1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جزئیات عرضه هیوندای i30N

جزئیات عرضه هیوندای i30N

27 تیر 1396
  • 0

• این هاچبک جذاب 275 اسب بخاری، اولین مدل N پرفورمنس هیوندای می باشد.
• به صورت دیفرانسیل جلو با سیستم slip ارائه می شود.
• دارای گیربکس دستی با سیستم rev-matching اتوماتیک (سیستم حرفه ای به کار رفته در گیربکس های دستی که راننده می تواند سرعت موتور را با سرعت چرخ ها هماهنگ کند)
• دارای سیستم تعلیق قابل تنظیم برای تعویض بین حالت راحتی و حالت کشش

این شما و این هم i30 N، اولین هاچبک جذاب هیوندای؛ همچنین اولین مدل با برند N پرفورمنس می باشد. برای رقابت با اتومبیل هایی مانند پژو 308 GTi و فولکس واگن گلف GTI به بازار آمده است. شاید قدرت آشکار سئات لئون Cupra یا هوندا سیویک Type R را نداشته باشد، اما سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم و آزمایش در پیست Nurburgring حکایت از عرضه یک اتومبیل سرگرم کننده دارد.

 جزئیات عرضه هیوندای i30N

هیوندای i30 N پرفورمنس

N دارای موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو با 350 نیوتن متر گشتاور و 250 اسب بخار قدرت – یا 275 اسب بخار اگر پکیج پرفورمنس را انتخاب کنید - می باشد. مدل قوی تر صفر تا 100 کیلومتر را در 6.1 ثانیه طی می کند – یک دهم ثانیه سریع تر از گلف GTI – و مدل 250 اسب بخاری در عرض 6.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. هر دو مدل توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت را دارند. وجود یک سیستم کنترل استاندارد هم به متوقف کردن بدون زحمت i30 N کمک می کند.

هر نسخه ای را که انتخاب کنید، قدرت به واسطه یک گیربکس دستی 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود و نسخه اتوماتیکی وجود ندارد. i30 N همچنین قابلیت تطبیق دور موتور هنگامی که دنده را کم می کنید دارد (مانند یک اتومبیل مسابقه ای). کارشناسان از صدای موتور رضایت دارند؛ هیوندای تایید کرده که از یک تولیدکننده مصنوعی صدا در داخل شیشه جلو استفاده کرده است تا حس اسپرت بودن را به راننده منتقل کند.

 جزئیات عرضه هیوندای i30N

پکیج پرفورمنس

پکیج پرفورمنس فقط قدرت بیشتر ارائه نمی کند، بلکه با تجهیزات اسپرت متعدد، واقعاً ارزش خریداری دارد. این پکیج شامل تایرهای ضخیم تر پیرلی P-Zero، لنت ترمزهای قرمز، دیسک های بزرگتر و چرخ های 19 اینچی است (مدل معمولی N تایرهای 18 اینچی دارد). اما مهم ترین بخش این پکیج، دیفرانسیل limited-slip الکترونیکی (سیستمی برای کنترل هماهنگ چرخ ها) است که برای شتاب گیری در گوشه ها بدون چرخش چرخ های جلو طراحی شده است.

همچنین مدل های پرفورمنس دارای سوپاپ اگزوز قابل تغییر هستند که به شما امکان می دهد صدای آن را به دلخواه تنظیم کنید.

 جزئیات عرضه هیوندای i30N

طراحی ظاهری

به لطف منحنی چرخ ها، سپرهای خشن تر، تایرهای 18 یا 19 اینچی و اگزوز دو سر می توان i30 N را از یک i30 معمولی متمایز کرد. همچنین با تایرهای 18 اینچی 4 میلی متر و با تایرهای 19 اینچی 8 میلی متر کوتاه تر است. قاب چراغ مشکی، چراغ ترمز مثلثی در اسپویلر عقب و آرم N هم این تمایز را تکمیل می کنند.

i30 N در رنگ های Performance Blue (آبی)، Clean Slate (توسی)، Polar White (سفید)، Micron Grey(خاکستری)، Phantom Black (مشکی) و Engine Red (قرمز) عرضه می شود.

 جزئیات عرضه هیوندای i30N

طراحی داخلی

داخل کابین، صندلی های اسپرت N که دارای روکش چرم یا جیر هستند به چشم می خورند و بالش های کناری ضخیم، شما را در پیچ های تند در آغوش می گیرند. همچنین یک فرمان جذاب به همراه دکمه های انتخاب حالت رانندگی (Eco، Normal، Sport، N و N Custom) دیده می شود. هر کدام از حالت ها واکنش موتور، سیستم rev-matching، دیفرانسیل limited-slip، صدای اگزوز، سیستم تعلیق و پایداری را تحت تاثیر قرار می دهند.

صفحه کیلومتر از رنگ آبی بهره می برد و دارای چراغ های تعویض دنده می باشد که به شما امکان می دهد دنده را به موقع تعویض کنید، بی آن که چشمتان را از جاده بردارید.

 جزئیات عرضه هیوندای i30N

به طور استاندارد، i30 N دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی می باشد و می توانید آن را به یک صفحه نمایش 8 اینچی با نویگیشن ماهواره ای ارتقا دهید. این صفحه میزان قدرت و گشتاور اتومبیل، سطح توربو، lap time و شتاب را به شما نشان می دهد. به علاوه تمامی نسخه ها با سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می شوند. همچنین می توانید شارژر بی سیم و سیستم ترافیک زنده را هم اضافه کنید.

فضای بار به خاطر میله پشت صندلی های عقب کمی از i30 معمولی کوچک تر است. این امر هندلینگ را بهبود می دهد اما شما به جای 395 لیتر، 381 فضا در اختیار خواهید داشت. هنوز مشخص نیست که آیا می توان میله را برداشت یا خیر.

 جزئیات عرضه هیوندای i30N

ایمنی

i30 N مجهز به کیت ایمنی کاملی است که شامل ترمز اضطراری اتوماتیک (اتومبیل را در صورت عدم واکنش به موقع راننده متوقف می کند) می باشد. سنسور تشخیص خستگی می تواند به شما هنگام خواب آلودگی هشدار دهد، دستیار خروج از خط شما را در لاین نگه می دارد و سیستم تشخیص علائم راهنمایی سرعت مجاز را در صفحه به شما نشان می دهد. همچنین یک صفحه کوچک بین نشانگر دور موتور و سرعت وجود دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

هیوندای i30 N در بریتانیا در اواخر 2017 عرضه خواهد شد و قیمتی کمتر از 30 هزار پوند (حدود 140 میلیون تومان خواهد داشت).



نظرات