1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراری پیروز جایزه برترین موتور در سال ۲۰۱۷

فراری پیروز جایزه برترین موتور در سال ۲۰۱۷

9 تیر 1396
  • 0

با پیشرفت سریع استانداردهای صنعت خودرو شاید انتظار داشته باشید جایزه برترین موتور سال (از همه جهات) به یک موتور فوق پیشرفته و هوشمند برقی یا موتوری که در مصرف سوخت‌های ترکیبی خساست بالایی خرج می‌دهد، اختصاص یابد.

 فراری پیروز جایزه برترین موتور در سال ۲۰۱۷

با نظر روزنامه‌نگاران تخصصی حوزه خودرو بهترین موتورها در بخش‌های مختلف معرفی شدند که جایزه برترین موتور خودرو سال ۲۰۱۷ به شرکت فراری تعلق گرفت. جالب اینجاست که بر خلاف تصور رایج هیچ‌کدام از ۵۸ روزنامه‌نگار متخصص حوزه خودرو در اشتوتگارت آلمان چنین تصوری نداشتند و جایزه برترین موتور خودروی سال را به موتور دو توربوی فراری V8 اهدا کردند.

این موتور دو توربو با حجم ۳٫۹ لیتری V8 روی خودروی فراری مدل ۴۸۸ GTB تعبیه شده است. این موتور دارای قدرت ۶۶۰ اسب بخار و ۷۶۰ نانومتر گشتاور است. مصرف سوخت آن ۱۱٫۲۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک سوپرخودرو تحسین‌برانگیز است، اما در کل مصرف خیلی خوبی نیست.

 فراری پیروز جایزه برترین موتور در سال ۲۰۱۷

در ادامه به معرفی دیگر برندگان در بخش‌های مختلف می‌پردازیم:

این عنوان به موتور هیبریدی شرکت هوندا مدل NSX تعلق گرفت. این موتور مجموعه‌ای از سه موتور الکتریکی است که به یک موتور توربوی V6 وصل شده است. این موتور اولین موتور الکتریکی است که به منظور ایجاد گشتاور فوری به چرخ‌های عقب و پر کردن خلاهای گشتاوری حاصل از توربوشارژ به میل لنگ متصل شده است. یک میل لنگ نیز برای چرخ‌های جلو تعبیه شده است. این موتور دارای قدرت ۵۷۳ اسب بخار است.

برترین موتور سبز سال و برترین موتور برقی

اگر چه که موتور سبز با موتور برقی دو چیز متفاوت هستند؛ اما داوران هر دو عنوان را به شرکت تسلا اهدا کردند.

موتور تسلا S صاحب عنوان برترین موتور سبز سال و موتور تسلا X حائز عنوان برترین موتور برقی سال شدند.

ظرفیت باتری این موتورها بین ۷۵ تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت است که خودرو توسط آن‌ها نهایتا می‌تواند ۶۲۳ کیلومتر مسیر را طی کند.

موتور ۶٫۳ لیتری V12 فراری F12 Berlinetta صاحب این عنوان شد.

گویا کمیته داوران علاقه وافری به خودروهای اسپرت داشته است، چرا که جایزه برترین موتور با حجم ۲ تا ۲٫۵ لیتر را به موتور توربوشارژ ۵ سیلندری آئودی RS3 و TT RS، بهترین موتور با حجم ۲٫۵ تا ۳ لیتر را به موتور توربوشارژ تخت ۶ سیلندری پورشه ۹۱۱ Carrera (که توانست در رقابتی تنگاتنگ موتور دو توربوی ۶ سیلندری بی ام و M3 و M4 را شکست دهد) اهدا کرد.

غافلگیر نخواهید شد اگر بفهمید جایزه برترین موتور با حجم ۳ تا ۴ لیتر را موتور ۳٫۹ لیتری دو توربوی فراری V8 که جایزه بهترین بهترین‌ها را نیز از آن خود کرده بود، به خود اختصاص داده است.

در قسمت ۱٫۸ تا ۲ لیتر موتورهای ۴ سیلندری خودروهای پورشه Boxter و Cayman حائز رتبه شدند و موتور ۳ سیلندر هیبریدی بی ام و i8 نیز صاحب عنوان برترین موتور با حجم ۱٫۴ تا ۱٫۸ لیتر شد.

جایزه برترین موتور با حجم ۱تا ۱٫۴ لیتر نیز به موتور ۳ سیلندری توربوی پژو سیتروئن PSA رسید.

طی سالیان اخیر شرکت فورد در این قسمت بی رقیب بوده است و هر ساله این فهرست در قبضه این شرکت است و موتور ۹۹۹ سی سی Ecoboost امسال برای ششمین بار متوالی جایزه این بخش را تصاحب کرد.

البته لاین موتور طی ۶ سال اخیر دستخوش تغییرات بهینه‌ای شده است و از اوایل سال آینده با فناوری غیرفعال کردن سیلندر عرضه خواهد شد.

غیرفعال کردن سیلندر یک فناوری جدید است که به منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی و بهبود عملکرد خودرو در حال توسعه است و توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی پیگیری می‌شود.

 فراری پیروز جایزه برترین موتور در سال ۲۰۱۷

 فراری پیروز جایزه برترین موتور در سال ۲۰۱۷

 فراری پیروز جایزه برترین موتور در سال ۲۰۱۷



نظرات