1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی آخرین سری از FJ کروزر توسط تویوتا

معرفی آخرین سری از FJ کروزر توسط تویوتا

31 شهریور 1396
  • 0

شرکت تویوتا سال گذشته خبری مبنی بر توقف تولید شاسی بلند FJ Cruise منتشر کرد. خبری که چندان برای علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند ژاپنی مخصوصاً آفرود بازها خوش آیند نبوده است. در این یکسال Fj کروزر تنها برای بازار کشور ژاپن تولید و عرضه می شد. حالا تویوتا با عرضه نسخه FJ Cruiser Final Edition قصد دارد برای همیشه و به صورت رسمی از این شاسی بلند پرطرفدار خداحافظی کند.

 معرفی آخرین سری از FJ کروزر توسط تویوتا

تویوتا اف جی کروزر فاینال ادیشن تنها با رنگ بدنه بژ بفروش می رسد و به صورت تولید محدود عرضه می شود. از جمله امکانات و تجهیزاتی که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته، می توان به چرخ های ۲۰ اینچ، پروژکتورهای کنار سپرجلو، آینه روی گلگیر جلو و قطعات و بخش های مشکی مات مانند دستگیره درها و آینه های جانبی اشاره کرد. همچنین در داخل کابین از ترکیب رنگ مشکی و بژ نیز استفاده شده است.

تویوتا در بخش فنی از همان پیشرانه 1GR-FE استفاده کرده که در دیگر FJ Cruiserها قرار داشته است. این پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی دارای حجم ۴ لیتر و ۲۷۰ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور بردقیقه و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۴۰۰ دور بردقیقه می باشد. این خودرو دارای گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و سیستم محرک 4WD است.

البته تویوتا هنوز در خصوص تیراژ درنظر گرفته شده برای این نسخه خبری منتشر نکرده است، اما طبق برنامه ریزی های این شرکت هر ماه تنها ۲۰۰ دستگاه از این نسخه تولید می شود. همچنین تویوتا در نظر دارد نسخه تولید محدود اف جی کروزر فاینال ادیشن را با قیمت ۳.۴۹۲.۷۲۰ ین معادل ۳۱.۵۱۰ دلار بفروش برساند.

 معرفی آخرین سری از FJ کروزر توسط تویوتا

 معرفی آخرین سری از FJ کروزر توسط تویوتا



نظرات