1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

11 آبان 1396
  • 0

پس از اطلاعیه‌ای که در اواخر هفته جاری منتشر شده بود، کمپانی خودروسازی فراری به وعده خود عمل کرد از خودروی مورد انتظار خود با نام "FXX K Evo" رونمایی کرد.

خودرویی که به دنبال فراری FXX Evo و همچنین خودروی فراری 599 XX Evo ساخته شده است که گفته می‌شود به تعداد بسیار محدود ساخته شده و یک نسخه ویرایش یافته از فراری FXX K افسانه‌ای است.

صریح و خلاصه، تغییرات اصلی این خودرو نسبت به نسخه‌های استاندارد فراری FXX K شامل قسمت‌های آیرودینامیکی بروزرسانی شده خواهد بود تا همتراز با خودروهای GT3 تلقی شده و نیروی بیشتری برای چسبندگی اتومبیل ایجاد شود و همچنین راحت‌تر بتواند جریان باد را شکافته و به حرکت خود ادامه دهد.

 آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

در این خصوص شرکت سازنده ادعا می‌کند که نیروی "داون فورس" برای چسبندگی بهتر اتومبیل حدود 23 درصد افزایش پیدا کرده است و بدان معنا خواهد بود که فراری FXX K Evo می‌تواند با رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، حداقل 640 کیلوگرم و حداکثر 830 کیلوگرم نیروی "داون فورس" تولید کند. در مقابل به خاطر استفاده از قطعات آیرودینامیکی بیشتر و بزرگ‌تر بر روی اتومبیل، وزن نهایی چند کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

طبق ادعای منابع خبری، بر روی این خودرو از یک سیستم محرک هیبریدی استفاده شده است که پیشرانه درون سوز 12 سیلندر آن با رسیدن به دور موتور 9200، قادر به تولید حداکثر 860 اسب بخار قدرت خواهد بود و همچنین گشتاور 750 نیوتن متری اتومبیل هم در دور موتور 6500 بدست می‌آید.

این درحالیست که تنها موتور الکتریکی سیستم محرک دارای 190 اسب بخار قدرت بوده و می‌تواند 150 نیوتن متر گشتاور تولید کند که در مجموع باعث شده حداکثر خروجی قدرت اتومبیل به مرز 1050 اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی اتومبیل هم به عدد 900 اسب بخار برسد.

به گزارش پرشین خودرو، برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی موتور، شرکت خودروسازی فراری از تکنولوژی ماشین‌های فرمول 1 کمک گرفته و از یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه استفاده کرده است تا نیروی تولیدی اتومبیل بدون کوچک‌ترین وقفه به سمت چرخ‌ها ارسال شود، اما برای مهار این نیرو از سیستم ترمز قدرتمند "برمبو" استفاده شده است که بر روی هرچهارچرخ آن دیسک‌های ترمز "فیبرکربن/ سرامیک" مورد استفاده قرار گرفته است.

 آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

 آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

 آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

 آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

 آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»

 آشنایی با افسانه نوظهور «فراری»



نظرات