1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قیمت رقیب فرانسوی نیسان جوک از 14 هزار پوند شروع می شود

قیمت رقیب فرانسوی نیسان جوک از 14 هزار پوند شروع می شود

12 مرداد 1396
  • 0

سیتروئن تحول در طراحی خود را با ارائه C3 ادامه می دهد؛ قیمت آن اعلام شد و فروش آن از نوامبر شروع می شود.

قیمت رقیب نیسان جوک از 14 هزار پوند شروع می شود

سیتروئن با عرضه C3 ایرکراس جدید به جنگ نیسان جوک می رود. C3 یک SUV کامپکت است که در ادامه روند تحول طراحی و مهندسی این شرکت ارائه می گردد. نه این که SUV کوچک یک ایده اصیل باشد و یا مانند طراحی های Andre Lefebvre و Flaminio Bertoni در تاریخ سیتروئن ماندگار باشند، بلکه باید توجه داشت که بازار SUV های کوچک گسترده است و این اتومبیل می تواند جذاب باشد.

C3 ایرکراس همین گونه است. در کنار آن C4 کاکتوس و C3 سوپرمینی قرار می گیرند که طراحی آن ها بین یک اتومبیل و یک وسیله آشپزخانه است. فروش C3 در ماه نوامبر آغاز می شود و قیمت پایه آن از 14 هزار پوند (حدود 70 میلیون تومان) شروع می شود.

مانند مدل مفهومی C-Aircross که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، این مدل دارای کاپوت ضخیم و دی لایت های LED می باشد که در یک جلوپنجره پهن قرار گرفته اند و از چراغ های اصلی جدا می شوند. کف ایرکراس جدید 20 میلی متر بالاتر از C3 معمولی است. البته شاید به اندازه کافی بلند نباشد تا بتواند از مسیرهای Darien Gap (منطقه ای در آمریکای مرکزی) عبور کند، اما برای چالش های جاده مناسب است. گلگیرهای تنومند و رکاب ها به ظاهر خشن آن کمک کرده اند.

قیمت رقیب نیسان جوک از 14 هزار پوند شروع می شود

مشتریان می توانند ایرکراس خود را با 8 رنگ مختلف، 4 رنگ سقف، 4 پکیج رنگ و انتخاب رینگ های مختلف و 90 ترکیب بیرونی متفاوت کاملاً سفارشی سازی کنند.

این قابلیت در داخل نیز وجود دارد: 5 رنگ برای کابین شامل Metropolitan Grey (خاکستری)، Urban Red (قرمز)، Hype Mistral (نقره ای) و Hype Colorado (قهوه ای) می شوند که می توان گفت کابین C3 یکی از کابین های جذاب این کلاس به شمار می رود. طبق ادعای شرکت، کابین C3 ایرکراس بیشترین فضای سرنشین و بار را در این کلاس ارائه می کند (520 لیتر در حالت صندلی های تا شده). همچنین صندلی های راحت سیتروئن نیز در آن قرار گرفته است.

سیتروئن قول "تجربه رانندگی SUV مانند" را داده است ( قرار نبود کراس اوورها این گونه نباشند؟) و سیستم کنترل چسبندگی PSA (گروه خودروسازی شامل پژو، سیتروئن، DS، اپل و واکسهال) که با توجه به سطح جاده به صورت هوشمند تنظیم می شود نیز در این مدل وجود دارد. هیچ نسخه تمام چرخ متحرکی ارائه نخواهد شد و این تمام چیزی است که سیتروئن ارائه می کند.

قیمت رقیب نیسان جوک از 14 هزار پوند شروع می شود

6 نسخه موتور برای C3 ایرکراس در نظر گرفته شده است که در بین آن ها موتور 1.2 لیتری توربوشارژ PureTech 130 با 128 اسب بخار قدرت می تواند انتخاب سرگرم کننده ای باشد. قیمت مدل "Feel" از 16.600 پوند (حود 80 میلیون تومان) و مدل فول آپشن "Flair" از 18.400 پوند (حدود 90 میلیون تومان) شروع می شود. موتور 3 سیلندر آن با یک گیربکس 6 سرعته دستی ارائه می شود و در مدل PureTech 110 (16.200 پوند) امکان انتخاب گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد.

بهترین مدل بنزینی PureTech 82 3 سیلندر دارای گیربکس دستی است و در مدل "Touch" قیمتی معادل 14 هزار پوند دارد. دو نسخه دیزل نیز ارائه می شوند: BlueHDi 120 (17.920 پوند با آپشن های Feel) و BlueHDi 100 (17.220 پوند با آپشن های Feel). حجم هر دو 1.6 لیتر است، اما مدل 120 دارای گیربکس 6 سرعته و مدل 100 دارای گیربکس 5 سرعته می باشد.

شرکت 12 سیستم دستیار راننده را در اتومبیل قرار داده است که می توان به صفحه Headup، سیستم نوردهی اتوماتیک و سیستم کنترل چسبندگی اشاره کرد. همچنین یک صفحه نمایش 7 اینچی امکان دسترسی به سیستم اطلاعات-سرگرمی را فراهم می کند.

قیمت رقیب نیسان جوک از 14 هزار پوند شروع می شود



نظرات