1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker

5 فروردین 1393
  • 2

خودروهای عضلانی امریکایی همیشه جز زیباترین خودروهای تاریخ بوده اند که شاید جز معدود خودروهایی در بازار باشند که همه به دنبال حداقل یک بار سواری با این خودروها هستند . شای بگویید فورد موستانگ جدید آمده ، شورولت کامارو جدید در بازار در حال فروش است ، ولی هیچ یک جایگاهی که دوج چلنجر در این بین را دارد هرگز پیدا نخواهند نمود . این خودرو همیشه با افتخار به موتورهای 8 سیلندرش تکیه کرده و این موتورها همیشه دارای چنان غرشی است که اگر در اتوبان یکی به این موتور پر هیبت ، تنها چند هزار دور موتور بدهد ، دیگر نیازی به بوق زدن نداشته و خودروی جلویی سریع تر راه را برای این قوچ وحشی باز می کند که شاید این قوچ کاری به او نداشته و با آرامش از کنار او بگذرد .

دوج چلنجر R/T Shaker

چلنجر R/T Shaker یادآور مدل Hemi 426 در اوایل دهه 70 میلادی است که یک موتور 8 سیلندر 7.0 لیتری داشت و رقیب قدری برای رقبای خود از فورد و جنرال موتورز به شمار می‌آمد . حالا که سالهای طلایی دوج به سر رسیده ، ظهور دوباره برند Shaker شاید یک نقطه امید تازه باشد برای روح اجداد خفته این هیولای نا آرام امریکایی .

 دوج چلنجر R/T Shaker

شرکت دوج ، مدل فوق را با دو رنگ سفید و نارنجی به عموم معرفی نمود ، که رنگ نارنجب از میانه کاپوت خودرو تا انتهای خودرو دارای خطوط مشکی رنگی باشد ، این یعنی اصالت و قدرتی که شاید هر راننده ای نتواند آنرا مهر نماید . این انتظار از این هیولای تازه متولد شده می رود که نه تنها یادآور یاد و خاطرات گذشته باشد ، بلکه سود و فروش گذشته را نیز برای کرایسلر نیز به ارمغان بیاورد .

 دوج چلنجر R/T Shaker

طراحی بدنه بسیار گیرا ، جذاب و پرقدرت می باشد . بر روی کاپوت محلی تعبیه شده برای ورود هوای بیشتر به داخل موتور این قوچ وحشی ، یعنی این موتور قوی تر شده که نیاز به هوای بیشتری دارد و این یک پیش اخطار برای دیگر رقبای خود نیز می باشد که باید برای رقابت با این تازه وارد دست به ارائه مدلهای خاص بزنند و این همان هیجانی بوده که همه در انتظارش هستند ، رقابت بین عضلانی های جدید .

(( دوج چلنجر R/T Shaker

در زیر کاپوت یک موتور V8 آمریکایی خالص با حجم 5.7 لیتر خواهید یافت که با مدلهای R/T دوج چلنجر یکسان است اما تفاوت از همینجا آغاز می شود ، با اینکه از قدرت این موتور چیزی گفته نشده ، اما گشتاور آن 400 پوند فوت ( عددی در حدود 542 نیوتن متر ) اعلام شده است .

دوج چلنجر R/T Shaker

تغییرات در سیستم فرمان با حساسیت بیشتر ، ترمزهای با دیسک و کالیبر بزرگتر و کمک فنرهای محکم تر سیستم کمک فنر اسپرت تر ، رینگهای 20 اینچی آلومینیومی آلیاژی و لاستیک‌های گودیر و سه حالت قابلیت تنظیم سیستم پایداری را شامل می‌شوند .

در داخل کابین ، تزئینات روکش‌های چرم ناپا و علامت دوخته شده Shaker ، تزئینات آلومینیومی و موارد دیگری به چشم می خورند تا باید منتظر ماند و دید این هیولای وحشی زیبا با چه امکاناتی وارد بازار خواهد شد .

چلنجر R/T Shaker با قیمت پایه 37 هزار دلار و در شش رنگ مختلف قابل سفارش است

دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker

دوج چلنجر R/T Shaker



نظرات

  • احسان آرسنالی احسان آرسنالی (10 اردیبهشت 1393 ساعت 09:59)

    حالا دوجه

  •   ehsan ehsan (8 فروردین 1393 ساعت 21:36)

    فکرش رو بکن!
    یعنی فقط 110 میلیون تومن برای مدل پایه!
    چیزی معادل مزدا3 !!!!!