1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جیلی! مالک جدید لوتوس

جیلی! مالک جدید لوتوس

12 مهر 1396
  • 0

هولدینگ جیلی خرید 51 درصد سهام لوتوس و تغییر در هیئت مدیره لوتوس را تایید کرد. Jean-Marc Gales همچنان در سمت مدیر ارشد اجرایی باقی می ماند

جیلی سهام لوتوس را خرید

جیلی، غول خودروسازی چین از خرید سهام عمده برند اسپرت لوتوس خبر داد.

جیلی که سهام ولوو، پولستار، شرکت تاکسی لندن، Lynk & Co، Yuan Cheng Auto و 49.9 درصد سهام پروتون را نیز در اختیار دارد، حالا صاحب 51 درصد سهام یک برند انگلیسی است. این شرکت در کنار شرکت مالزیایی Etika Automotive فعالیت می کند. هیئت مدیره جدید لوتوس شامل 5 نفر خواهد بود که 3 نفر آن ها توسط جیلی و 2 نفر توسط Etika انتخاب می شوند.

معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی جیلی، Daniel Donghui Li به عنوان رئیس هیئت مدیره لوتوس انتخاب شده است و Jean-Marc Gales به عنوان مدیر ارشد اجرایی باقی خواهد ماند (وی از سال 2014 در این سمت بوده است).

جیلی سهام لوتوس را خرید

Daniel Donghui Li گفت:"با انجام انتقالات، اکنون به فعالیت در کنار شرکای خود برای تبدیل کردن لوتوس به یک برند رقابتی جهانی می پردازیم و قصد داریم آن را به عنوان رهبر بازار خودروهای اسپرت معرفی کنیم."

نیت جیلی از خرید لوتوس می تواند به تخصص این شرکت در تولید مواد ترکیبی و روش های معماری سبُک مربوط باشد. جیلی قصد دارد این تکنولوژی را به خودروهایی انتقال دهد که در بازار چین می فروشد. خودروهای سبک تر به این برند کمک می کنند که بتواند در بازار کشور خود آینده بهتری داشته باشد. باید ببینیم که آیا این انتقال مالکیت برای لوتوس مفید خواهد بود؟



نظرات