خودروهای جدیدی که در اتحادیه اروپا فروخته شدند، هشت درصد کمتر از هدف 130 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر برای سال 2015 و 3.1 درصد کمتر از هدف سال 2014 بود.

برای خودروهای تجاری سبکی که در سال 2015 فروخته شدند، این رقم 168.3 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر بود که پایینتر از هدف 175 گرم در هر کیلومتر و 0.4 درصد کمتر از سال 2014 است.

سال گذشته خودروهایی که آلایندگی دی اکسید کربن کمتری داشتند، در کشورهای اروپای غربی در مقایسه با کشورهای شرق این بلوک خریده شدند.

به طور متوسط خودروهای جدیدی که آلایندگی کمتری دارند، در هلند و پس از آن در پرتغال، دانمارک و یونان خریده شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروهای دیزلی و بنزینی 97.2 درصد از خودروهای جدید به ثبت رسیده را تشکیل دادند و سهم خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی از 0.8 درصد در سال 2014 به یک درصد در سال 2015 افزایش یافت. باقی 1.6 درصد ثبتهای جدید مربوط به خودروهایی بود که با سوختهای دیگر مانند گاز مایع (ال پی جی) و گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) کار می‌کردند.

منبع:ایسنا



نظرات