1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کپی‌کار چینی این بار به سراغ خودروهای برقی رفت

کپی‌کار چینی این بار به سراغ خودروهای برقی رفت

15 شهریور 1396
  • 0

شرکت خودروسازی زوتیه چین یک خودروی برقی با ظرفیت دو سرنشین را طراحی و تولید کرده و می خواهد وارد بازار چین کند.

 کپی‌کار چینی این بار به سراغ خودروهای برقی رفت

این خودروی برقی در نمایشگاه اتوموبیل شانگهای در سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی و رونمایی شد. این خودرو به یک موتور الکتریکی کوچک با قدرت ۲۴ اسب بخار و ۸۲ نیوتن متر گشتاور مجهز است که موجب می شود تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت یا ۵۰ مایل بر ساعت را بپیماید.

این خودروی کوچک برقی با هر بار شارژ شدن قادر است ۱۲۰ کیلومتر یا ۷۴ مایل را طی کند که این رقم برای رانندگی درون شهری مناسب به نظر می رسد.

شرکت زوتیه (Zotye) چین که بدلیل کپی کردن و مشابه سازی از برخی مدل های خودروهای پورشه، آئودی و خودروی مفهومی لامبو اوروس، شهرت خوبی در رسانه های غربی ندارد، این بار حرف جدیدی برای گفتن دارد و می خواهد با تولید انبوه یک خودروی برقی کوچک درون شهری رسما پا به عرصه و بازار داغ خودروهای برقی در جهان بگذارد.

 کپی‌کار چینی این بار به سراغ خودروهای برقی رفت

طراحی داخلی خودروی برقی ای ۲۰۰ زوتیه رنگ و بوی خودروی برقی آمریکایی تسلا را بخود گرفته اما به نسبت توان پیمایش کمتری دارد.

شرکت خودروسازی زوتیه چین در راستای سیاست های دولت چین در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده ها و حفظ بیشتر محیط زیست، گام های مستحکمی برداشته و مردم چین هم همانند بسیاری از کشورهای جهان بدنبال خودروهای دوستدار محیط زیست و کم مصرف هستند بنابر این انتظار می رود طراحی و تولید این گونه خودروها بسیار کارآمد و پرطرفدار خواهد بود.

منبع ایسنا


نظرات