1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمائی از طرح مفهومی پژو L750 R هیبرید

رونمائی از طرح مفهومی پژو L750 R هیبرید

21 مهر 1396
  • 0

شرکت خودروسازی پژو از تولید خودروی مفهومی L750 R هیبریدی خبر داده که قرار است در بازی گرن توریسمو اسپرت هم نمایش داده شود. نمونه‌ی نهایی این خودرو، پیشرانه‌ی با عملکرد تا ۱۰,۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد داشت.

یکی از دلایلی که باید علاقه‌مندان به بازی‌های خودرویی، نسخه جدید گرن توریسمو اسپرت را امتحان کنند، حضور مدل‌های جدید و مفهومی در این بازی است. گرن توریسمو اسپرت در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) به طور انحصاری در کنسول پلی‌استیشن 4 قرار خواهد گرفت و یک خودروی جدید نیز در این بازی مسابقه‌ای استفاده می‌شود که لذت هیجان و سواری فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

 رونمائی از طرح مفهومی پژو L750 R هیبرید

شرکت پژو، خودروی مفهومی جدید ویژن گرن توریسمو را برای بازی مسابقه‌ای گرن توریسمو اسپرت آماده کرده است؛ این خودروی مفهومی جدید به دنبال موفقیت‌هایی که برای خودروی مسابقه‌ای مجازی قبل از آن که در سال ۲۰۱۵ به عنوان برنده‌ی جایزه گرن توریسمو ۶ معرفی شد، عرضه شده است.

این آخرین خودروی پژو است که هنوز ساخته نشده، زیرا اساسا تکامل یافته‌ی مدل L500 R هیبریدی در سال گذشته است. داریو رستا در ۳۰ مه سال ۱۹۱۶ میلادی موفق به کسب جایزه‌ی ایندی 500 با یک خودروی پژو L45 شد؛ او این پیروزی را زمانی بدست آورد که به سرعت متوسط چشمگیر ۸۳ مایل بر ساعت (۱۳۵ کیلومتر بر ساعت) دست یافت. این خودروی مفهومی به طور خاص برای جشن گرفتن این دستاورد تولید شده است.

خودروی مفهومی جدید با نام L750 R هیبریدی ویژن گرن توریسمو، طرح مفهومی جدیدی را نسبت به پیشینیان خود ایجاد می‌کند و به طور خاص از یک بدنه‌ی سبک‌وزن روی چرخ‌های بزرگ استفاده می‌کند که با ترمزهای قدرتمند و کالیبرهای قرمز رنگ پشتیبانی می‌شود.

این خودروی مفهومی همچنین با شکل تک صندلی طراحی شده است و از یک ساختار مونوکوکی فیبر کربن برای حفظ وزن کم خود استفاده می‌کند. با وزنی در حدود فقط ۱۸۱۸ پوند (۸۲۵ کیلوگرم)، این خودروی مفهومی جدید در واقع ۳۸۶ پوند (۱۷۵ کیلوگرم) سبک‌تر از خودروی مفهومی قبل از آن است.

 رونمائی از طرح مفهومی پژو L750 R هیبرید

این خودروی مفهومی جدید نه تنها سبک‌تر است، بلکه خودروی مسابقه‌ای مربوط به آن نیز بسیار قدرتمند است، زیرا پیشرانه‌ی احتراق داخلی آن ۵۸۰ اسب بخار قدرت یعنی ۸۰ اسب بخار بیشتر در مقایسه با سیستم محرکه هیبریدی ۵۰۰ اسب بخاری خودروی پژو L500 R هیبریدی دارد.

پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو با سرعت ۱۰،۰۰۰ دور بر دقیقه و به همراه یک موتور الکتریکی کار می‌کند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد؛ در مجموع این دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی با یکدیگر ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. یک جعبه دنده‌ی ترتیبی ۷ سرعته و باتری لیتیوم یون خنک شونده با مایع بخشی از پکیج جدید این خودروی مفهومی است و مسئولان پژو می‌گویند که پیشرانه و سیستم انتقال قدرت این خودروی مفهومی، هر دو روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند.

در نتیجه جایگزینی و اعمال تغییرات جدید، خودروی مفهومی پژو L500 R هیبریدی ویژن گرن توریسمو به یک خودروی اسپرت عضلانی تبدیل شده است که برای رسیدن به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) فقط ۲.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

خودروی مفهومی جدید برای رسیدن به رکورد خودروی مفهومی ۲۰۱۶ نیاز به یک دهم ثانیه کمتر دارد که این نیز در خودروی نسخه‌ی گرن توریسمو اسپرت مفهومی موجود است. دو خودروی مفهومی GT با بیش از ۱۵۰ نمونه‌ی مدرن؛ به بازی گرن توریسمو اسپرت اضافه خواهند شد و علاقه‌مندان قادر خواهند بود در ۱۷ مکان و با ۴۰ الگوی مختلف مسابقه دهند.

 رونمائی از طرح مفهومی پژو L750 R هیبرید



نظرات