1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پلیس از شماره گذاری 11مدل سواری تولید داخل جلوگیری کرد

پلیس از شماره گذاری 11مدل سواری تولید داخل جلوگیری کرد

1 شهریور 1395
  • 2

اسامی 11 خودروی تولید داخلی که مشکل آلایندگی‌شان برطرف نشده و فعلاً از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری نمی‌شوند منتشر شد.

تنها 3 روز قبل بود که سرهنگ روحی معاون فنی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از توقف شماره‌گذاری برخی خودروها خبر داد و گفت: به استناد مصوبه هیات وزیران مقرر شده بود که شرکت‌های تولید خودرو از ابتدای سال 95 در تولیدات خودروهای پایه‌گاز سوز و دوگانه‌سوز استاندارد آلایندگی یورو 4 را اعمال کنند.

وی افزود: براساس همین مصوبه شماره‌گذاری خودروهایی که فاقد این استاندارد بودند متوقف شده است. سرهنگ روحی تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از شرکت‌های داخلی تولیدکننده خودرو موفق شدند استاندارد یورو 4 را برای خودروهای تولیدی از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کنند.

وی تصریح کرد: تنها 9 تیپ خودرو این استاندارد را کسب نکرده‌اند که تا زمانی که از سازمان حفاظت از محیط زیست تاییدیه نگیرند همچنان شماره‌گذاری آنها متوقف خواهد ماند. حالا پس از چند روز مشخص شده است که تعداد این خودروها 11 مدل است که اسامی این 11 مدل خودرو که در این طرح شماره‌گذاری نمی‌شوند منتشر شده است.

* به گزارش ایران‌جیب، نکته قابل تامل در لیست آن است که بسیاری از خودروهای ذکر شده چندسالی از توقف تولید آنها می‌گذرد و هنوز پلیس راهنمایی و رانندگی از این موضوع مطلع نبوده و دستور توقف شماره گذاری این خودروها را داده است.

ایران‌خودرو

1- سمند سورن CNG نوع موتور: XU7
2- پژو 206 CNG-SD نوع موتور: TU5
3- تندر 90 CNG
4- وانت پیکان CNG نوع موتور: OHV

بهمن موتور

1- وانت مزدا تک کابین CNG
2- وانت مزدا 2 کابین CNG

پارس خودرو

1- نیسان پیکاپ 2 کابین CNG
2- تندر 90 CNG

سایپا

1- سایپا 132 CNG
2- سایپا 131 CNG
3- تیبا CNG

این در حالیست که توقف شماره‌گذاری این خودروها در راستای اجرای مصوبه 16 اسفند 90 هیأت وزیران بوده که با عنوان برنامه کاهش آلودگی هوا در 8 کلان‌شهر بزرگ کشور معروف شده است که براساس آن شرکت‌های تولیدکننده خودروهای پایه‌ گازسوز یا 2گانه سوز موظف بودند از ابتدای سال 95 مجوز یورو4 اخذ کنند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • یه ایرانی بدبخت یه ایرانی بدبخت (3 شهریور 1395 ساعت 01:46)

    بابا اینا یه چی میگن مگه از پس خودروسازا برمیان میگنه پیشبینی شده تا ظهور امام زمان قرار مدل های مختلف پراید و با نامهای متفاوت و چراغ های متفاوت بزنن فقط کافی دو چراغ ازش عوض کنن دیگه حله

  • محمدعلی محمدعلی (1 شهریور 1395 ساعت 20:03)

    اخه مردم چه گناهی دارن.
    به اونایی که خودروشون اومده وپلاک نمیشه فردای قیامت چه جوابی دارید بدید.
    من نان خانواده ام رو با یه پراید تامین میکنم.اونم با ندرک مهندسی برق.
    خدا ازسرتون نگذره.
    چرا قبلش اعلام نکردید که ما نخریم.
    وای برشما.