1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

6 خرداد 1395
  • 0

فورد فیوژن و نسخه هیبریدیان که با نام انرژی هیبریدی ارائه می‌شود، در سایه رقبای مطرحی قرار گرفته‌اند اما این نکته چیزی از شایستگی‌های آن‌ها نمی‌کاهد. این نسخه پلاگین هیبریدی فورد در میان بهترین‌ها جای گرفته و در مقایسه سال 2013 در برابر هوندا آکورد هیبریدی هم برنده شده است. اکنون رقبا در این کلاس افزون شده‌اند و هیوندای سوناتای هیبریدی و کیا اپتیمای هیبریدی مدل 2017 نیز به این گروه پیوسته‌اند.

تغییرات در مدل 2017 فورد با تأکید بر افزایش هویت فورد و کاهش شباهت به آستون مارتین صورت گرفته است. چراغ‌های LED و جلوپنجره مشبک عریض‌تر و زاویه دار با چراغ‌های کشیده، سپرهای از نو طراحی شده و رینگ‌های 17 اینچی با طراحی جدید عمده تغییرات ظاهری این مدل نسبت به مدل‌های قبلی به شمار می‌آیند.

در داخل کابین هم سیستم سرگرمی به روز شده و سیستم ناوبری به صورت استاندارد روی آن ارائه می‌شود. غربیلک فرمان جدید و روکش‌های چرم با کوک آشکار نیز در مدل‌های پلاتینیوم مشاهده می‌شوند.

چیزی که تغییر نکرده، پیشرانه است که موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با چرخه اتکینسون آن 141 اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی آن 118 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. البته زمانی که این دو پیشرانه توأمان به کار می‌روند، خروجی آن‌ها از 188 اسب بخار فراتر نخواهد رفت. نیرو هم تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. فیوژن پلاگین قادر است با استفاده از باتری‌های خود مسافت 85 مایل یا 137 کیلومتر را طی کند. همانند قبل دز این خودرو از پک باتری‌های لیتیوم یون 7.6 کیلووات ساعتی استفاده شده است. نیروی ناشی از ترمزها نیز احیا شده و در باتری‌ها ذخیره می‌شود.

مصرف سوخت در شهر طبق برآورد EPA به 2.48 لیتر و در جاده به 2.67 لیتر می‌رسد. البته اگر از حالت پلاگین آن استفاده نشود یعنی باتری‌ها را با برق و شارژر شارژ نکرده باشید، مصرف سوخت ترکیبی آن 5.88 لیتر خواهد بود.

با وجود وزن نزدیک به 2 تن، شتاب صفر تا 96 کیلومتر این مدل به رقم 8.6 ثانیه می‌رسد. بیشینه سرعت هم به رقم 169 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود گردیده است.

فورد فیوژن انرژی هیبریدی 2017 با قیمت پایه 33995 دلار عرضه می‌شود. مدل رده بالای پلاتینیوم نیز 41995 دلار به فروش می‌رسد که نشان از افزایش حدود 4 تا 5 هزار دلاری نسبت به نسخه‌های هیبریدی غیر پلاگین آن است. این احتمال وجود دارد که شاهد نسخه‌های تمام الکتریکی فیوژن هم باشیم. در هر صورت فیوژن توانسته ترکیبی مطلوب از فضای جادار و رانندگی راحت و آسان و ظاهر خوش تیپ را با پیشرانه‌ای مقرون به صرفه فراهم سازد.

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی

نگاهی به فورد فیوژن انرژی هیبریدی


منبع:caranddriver



نظرات